• ylva12

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Hej, jag hoppas jag får vara med här trots att jag precis plussat och inte kommet hinna få barn 2012. Men jag gillar havikas trådar;) och känner att en IVF gravid tråd känns rätt för mig. Jag gjorde FET 25 april med ett 2-dagars embryo och hade TD idag, men plussade svagt redan förra fredagen. Kändes jätte kul att ringa och berätta för kliniken och fick tid för VUL 31 maj. Tänkte även ringa till Barnmoskemottagning idag på klinikens inrådan fast det kanske är lite tidigt. Är överlycklig över att jag faktiskt kan bli gravid då det är första gången, men oron att det inte ska gå hela vägen finns där hela tiden....

• ylva12

Tack havika och grattis Kookaburra. Så kul att veta att det är en liten kille där inne:).

• ylva12

Skönt att ha berättat för chef och kollegor. Jag skulle vilja vänta så länge som möjligt att berätta för dem och även för familjen. Har dock redan berättat för de närmaste vännerna som vet när vi fick embryot tillbaka. I vilken vecka började det synas på er att ni var gravida?

• ylva12

Tack:)! Är det UL för cubtest som görs redan i vecka 11? Då är det ju inte så länge att vänta mellan VUL och första UL. Härligt att kunna se den lilla så många gånger tidigt:).

• ylva12

Ok, då förstår jag. Är det så att man kan be om extra UL eller är det något de erbjuder om de tycks det behövs?

• ylva12

Vaknat tidigt idag och känner mig orolig och kan inte somna om. Brösten känns inte alls så ömma längre, har inte känt mig illamående eller känt något i magen på flera dagar. Är så rädd för att fostret ska ha dött och att inga hjärtslag kommer att synas på VUL. Har era symptom kommit och gått eller funnits där hela tiden de första veckorna? Tror jag går in i vecka 7 i morgon.....

• ylva12

Skönt att höra:). Har VUL 31 maj och känns så långt tills dess....

• ylva12

Det låter bra:). Efter VUL kanske man vågar börja planera lite och ägna sig åt roliga inköp m.m.

• ylva12

Vi har berättat för familj och alla vi umgås mycket med att vi gör IVF just för att slippa okänsliga och jobbiga frågor om varför vi inte har barn. Men det är bara några få vänner som vetat exakt när vi gjort behandlingar då jag vill kunna berätta att vi väntar barn när jag känner det är rätt. Min familj, förutom min syster, vet inte att jag är gravid eller detaljer runt behandlingen. Att skaffa barn är ju något privat och inget familj och vänner egentligen har med att göra känner jag. Men kommer inte ha något problem att berätta om det nu förhoppningsvis går vägen och kan inte se någon anledning att inte berätta för barnet. Det visar ju bara hur otroligt efterlängtade de är och är kanske lättare att förklara hur det skapats genom IVF än på "vanligt" vis;).

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012