• Kroken

Vad för bikini till min 12,5-åring?

Vet inte om jag lägger denna hamnar rätt nu men hittade inget bättre

Har en dotter som är 12,5 år, blir 13 i maj. Vad köper man för bikini till henne? Hon är ca. 165 cm lång, börjat få former och bröst (har 65-70 A-kupa). De bikini som finns på barnavdelningarna passar inte henne i smaken. Hon är mer inne på bikini från vuxenavdelningen (hon har kollat in en bandeau). Men där blir de så himla utmanande tycker jag, passar inte riktigt en nästan 13-åring enligt mig. Tittade på H&M idag och det är så lite tyg som möjligt i princip och det finns knappt axelband på behå:n. Så, hur skulle ni göra? Tips på vart jag/vi kan hitta snygga bikinis som funkar för unga flickor?

• Svar på tråden Vad för bikini till min 12,5-åring?
  • Ema86

kansek bikinitrosor och en sportbh istället för vanlig? finns ju i massa färger iaf.. 

jag ska nog ha så i sommar o jag är så kallad vuxen :)  

• MHM

Kolla på typ stadium istället!

• sasso78

Sportaffärerna kanske har lite mer "normala" bikinis, både barn och vuxna. Tänker på stadium, team sportia tex.

• Kroken

Har också tänkt att vi ska kolla in Stadium och övriga sportaffärer. Kan tänka mig att årets bikiniköp inte kommer att ske utan diskussioner Glömde nämna i trådstarten att anledningen till att diskussionen kom upp nu är att hon behöver ny tills på fredag då de ska bada med skolan och alla hennes bikini är för små.

• Kroken
    MommyOf2 skrev 2012-03-02 19:34:16 följande:
    Varför bikini och inte baddräckt?
    Den striden har jag valt att inte ta Vi har kommit överens om att hon får ha bikini men inte vilken som helst!
  • MommyOf2

Aaa jag förstår ;) hehehe knepigt med den åldern.
    Jag skulle satsa på sportaffär. Absolut.

• denlilafamiljen

förut hade dom badlinnen på lindex som inte va så vågade eller hur man ska säga, gå ditt och kolla också vet jag :)

• Edds

jag vet att jag hade någon slags sportig bikini som var som en sporttop och sen ett par boxertrosor till det när jag var 13, det är även det mest praktiska, du kan ju nämna skräckexempel då man hoppar i och tuttarna flyger fram om man har en sån där "finare" från hm eller ngt, om den diskutionsn skulle komma fram =) Med sporttop och boxer kan man bada utan att tänka på sånt =)

• Lisopa

Hej! Jag är också 12,5 år.. Jag letar efter en bra bikini, inte för småbarn utan typ lite mer vuxen storlek. De bikini som är för barn är konstiga informen och åker hur som helst när man badar.. Har kollat på stadium och team sportia och har heller inte hittat något som passar. Finns det nån hemsida med billiga bikini i små storlekar? Jag är inte så lång heller, typ 150 ungefär.

• Minniemousemommy
    Kroken skrev 2012-03-02 17:23:00 följande:
    Vet inte om jag lägger denna hamnar rätt nu men hittade inget bättre

Har en dotter som är 12,5 år, blir 13 i maj. Vad köper man för bikini till henne? Hon är ca. 165 cm lång, börjat få former och bröst (har 65-70 A-kupa). De bikini som finns på barnavdelningarna passar inte henne i smaken. Hon är mer inne på bikini från vuxenavdelningen (hon har kollat in en bandeau). Men där blir de så himla utmanande tycker jag, passar inte riktigt en nästan 13-åring enligt mig. Tittade på H&M idag och det är så lite tyg som möjligt i princip och det finns knappt axelband på behå:n. Så, hur skulle ni göra? Tips på vart jag/vi kan hitta snygga bikinis som funkar för unga flickor?
    Jag tycker att du ska låta henne välja vilken bikini som hon vill. Att en baudeau skulle vara utmanande när man inte ens har bröst? VA? Hon är 12, låt henne välja vilka kläder hon ska ha?
  • Kroken
    Minniemousemommy skrev 2013-11-09 22:31:10 följande:
    Jag tycker att du ska låta henne välja vilken bikini som hon vill. Att en baudeau skulle vara utmanande när man inte ens har bröst? VA? Hon är 12, låt henne välja vilka kläder hon ska ha?

Nu är ju detta en gammal tråd. Och 12,5-åringen är numera 14,5 år Och jo, hon hade bröst då. Hon var, och är, tidigt utvecklad. Nu är det nästa dotter som är 12 år och hon är ännu tidigare utvecklad än avd hennes syster var/är. Det är en utmaning att hitta kläder, inte bara bikini, till tidigt utvecklade flickor.
  • Minniemousemommy
    Kroken skrev 2013-11-12 11:53:37 följande:

Nu är ju detta en gammal tråd. Och 12,5-åringen är numera 14,5 år Och jo, hon hade bröst då. Hon var, och är, tidigt utvecklad. Nu är det nästa dotter som är 12 år och hon är ännu tidigare utvecklad än avd hennes syster var/är. Det är en utmaning att hitta kläder, inte bara bikini, till tidigt utvecklade flickor.
    Du sa att hon hade a-kupa? Det är inte precis några bomber? Låt dom välja från vuxenavdelningen bara? Finns väldigt små storlekar där med, fast för mer utvecklade flickor. Såg inte att tråden var så gammal men okej. Hur gick det då, vad fick hon för bikini?
  • Anynomm01

Min 13 åring har bandeau bikinis i olika färger. Jag tycker inte att det är utmanande med såna bikinis, har sett betydligt värre. Hon köper dom flesta på hm och ibland utomlands.

• Anynomm01

Glömde säga att det är på dam avdelningen och där har hon storlek 34 i bikinis.

Svar på tråden Vad för bikini till min 12,5-åring?