Ja, jag såg att jag stavade ditt namn fel men brydde mig för lite för att ändra.Jag bryr mig inte alls av ditt syskon val av häst jag ville bara poängtera att man kan ha fina hästar utan att lägga ut dom summorna du skrev så mindervärdskomplex lider jag inte av!Jag vet inte vad din syster har för häst men jag kan ändå garantera att i varje fall 2 av mina hästar är finare. Jag är kräsen när det gäller hästar och är noga med stamtavlor och dom flesta har jag avlat upp själv genom att köpa sperma från ett land och hyra sto från ett annat för att få det bästa! bara sperman från Tyskland har kostat mera än vad din systers häst. Jag har även ridit sen jag var 5 och andas häst. 1 häst är en amerikansk miniatyrhäst och den tränar jag circus konster med ca 20 min dag, 1 häst är kvar sen jag var 9 år och rids inte utan är pensionär och borstas av varje dag det tar inte lång tid så då har jag 4 som jag rider varje dag. Eftersom jag är ekonomisk oberoende så behöver jag inte arbeta och jag lägger ner tid på mina hästar. Jag bor på en stor herrgård med stall bredvid huset så jag kan umgås med dom när jag vill men jag vet också att när jag var 13 hade jag 2 hästar och dom hade det jävligt bra och jag tog hand om dom men det tar inte en sån jävla tid som du menar när man speciellt har stall på egen gård och har utedrift! Hippolog och barfotaverkare har jag utbildning i också. Täcken varje år behövs bara om det går sönder och det har jag aldrig vart med om, träns varje år vet jag ingen som köper, rykt saker går bra med hovkrafs, man och svans borste och en vanlig borste, sadel för 30000 är onödigt om man inte har dom pengarna. Finns bra sadlar för några 1000 lappar, schampoo har jag aldrig använt inte liniment heller. Nya skydd varje år är befängt och nya ridklädde likaså. Varför köpa nytt när det inte är fel på det. Jag har aldrig haft en sjuk eller skadad häst så även fast jag har ekonomin så lägger inte jag ut dessa larviga summor! Och om man inte tävlar utan bara rider en gång om dagen för att njuta betyder att man har hjärta och älskar hästar och behöver inte då nya rid b yxor om året. Självklart kan man ha hjärta om man tävlar också men då vill man uppnå resultat, hoppas ingen missförstår mig bara.Jag tycker mera att det är trist att din syster inte har några känslor för hästarna och säljer när hon inte klarar av att prestera bättre med dom. Ts startade en tråd. En 13 åring som kanske skall skaffa häst och hon vet säkert vad som behövs men är så glad att hon kollar upp extra och jag tycker du har en tråkig ton i tråden och därför valde jag att svara att det inte behöver vara som du skriver! Visst kanske hon tränar mer än mig, jag behöver bara en timme om dagen för att träna. Men din syster kanske behöver mera tid att lära sig än jag...Sen skiter jag vad du tycker om mig men jag tycker att du svarade fel på ts.