• Anonym

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

TrinityS skrev 2012-04-12 15:12:57 följande:
    Hah! BVC är ju frivilligt! INGEN måste gå dit, om de gått 12 ggr, då är de ju för att de själva velat det! Hallå?! Wake up.
    Ja, BVC är frivilligt. Men både att springa dit i tid och otid och att ombedas komma dit oftare än "normalt" (vanligt när det handlar om föräldrar som upplevs ha svårigheter) kan vara tecken på att allt inte står rätt till.

Din kommentar tyder på uppenbar brist på insikt.
  • Anonym
    TrinityS skrev 2012-04-12 15:11:18 följande:
    Till Anonym (jag kan inte citera på telefonen):

Lyssna på dig själv, du säger att personen alltså gått till en alternativ psykolog för bedömning. Då har väl den människan förmåga till att ta hand om sig själv! Det låter som att den människan borde vara kapabel att ta hand om sitt barn också!

Visst, att vara förälder kan vara tufft, men det är det för alla, thats life! Man kan för Guds skull inte åka omkring och samla upp de barn som inte har de lika bra som vissa andra! Det är ju vansinne!
    Om man så går till 10 läkare som bara träffar patienten den korta tid som ett läkarbesök tar kan inte den läkarens intygande väga tyngre än om det finns dokumentering under lång tid.
    Den som kan intyga om ohälsa finns/kvarstår är naturligtvis det ställe som har tidigare dokumentation, den dokumentation som används i utredning för att visa föräldraförmågan är nedsatt.

• Anonym
    maaammaaa skrev 2012-04-12 15:38:17 följande:
    Den enda soc. godtar är den barnpsykiater som inte träffat oss alls för att soc förbjöd det. Soc berättade sin sida av saken och fick rekommendation om umgängesbegränsning pga detta. Alla andra soc uppmanat oss att besöka har ansett oss kunna trygga barnens grundbehov samt emotionella behov och dessa har vi träffat många gånger.

Vi känner oss rent av trakasserade av soc. och jag kan i min enfald inte förstå varför de orkar hålla på såhär, de tycks ha alla emot sig. är det så svårt att erkänna ett misstag eller ska jag tro på många som anser att soc.dir är psykiskt instabil och att hennes kollegor inte vågar gå emot henne. Soc är väl också människor och inte immuna mot psykiska sjukdomar.
    Men barnpsykiatrikern är till för att undersöka hur barnen mår och behöver inte träffa er föräldrar.

Du tror alltså att det är soc.direktören personligen som sett till att era barn omhändertagits?

Du tror inte att de familjebehandlare som varit i er familj så länge har dokumenterat era brister och förmågor?

Du har själv sagt att du inte fick sköta något med barnen förutom att leka med dem och att du inte fick vara ensam med barnen, detta var innan de omhändertogs vad jag förstår?

• Anonym
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-04-12 15:44:26 följande:
    Om man inte har någon dokumentering alls då? Där man endast har den psykologiska utredning som visar att man är "problemfri"? Och soc ändå går emot den?
    Tro mig, jag har läst såna flera sådana fall! 
    Man kan naturligtvis ha bristande föräldraförmåga utan att ha någon psykisk sjukdom.

• Anonym
    maaammaaa skrev 2012-04-12 13:05:00 följande:
    Men  alla föräldrar till omhändertagna barn är inte så där Anonym, se mitt senaste klipp och få upp ögonen på vad som tillåts hända i Sverige. Vad skulle du vilja klandra Milvas mamma och pappa för? Ser du någon slående likhet?Inte jag. Inser du varför deras barn är omhändertagna? Inte? Det gör jag. Rättsskyddet brister även i Sverige.
    Jag har precis tittat på filmen.

Finns inget jag kan klandra föräldrarna för efter att ha sett filmen...Men filmen säger ju samtidigt inget om hur deras föräldraförmåga är. Exempelvis hur de kan svara upp mot Milvas behov och hur deras känslomässiga tillgänglighet är....Att man inhandlat barnvagn och säng osv betyder ju inte automatiskt att man kan ta hand om sitt barn.

