Inlägg från: Anonym (empati) |Visa alla inlägg
  • Anonym (empati)

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

Anonym skrev 2012-04-12 15:32:09 följande:
    Om man så går till 10 läkare som bara träffar patienten den korta tid som ett läkarbesök tar kan inte den läkarens intygande väga tyngre än om det finns dokumentering under lång tid.
    Den som kan intyga om ohälsa finns/kvarstår är naturligtvis det ställe som har tidigare dokumentation, den dokumentation som används i utredning för att visa föräldraförmågan är nedsatt.

Du snackar om dokumentation hit och dit, dokumentation är något dynamiskt som varken du eller jag kan bestämma vad som är "riktig" dokumentation eller inte. 

Din åsikt att "om man springer på BVC i tid och otid" skulle tyda på någon form av psykisk ohälsa visar tydligt på din okunskap. Den är helt banalt att komma med sådana påståenden. Din poäng är något i stil med att man ska vara "lagom" ivrig att få hjälp, man ska vara mittemellan, alldeles normal, inte för tyst, inte för pratsam osv osv. Ett fascistiskt tänkande med andra ord. Allt som går utanför de normativa föreställningarna är "fel" i din värld.

Du kanske skulle läsa lite om Stalins samhälle? Det måste ju vara en drömvärld för dig?
  • Anonym (empati)

www.nkmr.org/alvheims_tio_bud.htm

Mycket bra råd, alla borde följa dem, och alla som har fått sina barn omhändertagna, kontakta NKMR! (om ni inte redan gjort det)

Glad 
    ..och lycka till. Ni behöver det.

• Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 17:42:59 följande:
    Du tycker inte det är konstigt om man hinner gå till BVC  12 gånger under barnets första 6 veckor i livet, speciellt som man redan har ett barn som är 4 år?
    Det framkommer inte heller varför det blivit en utredning om det är så att det är BVC som lämnat en orosanmälan eller om det redan under graviditeten funnits oro.
    Däremot framkommer det att även det äldre barnet omhändertagits.

Det är mycket få familjer som får sina barn omhändertagna i Sverige, enligt alla undersökningar är det betydligt fler än de som omhändertas som far illa.

Naturligtvis är värdet på den dokumentation man lämnar olika beroende på hur utförlig den är.
    Har läst ett antal domar där det som föräldrarna lämnar som vitsord är kompisar eller släkten klart att deras ord inte väger lika tungt som de utomstående som till yrket har att bedöma psykisk hälsa, föräldraförmåga osv.

Nästan 60% av alla orosanmälningar som rör barn kommer från de som träffat barnen i sin yrkesroll, BVS, vård, skola, tandläkare, förskola.
    NEJ. Det är absolut INTE konstigt att man springer till BVC 2 ggr i veckan. Om du tycker det är konstigt måste du levt ett fruktansvärt isolerat liv. När jag fick mitt första barn ville jag också komma till BVC ofta, jag ringde BVC-sköterskan nästan varje dag! Herregud om jag vetat att det fanns de som tyckte man hade dålig föräldraförmåga då? Man hade ju fått spader. Du verkar otroligt trångsynt förresten, ursäkta uttrycket. Själv skulle jag nog hellre varit orolig över en mamma som inte ville ha kontakt med BVC, men även det är upp till var och en!

Läs allt på deras sida människa, men börja med detta:
    www.nkmr.org/varning_for_socialtjansten.htm 
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 17:52:55 följande:
    Du vet att det inte är speciellt bra att inte samarbeta med soc?
    Om du läser lite mer ingående om de som följt de råd som ges så är det inte ett litet antal som aldrig fått tillbaka sina barn fast det gått både 10, 15 och 20 år sedan de omhändertogs.
    Ja, det är exakt det jag pratar om. Du det känns lite som att du kommer från en annan planet, vad är det du inte förstår? Bara för att man inte vill underkasta sig soc betyder inte att man har dålig föräldraförmåga, det betyder att man har INTEGRITET.

Systemet är fascistiskt.
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:05:10 följande:
    Men detta barn var inte det första dels fanns det en 4-åring, samt även barn från tidigare förhållande, nämns i filmen.

