Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Heter din dotter Alice?

Hej alla mammor och pappor!

Har du en dotter som heter Alice som tilltallsnamn? Hur gammal är hon? Vilka andra namn valde ni mellan innan ni tog Alice?

Vi väntar barn till sommaren och Alice är det vi är mest överens om som båda gillar. Tycker det är ett snällt och fint namn som ändå är lite "coolt". Lätt att  säga, både på Svenska och Engelska. Ligger bra i munnen. Klassiskt vackert.

Hur många Alice finns det på famlijeliv egentligen?

Kram

• Svar på tråden Heter din dotter Alice?
  • Moa Li

Jag har sett att det är etta på namntoppen, men jag har ändå inte träffat så många Alice. Har det alltid varit så populärt?

Har en elev som hette så och hon är 18 år. Annars har jag inte träffat någon Alice som lärare, och då har jag jobbat både på lågstadiet, mellanstadier, högstadiet och gymnasiet i nästan 7 år???

Är det mest små barn som heter Alice idag? 7 år och yngre?

• Moa Li

Jag tänker som att Anna och Maria var vanligt när jag fick i skolan (jag är 30 idag). Men vi hade ändå bara 1 Anna i klasen och 1 Maria

Jag som själv har ett ovanligt namn hade gjort allt för att byta

• Moa Li

Ja, kan nog stämma det. Vi har ingen Alice i släkten, så det blir ett nytt namn för oss.

• Moa Li

Telgebo: Nej, det visste inte jag heller förrän till nyligen, då vi letade bebisnamn. Kommer nog bli Alice. Har smakat på det ett par veckor nu och det känns som ett bra namn.

• Moa Li

Cocacolalight: Åh, då är det avgjort! En Alice blir det :) Alice Sigrid Linnéa

• Moa Li

Jag har själv ett ovanligt namn och som barn ville jag heta som alla anda. Alice är ett fint namn och för mig är det inte så vanligt, men förstår att det kan bli Alice S i skolan om det blir fler Alice. Men ett fint namn och det är det enda namnet hittills som känns "rätt".

Svar på tråden Heter din dotter Alice?