maaammaaa skrev 2012-04-12 15:38:17 följande:
Den enda soc. godtar är den barnpsykiater som inte träffat oss alls för att soc förbjöd det. Soc berättade sin sida av saken och fick rekommendation om umgängesbegränsning pga detta. Alla andra soc uppmanat oss att besöka har ansett oss kunna trygga barnens grundbehov samt emotionella behov och dessa har vi träffat många gånger.
Vi känner oss rent av trakasserade av soc. och jag kan i min enfald inte förstå varför de orkar hålla på såhär, de tycks ha alla emot sig. är det så svårt att erkänna ett misstag eller ska jag tro på många som anser att soc.dir är psykiskt instabil och att hennes kollegor inte vågar gå emot henne. Soc är väl också människor och inte immuna mot psykiska sjukdomar.
Men barnpsykiatrikern är till för att undersöka hur barnen mår och behöver inte träffa er föräldrar.
Du tror alltså att det är soc.direktören personligen som sett till att era barn omhändertagits?
Du tror inte att de familjebehandlare som varit i er familj så länge har dokumenterat era brister och förmågor?
Du har själv sagt att du inte fick sköta något med barnen förutom att leka med dem och att du inte fick vara ensam med barnen, detta var innan de omhändertogs vad jag förstår?