• Haffsorkestern

Willys Garant

Köpte Willys mjölk Garant för första gången. Aldrig mer säger jag! Den smakade blä. Som mjölken som flingor legat i, fast äckligare.
    Någon annan som märkt samma? Jag undrar ju om det var en tillfällighet eller om den mjölken kommer från kossor som är uppvuxna på majs eller nåt annat billigt skräp. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-06 16:08
    Jag har inga problem med att handla lågprisvaror. Men nu köpte jag en äcklig mjölk. Hade skrivit detta inlägg även om det varit den dyraste mjölken på marknaden som smakade illa.
    Ok?

• Svar på tråden Willys Garant
  • snedtak
    Baby1112 skrev 2012-03-04 22:57:31 följande:
    Garant... Skulle aldrig köpa och äta något av det märket... Fick deras grädde en gång, den fick tom pannkakan att smaka illa!!!
    Fast jag fattar inte varför tex Garants chips skulle smaka illa för att du inte gillade deras grädde en gång?

Personligen köper jag sällan Garant, men av helt andra orsaker.
  • Baby1112
    snedtak skrev 2012-03-04 23:18:44 följande:
    Fast jag fattar inte varför tex Garants chips skulle smaka illa för att du inte gillade deras grädde en gång?

Personligen köper jag sällan Garant, men av helt andra orsaker.
    För att jag testat Eldorados grejer, typ tre olika produkter. Alla smakar skräp...

Eldorado är ju Willys märke och likaså Garant.

Tror helt enkelt inte på Willys märken... Dom faller mig inte i smaken... Flört
    Sådär ja
  • snedtak
    Baby1112 skrev 2012-03-05 20:47:42 följande:
    För att jag testat Eldorados grejer, typ tre olika produkter. Alla smakar skräp...

Du får absolut tycka vad du vill, men just nu äter jag eldorado popcorn istället för olw:s eftersom de var hälften så dyra och hade jämförbart innehåll. Och jag känner ingen skillnad i smak. Jag tror faktiskt inte man kan säga att allt av ett vist märke är automatiskt dåligt bara för att man inte gillat ett par varor, ännu mindre allt av ett märke som säljs i samma affär.
  • Baby1112

Snedtak: sant!!! Jag vet att jag är väldigt kräsen och känslig när det gäller mat och märken... Men någon måste ju vara det och betala dubbelt för ett annat märke som egentligen kanske är ännu sämre... :)

• Haffsorkestern

Garant Bacon var mycket godare än andra bacon. Men mjölken gav mig kväljningar.

• JPT

Fast Garant säljs inte enbart på Willys, utan är Axfoods märke och säljs således på Hemköp, Tempo m.fl. 
  • Virriga Vera

Eldorado är inte Willys eget märke, du kan köpa Eldorado på ICA.
  • snedtak
    Virriga Vera skrev 2012-03-05 22:51:16 följande:
    Eldorado är inte Willys eget märke, du kan köpa Eldorado på ICA.
    Säker? För som jag förstått det är Eldorado Axfood-koncernens lågprismärke och borde gå att köpa på deras butiker, men där ingår inte ICA.
  • Eshka

Brukar köpa en hel del av Garants varor men har inte smakat på mjölken än. Tycker att Garants varor är lika bra som typ Arlas, och faktum är att jag avskyr Arlas mjölk, den smakar kartong, men deras billighetsmärke Klöver är mycket godare, smakar lite gräddaktigt och jag antar att det har med pastöriseringen att göra. Ot, men den godaste mjölken tycker jag att Falköpings mejeri har!

Du får självklart tycka vad du vill, men jag tror att en del människor har redan bestämt sig på förhand att lågprismärken = skit!

Svar på tråden Willys Garant