NKMR är inte någon seriös förening, de uppmanar människor att fly utomlands, att inte samarbeta med någon myndighet, att föräldrar äger sina barn och att samhället inte ska lägga sig i, anser att agalagen är felaktig osv.
    Att du inte anser att de är en seriös förening beror på att du är trångsynt och inte kan se på saker utifrån och in. Föreningen bygger på internationella värderingar, alltså skiljer det sig ganska påtagligt från det som anses normativt i vårt "landet lagom". Vårt system driver människor till att inte vilja arbeta pga att det inte finns någon motivation då alla ska vara likadana. Systemet gör människor viljelösa för att staten styr, människan är ändå hjälplös, vad spelar det då för roll "ingen hör mig"? Systemet bygger på att alla ska leva likadant.

Så ser inte världen ut och när man ser Sverige utifrån (som jag gjort i 7 år) så börjar man se det sjukliga i Sveriges myndigheter och deras kontroll av medborgarna. 
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:17:22 följande:
    Så det fanns en hel del där som inte framkommit.
    Ja, har man 8 barn så borde man vara van och inte behöva rådfråga BVC så mycket.
    Även tveksam till att man badar sitt barn i en hög plastbunke? 
    Alltså, är du helt från vettet? Det finns ju speciella liknande bunkar man kan köpa att bada bebisar i, som ÄR GJORDA FÖR DET. Har inte använt dem men vet dem som gör. 

Med dina åsikter skulle förmodligen 50% av alla familjer få sina barn omhändertagna!

Du måste skämta???
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:22:23 följande:
    Du är medveten om att ordföranden i föreningen har stark koppling till familjeorganisationer på Nya Zeeland ett land som har en av de högsta antal döda barn pga misshandel? Landet där de röstade för en lag mot barnaga för att få ner det stora antalet av barnmisshandel.
    Det stora antalet barnmisshandel beror inte på att det pågår mer misshandel där, det beror på att DE KONTROLLERAS HÅRDARE! Ta och jämför med nåt av u-länderna istället? Där oroar de sig inte för barnmisshandel, för de har problem att överhuvudtaget hålla barnen med mat, dvs de har större problem. Detta är ett i-landsproblem. Vi har det helt enkelt FÖR bra, då börjar man leta efter fel.
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:27:38 följande:
    Visste faktiskt inte att det fanns sådan bunkar.
    Vad anser du om att mamman har 8 barn och inte har vårdnaden om de andra 6 heller?
    Tror du att det kanske finns skäl till detta? 
    Ingen aning, det var badbaljan som var viktig för dig så det var det jag pratade om.

Kanske några hellre ville bo hos pappan? Inte helt ovanligt, det är ofta roligare hos pappa.

Hon kanske har tappat vårdnaden för att hon inte orkar stå emot myndigheternas trakasserier.
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:30:49 följande:
    Nkmr är en av de mest oseriösa organisationerna som verkar i Sverige i dag. De verkar för biologiska föräldrars rätt till sina barn oavsett om det förekommer droger, misshandel, utvecklingsstörning osv. I princip föräldrars rätt att om de så vill ha ihjäl sina barn....
    Fast vägen är ju ENORM mellan att välja fel badbalja och vara klistrad hos BVC till att ha ihjäl sina barn? Du gör ju en höna av en fjäder. Det är ju det här jag försöker få fram: alla familjer har avvikelser, man kan inte döma på det sättet du gör!
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:32:06 följande:
    Den äldsta är 15 om jag inte minns fel.. Mamman har ett barn som hon lämnade i trapphuset hos pappan när han var nyfödd. Han är 2 år nu och har inte träffat honom sedan dess. M:s storebror som också omhändertogs nu har hon hotat med att kasta i ån mm.
    Om det är sant kan jag se att det finns belägg för omhändertagande i det här fallet. Men om det är skvaller då? Mamman kanske dessutom är "ful i käften" då kan ju folk få för sig grejer.
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:40:28 följande:
    Nu tror jag inte att Milva och hennes bror omhändertogs just på grund av badbaljan. Tror du? Däremot kan tex de myckna besöken på BVC vara ett tecken på att något är fel och i kombination med annat som att lämna bebisar i trappuppgångar och hota med att slänga barn i ån ge en bild av en mamma som saknar normal föräldrakompetens.
    Nej, det tror jag inte. Men det är ju dem sakerna DU har använt som argument här, inte sant?
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 18:49:14 följande:
    Nu är vi två som säger vad NKMR är för en förening, jag skrev om badbaljan den andra anonym skrev det om föräldrars rätt oavsett.

