15 åring!
Hej!Jag är mamma till till en blivande 15 åring (pojke) och jag har lite funderingar på kompisar..
Han har väldigt lätt för att skaffa vänner men sen tar de avstånd och min son förstår då givetvis ingenting!
Det kan handla om att min son står för va han tycker, säger nej till rökning, alkohol då han tränar. blir förbannad när andra snackar skit bakom hans rygg osv
Kan det vara så att han är för ärlig eller för "på"??
Han har en tendens till att överdriva när han har vänner här vilket jag tycker är jobbigt för jag känner inte igen min son då!
Han är inte elak, uppkäftig m.m men han ska visa sig "tuff" genom att tex säga: Mamma gör mat. mamma jag ska ha en telefon osv
Inom lopper på 1½ år så har "förlorat" 3 nära vänner och jag tror det beror på att de tycker han är för mycket (gapig, tar plats)
Jag ar sagt till honom att han ska titta till sig själv och tagga ner lite grann men han ser inte att han kanske har lite brister som han måste jobba på??
Han har träffat en likasinnad kompis men så finns det en tredje part som är avundsjuk och då försöker förstöra för sonen och verkar ha lyckats!?
Ska jag skita i allt och bara låta det gå?