• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag handlade mycke 56 62 68 innan han va född och sen fick man massa presenter av släkt o vänner så jag köpte inga kläder alls på över ett halvår :)
    Riktigt skönt :)
    Sen önskade han sig gåstol bla i julklapp :)

• havika

kookaburra: det lät ju jättebra.. då får ju barnen en skön mjukstart med dagis 3d/v.
    Det ska jag fundera lite på som alternativ.

Det här med anknytningen kan jag också känna lite.. men med förra så hade man all tid i världen att bara tänka på bebisen i magen.. ALLT kretsade kring det.. Men har man småbarn så tar det ju nästan hela ens uppmärksamhet.. Jag tror att det är väldigt vanligt att känna stor skillnad från första.

bellan: jag hade högt blodtryck med första.. men det blev aldrig nån havandeskapsförgiftning som tur va. väl på förlossningen hade det sjunkit till normalt.
    Bra att de har extra koll.

• havika

Blomman!! Jag tycker ni ska berätta :) Ni har kommit så långt nu.. Och vilken bra dag att berätta på :)
    Vi har berättat för de närmaste.. men vi tänkte att det skulle bli helt officiellt på mors dag :)
    Våran bebis är beräknad på fars dag :)

• havika

grattis till lyckade RUL!!

Idag nu på morgonen kände jag min lilla plutt för första gången :)
    Ååå det är ju så underbar känsla... man blir ju så glad i hela kroppen :D

• havika

Vi har berättat för familj och några få vänner innan om ivfn. Har varit skönt att kunna prata pch få stöd. Men de har också varit bra med att låta oss berätta vad som händer.. och inte vara på och fråga o så.. så det har inte känts pressat nån gång.

Har samma erfarenhet med denna jävla fråga: När ska ni ha barn då?

Vaddå ska ha? Det hade jag pckså bra gärna velat veta under kämpandet. Om jag någonsin ska ha... eller få äran att få barn.

Har också kört lite oontresserad att inte verka vilja ha barn bland sånna människor.

Till barnen när dom är små och vill veta hur man blir till så kommer vi att förklara på naturlig väg... sen när dom är större... kanske blommor o bin åldern så ska vi absolut berätta. Vi tycker de har rätt till det men vill att de ska förstå också.

Att vi gjort ivf är inte något vi gör offentligt. Samma människor vet som innan. men det är heller inte hemligt.. kan bero på situationen om nån mer får veta.

Söt bild blomman :)

• havika

Snufflan: vad är det för shorts... jag vill också ha shorts i värmen men jag hittar inga..

• havika

Här började de erbjuda kub till alla from 2010. En del har från 35 år.
    Det är ju efter 35 som riskerna ökar.

• havika

Åh va kul med barnvagn :)
    Har bestämt modell på syskonvagn nu efter mycke velande... så vi kommer köpa den direkt efter Rul..

Vad kul att ni gjorde ett sånt fynd frulindell.. måste kännas härligt för vagnar är ju inte billiga..

• havika

Lycka till på Rul frulindell :)

sommarlängtan: Härligt att passerat 12 fulla v.. kul att få en extra titt på den lilla.
    Har du FL-appen? Jättesmidigt att annvända på iphone :)

• havika

Jo jag kommer ihåg det där från tråden då jag väntade sonen.. Att man vid IVF inte ska bli flyttad men att vissa blev det ändå.
    Hos oss flyttar de inte.

Frulindell: Skönt att allt annat såg bra ut iaf.. Hoppas ni får "rosamoln" känslan nästa gång!!

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012