• Blomman1

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Lycka till sommarlängtan!

Är i vecka 6+6 idag och har mitt vul imorgon och är så fruktansvärt nervös. Mår så bra, har inget illamående.
    Bara ömma bröst och svullen mage. Hoppas verkligen det finns något därinne och att det ser bra ut.
    Är så nervös att jag förstår inte hur jag ska förmå mig att gå dit.

• Blomman1

GRATTIS SOMMARLÄNGTAN! {#emotions_dlg.flower}

Vi är helt i chock här hemma. Var så rädd att det inte skulle finnas något i min  mage.
    På vul idag såg man TVÅ pluttar med TVÅ tickande hjärtan.
    Vi fick bara tillbaka ETT embryo!!!!
    Som sagt, chock!!

Men så otroligt glada. Glad Jag som inte ens känner mig speciellt gravid. 7+0 idag.
  • Blomman1

Tack så mycket!!
    Ja det känns helt galet Glad 
    Troligtvis är det enäggstvillingar eftersom vi bara fick tillbaka ett befruktat ägg men det skulle tydligen också kuna vara så att ett ägg släppt innan ÄP, vi hade sex 3 dagar innan ÄP, det blev befruktat också.. i så fall är det tvåäggs.
    Men mest troligt, enäggs.
    Chockade men jätteglada och vi hoppas Verkligen att båda kommer att överleva nu!!

Anaya:
    Åh grattis!!! Va lustigt! Glad Allt kan tydligen hända! haha.
    Har ni tvilligar i släkten?? Det har inte vi. Blev verkligen helt chockad, trodde man inte kunde hända.
    Är du större om magen än normalt redan? Skönt att det fortsatt gått bra för er!
    Hoppas verkligen det gör det för oss också, vi vill hemskt gärna ha båda två.

• Blomman1
    Kookaburra skrev 2012-04-26 13:26:37 följande:
    Jmelb - jag är i vecka 17 (16+3) och började känna ordentligt i början på denna vecka. Kände i v14 några puffar på urinblåsan när jag var superkissnödig, men sen har jag inte känt nåt förrän nu då. Klart att det bubblar och har sig, och säkerligen är bebisen "ansvarig" för en del, men det är ju så svårt att veta. Nu känner jag det ju ordentligt vilket är härligt.

Förra veckan kände jag som du - är jag verkligen gravid. Visst gjorde brösten ont och jag har ju kvar magen, men kände ju ingenting. Men så plötsligt händer det
    Jaa gud vad mysigt det låter att känna bebisen...!! längtar också...
  • Blomman1
    Anaya skrev 2012-04-26 19:23:56 följande:
    Åh vad härligt att börj känna bebisen :)

Blomman: nej, har ingen i släkten, men enäggstvillingar är inte genetiskt. Har en mage som i v20 nu, börjar synas rejält :) du kommer få se att det går snabbt innan magen växer...
    Läste precis det sen, trodde det var genetiskt det också.
    Hihi spännande. Mysigt med stor mage, än i alla fall Glad 
    Hur har du mått annars under graviditeten hittils? Ligger bebisarna i varsinn hinsäck och moderkaka hos dig?
    Om detta nu går bra för oss också, tror du att det kan bli svårt att dölja magen tills vecka 12 är över? Eller, hade du det?
  • Blomman1
    Anaya skrev 2012-04-26 20:16:44 följande:
    Jag har mått oförskämt bra egentligen. Lite lätt illamående på kvällarna men det gick över efter typ v 11. Lite flåsig och trött och HUNGRIG. Det är jag nog fortf ;) Kag har inte haft några problem att dölja magen direkt, fast det syntes nog redan lite i v 10 nån gång, men är sista veckorna nu som det börjat synas rejält.

