• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Fyller på med lite vi köpte.

flaskställ
    vällingdoserare
    matningsskedar
    barntalrikar
    pipmuggar
    dregglisar
    hoppgunga
    kläder upp till 74

Hade nästan allt på din lista också frulindell
    men flera av sakerna köpte jag inte. Det beror ju lite på vad de har för utbud just när man åker.. bla skötbädd fanns bara rosa barbapappa vilket vi inte ville ha. Babygym fanns bara såna ställningar inte ett sånt mjukt alltså.
    täcke o kudde va lite skruttigt så det köpte vi på hemtex ist.
    Blöjor fanns inte.
    Kläder fanns mycke fint... men det är också olika. Gången efter vi va där fanns det nästan inge fint alls.

• havika

twin nitro är ju jättestor.. gillade teutonian.. Har kollat mycke tvilling/syskonvagnar nu eftersom min son blir 2 när lillen kommer.
    Blomman: Det viktigaste är ju att först tänka vad man har för behov.

Jag va inne på en liknande teutonian men fastnade tillslut för babyjogger city select där barnen sitter på rad och man kan vända sitsarna hur man vill. Vill kunna ta mig fram överallt i stan och ta liten plats i bilen.

Tänk över hur ni bor
    har ni hiss, går vagnen in
    ska den användas mest i stan
    ska den användas på landet/dåligt underlag
    har ni bil
    hur stor plats ihopfälld
    vikt
    åker ni mycke buss
    behov av stor varukorg
    behov av smidig lättkörd vagn
    behov av stadig rejäl vagn

Ja några saker man kan tänka på.
    Såg ingen länk (ä inne på mobilen)
    så jag kan inte hjälpa dig med pris.

• havika

Hade också bara gått upp 1 kg då, de som mått mycke illa kan ju tom gått ner i vikt.
    Du har troligtvis några veckor framför dig då du säkert undrar om du verkligen är gravid... de sk spökveckorna.

Fru Lindell: Hur va ullared?? Fick du tag i mycke fynd? Uppdatera gärna vad du hitta :)

• havika

Grattis ylva12 :)

Med sonen gick jag upp 28kg, kändes fruktansvärt. Men med min svåra foglossning gick det inte o röra på kroppen.
    Gick ner en del men ansträngde mig inte eftersom vi planerat ett barn till rätt så tätt. Tar allt sen ist...
    Nu är jag i v 23 och har gått upp 3.5 kg så jag är tacksam om det ökar långsamt denna gång :)

• havika

Nyss hemkommen från BM, allt va bra o det är ju bara såå mysigt o lyssna på hjärtat :)
    Får en hemsk foglossning om jag går långt annars har jag klarat mig bra den här gången. Får gå korta turer ist.

Har kommit på mig själv att jag börjat "boa" lite smått.. och fått mycke städmani.
    Har även börjat testa några namn att kalla magen för :) kul men såå svårt med pojknamn tycker vi.
    Hur är det med er alla?

• havika

Jag har också fått en vidrig halsbränna, hade det sist med. visst är det kul när hela magen rör sig o hoppar omkring :)

Har shoppat klart till bebisen nu.. det sista va vagnen o den är beställd o på väg. kmr nästa vecka. Längtar såå efter den.
    Hade kvar nästan allt efter sonen så har ju inte behövt köpa så mycke.
    Hur har ni andra det med förberedelserna?

• havika

Jag sover också illa.. brukar sova på mage annars med.
    Jag har ett extra täcke som jag rullat ihop som en korv som jag lutar mig mot o lägger upp ena benet på. Hjälper mig rätt så bra :)

• havika

Grattis till lyckat RUL :)
    Åh vad roligt med ett ul till.
    Vad olika det är i landet, här får ivfare inget annorlunda. Det enda är att de inte flyttar bf vid rul.

Hur har ni det i tråden? Vi diskuterar namn för fullt men det är ju såå svårt. Har gjort i ordning alla 50-56 kläder o lagt i lådan, rotat fram babygym, babysitter o babyskydd o sånt.. har även börjat tänka på bb-väskan... fast det är ju ett tag kvar.

Har ni bestämt namn till era små??

• havika

Vi har också massor av tjejnamn men det är ju en kille i magen... o vi tycker att det är jättesvårt :/
    Kookaburra: Varför ska du göra snitt? Hur långt gången är du när det görs?
    Hua hua.. snitt är min största skräck!!
    Men då har du ju inte långt kvar alls :)

Har också börjat känna mig lite matt seg tjock o klumpig..
    Funderar på att gå på gravidmassage o skämma bort mig själv lite.. nån som provat?

• havika

åh det lät lyxigt Love is everything :)
    Måste kolla upp vilket utbud som finns här.

Vad skönt för dig kookaburra att du får snitt! Ja vi har ju alla olika tankar och erfarenheter kring förlossning. Bra när man får den hjälp o stöd man behöver.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012