• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Hos oss får man inte något mer än kub och rul. Dom har inte ens nån ul-apparat utan ul görs på spec Mvc på sjukhuset.
    Så det verkar ju vara olika i landet.

Har haft lite "terapi" här hemma idag. Har sorterat bebiskläder efter sonen och lagt i lådor i stl- ordning.. åå va små dom va.. och söta. Men det va väldigt mycke blått och med bilar på.. Är så nyfiken på vem som är där inne i magen :)
    Om kläderna går att använda eller om det blir till att köpa nytt i andra färger :)
    Såå kul att plocka med kläderna iaf.

Hur mår ni andra??
    Frulindell: Har ditt hemska illamående gått över??
    Jag har bara en fruktansvärd nästäppa. Kan inte gå nånstans utan att nässprayen är med.
    Men inget att klaga över direkt, har mått så bra annars.
    Känns dom att tiden går lite fortare nu... än tiden innan vul dom kändes som en evighet.

• havika

Härligt med rul imorn Love os everything :)
    Håller tummarna..
    Jag handlade också endel genom åren man längtade.. o visst va det mycke som inte kom till användning... men det va ju som terapi i saknaden..
    Vi har också börjat kolla på vagnar. Vi bestälde vagn direkt efter rul med sonen.
    Han kommer att fylla 2 lagom tills lilla kommer så vi behöver syskonvagn. Tänkte även spara och använda den andra.

Jag tänker en del på förlossningen. Jag har ju gjort det 2 gånger innan och det som jag kan dela med mig som jag tycker är viktigt är att vara väl förberedd. Så man känner att man hela tiden har kontroll på vad som händer.
    Men första gången får man så mycke info i föräldragruppen om mn går på det.

• havika

Vad skönt att ni hade mycket neutralt.. Vårat passar nästan bara pojke. Ska bli spännande att få veta snart :)

Är det en tjej tänkte jag lämna rubbet till bytardagar... för smidighetens skull.
    Nåt finare till tradera kanske, men tycker det är ganska jobbigt att hålla på med.

Skönt att fixa fotograferingen innan.. bra ide. så kanske man ska göra så allt är klart när man får för sig att lägga ut.

Hur gammal är din dotter kookaburra?

• havika

Kookaburra: Min son blir 2 i slutet av oktober.
    Love is everything: Hur gick rul?? Fick ni veta könet? Om ni ville veta förstås.

Hur mår ni alla andra?

• havika

Underbart med lyckat rul.

Ylva: symtomen ändrade sig jättemycket och kom och gick i början. v7... då har du vul snart el?

• havika

Jag kommer ihåg känslan... tiden innan vul då tiden kröp fram.
    Men sen känns det som tiden går lite fortare iallafsll :)

• havika

Välkommen hit poesis! Alltid kul när fler vill va med :)

Vad duktig du är som stickar.. själv är jag urkass på det men jag älskar hemstickade saker..

• havika

Välkommen hit du också bellan1981!
    Kul att du vill va med och gillar tråden. Jag tycker också att det här är en trevlig och positiv tråd. Lite lite aktivitet på siståne men det är väl mest för de flesta är i de sk spökveckorna då typ ingenting händer haha.

Vi har en lista, länk finns i trådstarten. Skriv gärna in er på den :)

Nu har jag gjort klart allt med jobbet iaf. Jag är fortf mammaledig och mina dagar tar slut i slutet på juli o 60dagar innan bf får jag troligtvis gravidpenning. Och med erfarenhet från förra graviditeten med kraftig foglossning så känns det inte som jag kan lova att komma tillbaka och jobba så sent i graviditeten. Det känns så ovisst. Så jag har bestämt mig för att ta obetald semester då ist.. Känns ju riktigt surt o bli utan pengar då.. men det blir nog det bästa alternativet.
    Känns skönt att det är klart allafall o att alla på jobbet blev så glada för min skull :)

• havika

Jag tog ledigt i 2 år. Första året tog jag ut 4 dagar/v och andra 5dagar/v.
    Då räknar jag 2 år från då jag gick hem med havandeskapspenning. Då räckte det precis.
    Min man har kvar sina dagar som han ska ta ut nu när den lilla kommer.
    Det har varit tufft men jag tycker att man anpassar sig ganska bra efter vad man har i månaden.
    Sparande till barnet är inget vi tänker på nu.. det tar vi sen när båda har full lön.
    Prio 1 är att va hemma så länge som möjligt.

• havika

I början tycker jag inte bebisen kostar så mycke mer än barnbidraget..
    Om man inte ska köpa lyxgrejjer o märkessaker.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012