15 åring!
Jag har inga barn i den åldern än, var där själv för 10 år sedan men om det nu är så att det är av den anledningen som han förlorar vänner så tycker jag det är bra. Det finns personer som går igenom hela, halva livet utan att något säger till som ens brister. Din son är i den delen av livet när man måste lära sig helt nya sociala mönster så det där måste han få lösa själv.
Dock så tror jag nog inte att det är gapandet utan jag kan tänka mig att de andra vännerna umgås och gaddar ihop sig mer för att dom säkert gör små förbjudna saker ihop. Om din son säger nej till alkohol och rökning så blir man lite som den personen som inte har en iphone eller som inte har ett barn bland ett gäng mammor. Det är värdelöst att det ska vara så men det är något man går igenom. Jag var som din son på det planet, vägrade cigaretter och alkohol dock för att jag var väldigt biologi intresserad och väntade med alkohol tills min 18 års dag då jag visste att kroppen var färdigutvecklad. Det fick jag ta några smällar för men knappast något jag tagit skada av. Kompisar hade jag lätt att skaffa och dom kom tillbaka sen dom andra när dom larvat sig klart.