• Moa Li

Heter din dotter Alice?

Hej alla mammor och pappor!

Har du en dotter som heter Alice som tilltallsnamn? Hur gammal är hon? Vilka andra namn valde ni mellan innan ni tog Alice?

Vi väntar barn till sommaren och Alice är det vi är mest överens om som båda gillar. Tycker det är ett snällt och fint namn som ändå är lite "coolt". Lätt att  säga, både på Svenska och Engelska. Ligger bra i munnen. Klassiskt vackert.

Hur många Alice finns det på famlijeliv egentligen?

Kram

• Svar på tråden Heter din dotter Alice?
  • MrsC74

Är väl etta på namntoppen 2011 så det är vanligt.
    Ingen Alice själv men tre vänner som har. Två födda 2011 och en 2012

• Frokenpilla

Min dotter heter Alice. Hon är född 05. Jag ville egentligen att hon skulle heta Ingrid men Alice var det vi kunde enas om. Hon heter även Svea Vivianne. Efternamnet är Green och va vi inte tänkte på är att alla uttala hennes namn på engelska vid tex besök på vårdcentralen och liknande. Dom ropar alltid upp det på engelska. Alice Green...

;) 

• Vickan I

Ingen Alice själv men har vänner med Alicar födda -09 och -11. På förskolan är det flera Alicar också i olika åldrar.

• Moa Li

Jag har sett att det är etta på namntoppen, men jag har ändå inte träffat så många Alice. Har det alltid varit så populärt?

Har en elev som hette så och hon är 18 år. Annars har jag inte träffat någon Alice som lärare, och då har jag jobbat både på lågstadiet, mellanstadier, högstadiet och gymnasiet i nästan 7 år???

Är det mest små barn som heter Alice idag? 7 år och yngre?

• Vickan I

Ja det tror jag det är. Blev väl som mest poppis efter 2009. Tycker man hör bl.a. det namnet lite överallt. Men välj ett namn ni vill ha, skit i om det är poppis. Vår kille heter Alvin född -09 och det är ganska vanligt det med, typ plats 35 det året han föddes, men har bara stött på en till. Dock i samma dagisgrupp.

• Moa Li

Jag tänker som att Anna och Maria var vanligt när jag fick i skolan (jag är 30 idag). Men vi hade ändå bara 1 Anna i klasen och 1 Maria

Jag som själv har ett ovanligt namn hade gjort allt för att byta

• Vickan I

De brukar väl säga att de namn som ens mor- och farföräldrar har brukar vara poppis lagom till ens egna barn. Stämmer bra då min mormor hette Elsa och Elsor finns det många små som heter nu.

• Moa Li

Ja, kan nog stämma det. Vi har ingen Alice i släkten, så det blir ett nytt namn för oss.

• telgebo

Min dotter heter Alice och är född 2011. valde det namnet tidigt under min graviditet och hade ingen aning om att det låg etta på namntoppen.
    hennes andra namn är Otillia och Ellinore.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Heter din dotter Alice?