• Blomman1

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

ylva12 skrev 2012-08-21 11:30:50 följande:
    Har nu varti på RUL och det är en pojke! Kändes jätte kul att få reda på det och få veta att allt såg bra ut. Blev förvånad när jag fick veta att jag även blir erbjuden ett UL i vecka 32 pga IVF. Kul att få se lilla killen en gång till i höst:).

Grattis!! Vad härligt!! Skrattande
  • Blomman1
    Love is everything skrev 2012-08-22 22:08:55 följande:
    Fick en SPA-behandling av mannen i födelsedagspresent som heter "Mother to be relax", den är för gravida, bl.a. inpackning av magen! Tungan ute Ska ta den nångång i september tänkte jag... Underbart nöje som jag ser fram emot! Gravid

Haha! En exakt sådan behandling fick jag också av sambon när jag fyllde år igår Glad Ska tydligen dit nästa helg. Ska bli skönt =) Grattis i efterskott ;)
  • Blomman1
    Love is everything skrev 2012-08-23 11:48:37 följande:
    Åh, då får du berätta vad du tyckte om det sen då!! Grattis till dig med!

Tack ;) Ja det ska jag göra =)
  • Blomman1

Spännande att några av er börja närma er förlossning nu!! Skrattande

Lycka till på tisdag kokaburra!! Vad spännande :)

Var ett tag sen jag skrev här nu. Vecka 30 nu och bebisarna mår bra! Jobbar heltid och det suger musten ur mig är så sjukt trött.. men annars är det bra! Verkligen full rulle i magen Glad

• Blomman1

Åh stoort grattis jmelb och kokaburra till era små bebisar!! Skrattande Skönt att allt gått bra för er båda!!
    Och vad fort det gick för dig jmelb, vilken tur att ni åkte in!!

Love is everything: Ånej stackare... men vilken vecka är du i nu? du har inte så långt kvar va? I så fall kommer väl er bebis snart? Eller kommer du få ligga inlagd ett tag för att de ska gå längre tid? Lycka till!!

• Blomman1
    Love is everything skrev 2012-10-10 20:38:44 följande:
    Igår kom vår lilla Otto! Blev igångsatt i lördags pga havandeskapsförgiftningen, men fick bara pinvärkar. Likadant under söndagen.. I måndags tog de hål på hinnorna trots att tappen var kvar. 18 timmar och en sugklocka senare kom han vår prins 3960 gram och 53 cm lång! Helt ljuvlig!!

Blev jättedålig efter förlossningen så vi var kvar många timmar då jag inte blev bättre. Idag har han varit slö och har bara ammat 1 gång. Så nu är det mycket kämpande med det... Men jag är bätre och kärleken till min son ökar för varje minut... Ofattbara känslor!

Stort grattis!! Skrattande Jobbigt med så lång förlossning, men skönt att allt gått bra. Hoppas det går bra nu med amning och allt runt omkring! Kram.
  • Blomman1
    Lillstoran skrev 2012-10-21 20:17:50 följande:
    Hur många fullständiga IVF behandlingar exklusive FET gjorde ni innan ni lyckades och vilken klinik gick ni på?

Gjorde 2 fullständiga IVFer och 3 fet. Sisa försöket då jag blev gravid gjorde var andra färskförsöket och med 1 blastosyst. Blev gravid med tvillingar trotts att vi bara fick tillbaka en blasis Glad 

+ u börjar det närma sig, vecka 34 imorgon!Glad Ska göra ks i 37+0 ca. Ska få datum nästa vecka.
  • Blomman1

K

Love is everything skrev 2012-10-25 22:47:44 följande:
    IVF1 Inget FET1 MF FET2 Inget IVF2 Otto!!!! Detta gjorde vi privat på Carlanderska i Göteborg. Innan det gjorde vi 8 pergotimebehandlingar och 9 lågdosstimuleringar (varav 3 med insemination) och resultatet av detta blev 15 minus och ett utomkvedshavandeskap. Tack för alla gratulationer!!! Har aldrig haft det såhär bra... Helt förälskad!!!

Härligt att du har det bra!Måste vara helt underbart!!
  • Blomman1

Vi gick oxå på calanderska nu sista gången då vi lyckades innan dess sahlgrenska.

• Blomman1

Stort stort grattis till er som fått era små!! Skrattande 

Längtar! Inte långt kvar nu!

Poesis: Skönt att han följer sin kurva. Det är ju det viktiga. Ska du göra mer tillväxtultraljud nu då eller? Vi går ju på en himla massa ultraljud hela tiden pga att det är tvillingar. Våra låg på -13,5 och -20 % sist. Har ändå vuxit bra hela tiden och följt sin kurva. Hoppas din lille hinner vända sig innan det är dax.

• Blomman1
    poesis skrev 2012-11-17 22:42:01 följande:
    Hon som gjorde ultraljudet tyckte inte att det fanns anledning att göra fler just nu. Det är ju inte hon som bestämmer, men hennes bedömning kändes klok, så jag antar att min BM kommer tycka likadant!

Sen hänger det väl på hur mitt magmått utvecklar sig, antar jag. Ska till BM på fredag (har fått besked att min ordinarie ska vara tillbaka då).

Okej. Nä de är sant dom ser ju det på magmåttet när det är en, dom kan ju inte gå på det när det är två. Och det mäter dom ju ofta.
  • Blomman1

I onsdags den 21/11 fick vi 2 små flickor! Felice 2115 g och 44 cm och Milia 2385 g 45 cm. Planerat ks. Allt gick bra och vi är nu äntligen hemma! Så himla underbart!!!! Skrattande 

Poesis: Jag var extremt besviken över att det blev ks för min del innan, och jag var totalt livrädd innan snittet, skakade i hela kroppen. Men det gick hur bra som helst! Det mest fantastiska jag varit med om i hela mitt liv (förståss) och visst första 2 dagarna var jag väldigt orörlig men sen blev det snabbt bättre o idag 6 dagar senare så har jag inte speciellt ont faktiskt :) Kan röra mig obehindrat , får väl ont om jag gått lite väl mkt kanske.
    Så stort lycka till, det kommer gå jättebra!! Glad

Havika: Usch vad hemskt!!!! Måste varit hemska dagar.... Så skönt att han mår bra igen!!!! kram

• Blomman1
    ylva12 skrev 2013-01-11 15:06:02 följande:
    I dag 9:45 föddes vår lilla son. Känns helt underbart!

Stoort grattis!! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012