NKMR står på föräldrarnas sida vad jag vet har deras jurister anlitats som ombud för något barn.

En av de jurister som finns med i föreningen är en fd barnläkare som fått sin legitimation indragen pga grav olämplighet att verka som läkare, trots försök har hon aldrig fått tillbaka den. (mycket svårt att dra in läkarlegitimationen)
    Vice ordförande har en man som är dömd för bla. barnvåldtäkt.

Föräldrarna har alltid rätt att göra som de vill med sina barn eftersom NKMR anser att man äger sina barn. 
    Fel. Och vad är det här konstiga "vi och dom tänket" du kommer med nu? Du säger att NKMR står på föräldrarnas sida? Hör du inte hur vansinnigt det är, det är ju soc som borde stå på föräldrarnas sida. Hur kan det bli ett krig mellan soc och föräldrar? Jo, för att soc är fascister.
  • Anonym (empati)

En fråga:

Min 3-åring och 4-åring åt middag kl 20.30 igår. Alltså efter normativt sängdags. Borde jag bli utredd av soc? 

• Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 19:06:31 följande:
    Bara om det var enda målet de fått under den dagen kan det finnas skäl till oro.
    Du har inga barn.
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 19:05:17 följande:
    Soc. har till uppgift att skydda barnet. Barnets ombud ska tillvara barnets rättigheter, föräldrarnas ombud ska tillvarata föräldrarnas rättigheter.
    Felet ligger i att separera barnens och föräldrarnas rättigheter. De är starkt kopplade. Vårt samhälle kommer se väldigt märkligt ut efter socialas nästan nu 50-åriga misshandel av svenska familjer.
  • Anonym (empati)
    Anonym skrev 2012-04-12 19:16:20 följande:
    Jag har ett antal barn.
    Du frågade om du skulle anmälas för att ni åt middag sent, du tror väl inte att soc. bryr sig om när människor äter middag? 
    Tror jag inte på. Det är oftast bara människor utan barn som har en sån orealistisk syn på vad en bra förälder innebär.
  • Anonym (empati)
    Anonym (Andra sidan) skrev 2012-04-12 21:29:23 följande:
    Jag var juorhem åt min vänninas barn. Där var soc skurken och hon offret.... MEN det var hennes sanning. När jag fick se andra sidan av det hela. Alltså alla utredningar och psyk å piller. Då insåg jag att hon ljög för sej själv och andra. Så jävla förbannad blev jag! Hur kan man behandla sina barn på det sättet utan att inse att det är så fel! Det är bra att soc finns för det finns barn som verkligen behöver hjälp. Det finns så många föräldrar som förstör sina egna barn. Någon måste ju hjälpa de som inte kan föra sin egen talan.
    Du har alltså vänt dig emot din väninna, som anförtrodde sig till dig? Som litade på dig med sina barn?

Har du egna barn?
  • Anonym (empati)
    Anonym (vann i FR) skrev 2012-04-12 21:28:12 följande:
    Fast det håller jag ändå inte med om. Uttalandet är alldeles för svart-vitt. Jag ska ärligt säga att både IFA och Familjeenheten har aldrig behandlat oss med annat än respekt och förståelse. Visst finns det idioter även på de avdelningarna, men människor blir ju inte inhumana monster bara för att de jobbar som socialsekreterare. Det är det andra faktorer som formar dem till.
    Tro mig, du är stämplad.
  • Anonym (empati)
    Anonym (vann i FR) skrev 2012-04-12 22:37:32 följande:
    Vad menar du?
    Stämplad av de sociala myndigheterna, menar jag.
  • Anonym (empati)
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-04-12 22:34:25 följande:
    Jag tycker att du verkar ganska bitter, det kan juh inte vara så att ALLA är emot dig?
    När sa jag att alla var emot mig? Jag vet inte av att jag är bitter men så kan det ju vara. Personangrepp får du ta i en annan tråd, jag deltar för att diskutera ämnet. Så nu när vi har hamnat i periferin är de dags för mig att säga godnatt...

Nattis Spöke
Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version