Inlägg från: Kroken |Visa alla inlägg
  • Kroken

Vad för bikini till min 12,5-åring?

Vet inte om jag lägger denna hamnar rätt nu men hittade inget bättre

Har en dotter som är 12,5 år, blir 13 i maj. Vad köper man för bikini till henne? Hon är ca. 165 cm lång, börjat få former och bröst (har 65-70 A-kupa). De bikini som finns på barnavdelningarna passar inte henne i smaken. Hon är mer inne på bikini från vuxenavdelningen (hon har kollat in en bandeau). Men där blir de så himla utmanande tycker jag, passar inte riktigt en nästan 13-åring enligt mig. Tittade på H&M idag och det är så lite tyg som möjligt i princip och det finns knappt axelband på behå:n. Så, hur skulle ni göra? Tips på vart jag/vi kan hitta snygga bikinis som funkar för unga flickor?

• Svar på tråden Vad för bikini till min 12,5-åring?
  • Kroken

Har också tänkt att vi ska kolla in Stadium och övriga sportaffärer. Kan tänka mig att årets bikiniköp inte kommer att ske utan diskussioner Glömde nämna i trådstarten att anledningen till att diskussionen kom upp nu är att hon behöver ny tills på fredag då de ska bada med skolan och alla hennes bikini är för små.

• Kroken
    MommyOf2 skrev 2012-03-02 19:34:16 följande:
    Varför bikini och inte baddräckt?
    Den striden har jag valt att inte ta Vi har kommit överens om att hon får ha bikini men inte vilken som helst!
  • Kroken
    Minniemousemommy skrev 2013-11-09 22:31:10 följande:
    Jag tycker att du ska låta henne välja vilken bikini som hon vill. Att en baudeau skulle vara utmanande när man inte ens har bröst? VA? Hon är 12, låt henne välja vilka kläder hon ska ha?

Nu är ju detta en gammal tråd. Och 12,5-åringen är numera 14,5 år Och jo, hon hade bröst då. Hon var, och är, tidigt utvecklad. Nu är det nästa dotter som är 12 år och hon är ännu tidigare utvecklad än avd hennes syster var/är. Det är en utmaning att hitta kläder, inte bara bikini, till tidigt utvecklade flickor.
Svar på tråden Vad för bikini till min 12,5-åring?