Våra tvillingar har gemensam moderkaka och jättetunn skiljevägg, vilket förstås inte är det bästa men det är bara att hoppas att det går bra ändå. Ser på ul-bilden att ni har en tjock skiljevägg och det är ju det bästa :)

Hur mår du?
    Skönt att du mår bra! :) Skönt om man kan få den lyxen att inte få det för jobbigt.
    Faktum är att jag mår också bara bra än så länge, lite ömma bröst, svullen mage och trött. Mått illa vid två korta tillfällen.
    Var så orolig pga att jag inte kände så mycket men det kan ju tydligen vara olika :)

Jaa, jag tror hon pratade om att det fanns två hinnsäckar och att det var bra, men att hon inte visste än om  det var 1 eller 2 modekakor? Om jag kommer ihåg rätt. Mycket att ta in.
    Det är klart det går bra för er även om skiljeväggen är tunn! Dom har ju en skiljevägg, endel ligger ju i samma hinsäck direkt. Det ska allt gå bra ska du se! :)

Kommer du ihåg hur stora era var i vecka 7+0 (eller när ni gjorde vul) ?
    Våra var 8 mm och 7,5 mm lite orolig för att de var mindre än 1 cm och för små...
    Men tydligen skulle jag inte oroa mig för det alls.. Men det gör man ju ändå...
    Kanske är dom lite mindre eftersom det är två?
  • Blomman1
    Anaya skrev 2012-04-26 21:24:50 följande:
    Jag tror att våra var typ 11 mm men var i 7+6 om jag minns rätt, så det var ju nästan en vecka längre än er. Det går nog bra ska du se. Har man sett hjärtaktivitet så är missfall väldigt sällsynt efter det :)
    Okej. Ja det kan ju hända mycket på en vecka.. eller det ska det ju göra om det går bra.
    Ja det får vi verkligen hoppas att det gör... Tack för svar :)
  • Blomman1
    annlisan skrev 2012-04-27 21:39:37 följande:
    hej jag genom gick min ivf i början av april fick bara 1 ägg så jag var väldigt skeptisk men sen ringde dom och sa att det hade tagit sig vi var mer än överväldiga så de sattes in på långfredagen sen 2 veckor senare vissade det ett plus så jag e beräknad den 26 cecember 2012 alltså e jag i vecka 5 plus 1 men jag e väldigt rädd hela tiden att få missfall!!
    GRATTIS!!!! Skrattande 
    Jag vet hur det är med oron, jag är också väldigt orolig.. Inte så mkt man kan göra något åt antar jag, försöka tänka på annat så tiden går lite fortare. Du ska se att det kommer gå bra!! Glad Det är ju faktiskt mkt större chans att det går bra än att det skulle gå dåligt. Glad Har du fått tid för vul?
  • Blomman1

Har ni tips på vad man kan hitta på för anledning till att inte dricka alkohol?
    Vill verkligen inte att folk ska misstänka något än. Ska ha stor fest nästa helg för sambon.
    Pencellinkur känns så genomskinligt?
    Kan inte skylla på att jag måste köra heller...

• Blomman1
    Kookaburra skrev 2012-04-28 17:04:33 följande:
    Du kan ju köra det gamla tricket att hälla över alkoholfri öl/vin i en annan flaska. Men det gäller ju att man inte behöver bjuda nån då

Alternativt köra på drinkar utan alkohol, men det kan ju kräva lite mer smussel om folk är i närheten när man blandar.

En annan kompis körde med riktigt vin i glaset och tog nån smutt (ytterst lite alltså) då och då, men sen drack hennes man upp det mesta. Funkade för att det var en mingelfest, svårare om man har middagsbjudning förstås. (Den här kompisen är en lättviktare när det gäller alkohol ändå, så det handlade om typ 1-1,5 glas, vilket är normalmängd för henne. Så då funkade ju tricket ganska enkelt)

Annars finns kanske något annat läkemedel att skylla på...? 
    Ja, det hade kunnat vara en bra grej, om vi hade haft festen hemma eller om man skulle ta med sig egen dricka nånstans...
    Nu ska sambon ha stor födelsedagsfest tillsammans med några kompisar i en festlokal och dom ska bjuda alla på vin o öl o vinet är ur box. Så att jag skulle ta med en egen flaska till mig skulle bli konstigt...

Jag tänkte köra, så vi kommer hem. Men sambons föräldrar som också är på festen bor jättenära lokalen och skulle tycka det var konstigt om jag sååå gärna körde o inte sov hos dom liksom. Är ju ändå sambons 30 års fest..

kanske kan man skylla på nått läkemedel.. har ryggskott kanske kan skylla på starka smärtstillande (som jag inte tar men hade kunnat ta) dom jag tar för endon får man ju inte dricka alhohol till..

Känns bara som alla kommer se igenom mig för känns som alla väntar på detta... 

Är ju faktiskt lyxigt att kunna ha sånna lyxproblem pga gravidtet.... Glad
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012