Anonym (Signaturen) skrev 2012-03-17 00:43:19 följande:
Det finns ingen som fortsätter utreda, och när chefen själv säger "jag ska se till att ni aldrig får hem ert barn" och alla på stället verkar rädda för chefen, då finns det inte mycket att göra, detta visste jag tyvärr inte när allt drog igång...
utredningstiden sköts av samma två utredare, sedan går det till nämnden som litar på att soc gjort rätt, i vår stad har de aldrig gått emot soc. sen kommer förvaltningsrätten som bygger sin dom på socialens utredning och sedan går det vidare till kammarrätten som även de läser utredningen och dömer "för säkerhets skull"....
VART är det osannolikt att det slinker igenom om det står i utredningen att du tex är en fruktansvärd barnmisshandlare? OM man nu vore det, så skulle ju inte soc låta övriga barn vara hemma, men sånt bryr sig inte någon rätt om, för soc gör nog rätt, de e ju deras jobb^^
Men tyvärr, de gör inte alltid rätt, och deras utredning är grunden i ALLT, HELA vägen
Fast. Om du skulle vara barnmisshandlare så måste det ju finnas bevis på det. Och jag menade att det ska upp till rätten för att bli ett omhändertagande. Menade inte att det gjordes mer utredningar men soc ska ju granskas och även deras utredning och deras beslut.
Och om det är så, då pratar dem ju med bvc, dagis folk runtomkring. Skulle dem säga "Nej vi har inte märkt något, barnen verkar må bra": Då tror jag inte soc skulle fortsätta med " Jo här har vi ett par barnmisshandlare, trots att vi inte har något som styrker det"... det funkar ju inte riktigt så..