• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag har inte gjort det nån av gångerna. Men jag kan tänka mig att det är väldigt bra om man är rädd eller osäker.. Eller om man har en blödig man som kanske inte hjälper till o stöttar aktivt.
    Hur känner du inför förlossningen?

Jag har varit väldigt mycke förberedd båda gångerna och kännt mig säker, trygg o haft koll på de olika faserna mm. Personligen skulle jag absolut inte vilja ha nån.
    Men jag tycker verkligen att det är helt fantastiskt att det finns.

Hur är det med alla? Jag har en del förvärkar o sammandragningar men inget allvarligt, längtar sååå nu :)

• havika

då kan det ju vara bra.. eller om det finns nån ni känner som ni vill ha med. Men läs på ordentligt också och va riktigt förberedd :)
    Det lugnar nog mycket att man har koll.

• havika

Välkomna ni nya så här mot slutet!! Självklart får alla som vill va med.

Nej men fyy vad jobbigt du har det Love is everything.. Stackare men skönt att du inte har långt kvar.

Jag är i v 33 och känner mig verkligen less nu... men samtidigt har jag massor jag känner att jag måste hinna med innan.
    Håller på att skola in p dagis så från nästa vecka kommer jag få lite tid att grejja och att fokusera lite på bara mig och bebisen. Det ska bli skönt samtidigt som det kommer bli svårt att va utan min lilla plutt.

spännande nu när några börjar komma riktigt nära bf :)

• havika

Jag har sagt flera gånger att vi väntar en pojke när bm frågat om vi vet. Så hon har inte antecknat något. Tror inte de gör det heller. Av vilken anledning.
    Men för en del kanske det lättare blir så att man säger han eller hon istället för "den".

Kookaburra: Vad spännande!! å vad nära du är nu :D
    Lycka till!!

• havika

Ååh Grattis!! Vad underbart :) skönt att det gick bra!

Hihi en sån pose föddes min dotter med också

• havika

Åh stort Grattis!!
    Men stackare vilken låång förlossning.
    Hoppas amningen löser sig.

• havika

Poesis: Men fyy vilken pucko-bm. Tänk vad en sån kunde ha förstört för nån som är osäker eller har en svår graviditet på nåt vis.
    Ja det är ju verkligen tur att man får byta.

Va hos bm i veckan o hade varit på labb innan o tagit stick i fingret. Efter det gick jag på toa... kissnödig som man är jämt nu.
    Torkar mig o av gammal gravidnojighet som vanligt tar en titt på pappret o hela papret är rött... blod.. höll på att få världens panik. Tills jag såg vart det kom ifrån... mitt finger.
    Ett litet stick i fingret o det va blod överallt, så här rinner det på rätt bra också.

toklängtar nu. Vill verkligen inte gå över men man kanske ska ställa in sig på det ändå.

Ivf 1

• havika

Usch! Just nu känner jag mig riktigt otaggad. Känner mig liten o ensam. Min man har fått ryggskott och ett operationssår har inte läkt som det ska och smärtar. Dessutom gick ena av hans linser sönder och det va de sista och optikern lämnar inte ut en ny om han inte gör undersökning först. Och tid fick han på fredag.

Tänk om det startar innan... ska jag köra bil med värkar... och köra in min invalidman till förlossningen.. nej nej det är ju han som ska ta han om mig. Känns skit. Hade dessutom en supersnabb fl förra gången som jag oriar mig för den här gången.

Jag som har varit supertaggad o peppad ända tills det här hände.. usch, behövde beklaga mig lite.

• havika

Idag föddes min prins. Lämnade sonen på dagis 8.30. Hade första värken 8.45.
    Klev in på fl 10.30 för en koll. Hellre en för mkt sa jag när jag ringde.
    Va då öppen 9cm. Han föddes 12.26.
    Nu myser vi i väntan på att få åka hem :)

• havika

Tack så mycke.
    Här är det ingen skillnad vid ivf.
    Bedömning efter 14 dagar.

Min prins kom 39+3.
    Skönt för jag gick över 11 med dottern o 7 med sonen.

• havika

Här har vi nyss kommit hem efter en vecka på barnkliniken. Min lilla plutt fick 40,3 i feber och det visade sig att han hade blodförgiftning. Fy vad jag har varit rädd och det har varit påfrestande att vara ifrån resten av familjen. Han får antibiotika och mår bra och uppföljningar ska göras så det känns bra nu.
    Med två andra barn som är riktiga friskisar så känner jag mig lite som en nybörjare och har tänkt massor. Jag ska aldrig mer ta familjens goda hälsa förgivet som jag tidigare gjort.
    Nu är vi iallafall hemma och ska mysa ikapp med resten av familjen

• havika

Grattis poesis och annlisan :)
    Undebart att vi har våra små mirakel här..
    är det bara en bebis i tråden som är kvar i magen nu?

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012