• Anonym
    maaammaaa skrev 2012-04-12 16:03:38 följande:
    Barnpsykiatern träffade inte heller barnen. Många läkare som arbetat med henne har slutat pga hennes vanskliga beslut. Min kusin neuropsykolog( då psykolog för socialfallen) slutade arbeta med dem för hon ansåg att soc begick för mycket tjänstefel och att de hade samarbetssvårigheter. Den som har hennes tjänst idag är också anställd av soc dir och arbetar oftast med familjebehandlaren även nära soc och anställd av henne. Hon vågar inte gå emot soc, sålänge hon är på soc sida kan de inte bråka med henne. Soc i stan anser att soc här gör fel. Jag vill flytta men min man säger att det knappast kommer att hjälpa.
    Du menar alltså att denna socialdirektör har anställda barnpsykiatriker som utreder familjer?

Du påstår att denna socialdirektör har makten över alla läkare, psykiatriker och även över rättsväsendet som fastställer domar? 
  • Anonym
    maaammaaa skrev 2012-04-12 16:09:36 följande:
    Barnen verkar trivas med sin mamma och pappa. Jag får intrycket av att de är en bra familj.
    Hur kan du se detta genom foton?
    Även det äldre barnet på 4 år omhändertogs stod det i filmen. 
  • Anonym
    maaammaaa skrev 2012-04-12 16:03:38 följande:
    Barnpsykiatern träffade inte heller barnen. Många läkare som arbetat med henne har slutat pga hennes vanskliga beslut. Min kusin neuropsykolog( då psykolog för socialfallen) slutade arbeta med dem för hon ansåg att soc begick för mycket tjänstefel och att de hade samarbetssvårigheter. Den som har hennes tjänst idag är också anställd av soc dir och arbetar oftast med familjebehandlaren även nära soc och anställd av henne. Hon vågar inte gå emot soc, sålänge hon är på soc sida kan de inte bråka med henne. Soc i stan anser att soc här gör fel. Jag vill flytta men min man säger att det knappast kommer att hjälpa.
    Varför har inte er advokat framfört till rätten att soc.direktören är chef över barnpsykiatrikern?

• Anonym
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-04-12 16:01:19 följande:
    Jo, men självklart, men jag menar att soc i sina utredningar ändå hävdar psykiska problem, man går till en psykolog och får detta dementerat, och ÄNDÅ använder de det i rätten för att psykologen har fel och rätten lyssnar till soc för "det står juh i utredningen"...

Anser du verkligen att det ska gå till så? 
    Det har alltså sagts i er dom att ni har psykiska problem, trodde att det var frakturerna och att det inte hittats någon naturlig orsak till detta som var skälet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-12 16:09:18 följande:
    Du menar alltså att denna socialdirektör har anställda barnpsykiatriker som utreder familjer?

Du påstår att denna socialdirektör har makten över alla läkare, psykiatriker och även över rättsväsendet som fastställer domar? 
    Det verkar mystigt, men hon är bra på att övertyga och hota folk. Jag är inte direkt proffs på hur soc.systemet fungerar. Den här barnpsykiatern är det inte många läkare som kommer överens med. På dagstidningen har jag också läst om hennes tidigare grova övertramp, hon blev ofrivilligen omplacerad och arbetar nu som socialens expert. Kan tillägga att 5 andra som arbetar inom barnpsyk ser bara sunda föräldrar och barn som kan ta hand om sina barn. Det tyckte de även innan omhändertagandet. Barnpsykologen som vår äldsta dotter har i grannkommunen där de är placerade noterar rädslor och osäkerhet hos vår dotter numera. Själv säger dottern att hon tycker det är hemskt när fosterföräldrarnas son samt fostermammans och hennes ex son försöker knulla med henne och slår henne, kastar hennes leksaker till skogs och skriker att de ska slita av henne klänningen och riva håret av henne. Fostermamman anklagar vår dotter för knullandet och de sexuella ovanor hon fått där, samt svordomar och könsord hon lärt sig från Ronny och Ragge, ett program barnen kollar på. Hon tycker inte heller om när fostermamman och fosterpappan skriker åt henne  och de andra. Det är nu 6 barn de tar hand om. Hur länge hon ska orka vet jag inte.
Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version