• Haffsorkestern

Willys Garant

Köpte Willys mjölk Garant för första gången. Aldrig mer säger jag! Den smakade blä. Som mjölken som flingor legat i, fast äckligare.
    Någon annan som märkt samma? Jag undrar ju om det var en tillfällighet eller om den mjölken kommer från kossor som är uppvuxna på majs eller nåt annat billigt skräp. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-06 16:08
    Jag har inga problem med att handla lågprisvaror. Men nu köpte jag en äcklig mjölk. Hade skrivit detta inlägg även om det varit den dyraste mjölken på marknaden som smakade illa.
    Ok?

• Svar på tråden Willys Garant
  • MHM

Vi köpte den en gång, men det stod på förpackningen att den smakade "gräddigare" än annan mjölk, för att ha längre hållbartid... så stor skillnad tyckte jag inte att det var.

• vivi85

Hm.. Inte märkt ngn skillnad iof dricker jag bara mjöl i kaffet

• JPT

Just Garants mjölk har jag inte smakat men annars tycker jag att det håller bra kvalitet. 

• TaSe

Här var det ingen som klagade, själv har jag ingen aning då jag bara dricker låglaktos.

• Ellieott

Tycker inte det är så gott med högpastöriserad mjölk så jag köper hellre arlas.

• PolyPond

Garants mjölk är något mera högpastöriserad (upphettad till högre temperatur) än ordinär mjölk och det är sannolikt det som gör skillnaden.
    Jag har provat ganska många olika Garant-varor (dock ej mjölk, då jag är lokalpatriotisk) och tycker att kvaliteten är väldigt olika mellan produkterna. Vissa är jättebra och andra undviker jag fortsättningsvis.

• Haffsorkestern

Arlas högpastöriserade smakar inte så där. I kaffe märktes det inte nån skillnad, men när man drack den som den är. Äckligt var det. 

• Baby1112

Garant... Skulle aldrig köpa och äta något av det märket... Fick deras grädde en gång, den fick tom pannkakan att smaka illa!!!

• Tjejgänget

Här är motvalskärring då Jag tycker Garant har toppenbra produkter och deras mjölk är betydligare godare än Arlas Har bara positiva saker att säga om Garant!

Svar på tråden Willys Garant