Anonym (insatt) skrev 2012-03-11 17:22:39 följande:
Det ingår inte i advokaters uppdrag att göra hembesök, träffa barn och/eller närvara vid umgängen (utredningar av umgänge har fö inget med barnskyddsutredningar att göra). Däremot kan h*n be domstolen skicka utredningen tillbaka till soc för komplettering på dessa och andra punkter som h*n anser brister i underlaget ....
LVU- mål handlar inte alltid om vad som är sant eller inte utan handlar om en bedömning av risken att barnet far illa. Riskbedömningar är inte lika med sanningen ....
Jag är rätt säker på att du inte är speciellt insatt faktiskt.
Du gör mig bara mer och mer säker för varje inlägg du skriver. Mitt barns första advokat hade inget intresse av att träffa h*n men den andra som jag valde ut han åkte ut för att träffa mitt barn i familjehemmet två ggr. Han ville se hur h*n hade det där. Han hade även kontakt med min advokat för att höra hans syn på de hela lite och bolla mellan varann, och enligt min advokat så gjorde dom flesta advokater såhär i de flesta LVU fall han hade själv gjort det då han representerade barn.
Nä lvu mål KANSKE inet handlar om vad som är sant och inte, men för det så tycker JAG personligen att det är JÄVLIGT VIKTIGT att det framkommer vad som är sant och vad som är ren och skär lögn för det handlar fortfarande om ett barn inte om att man ska VINNA över förädlarna för tänker man så är man på helt fel spår, då har det spårat ur totalt.