Inlägg från: MammaJennii |Visa alla inlägg
  • MammaJennii

Mammahäng i Farsta området :)

RobbansMamma skrev 2012-03-13 14:34:32 följande:
    Uch då, ja det är många sjuklingar just nu. Själv vart jag sjuk i söndags kväll med att jag började frossa, huvudvärk, dunder förskyld och hängig. Men nu har det blivit lite bättre ialla fall. Vad kul med Babysim, låter så mysigtSkrattande. Jag tänkte göra det med Första barnet men det vart alldrig av sen gick tiden så snabbt ibörjan sa man hann inte med att åka på babysim, men funderar på den här gången. Ihelgen har jag varit hoss min mamma i Uppsala och firat min 25års dag med att lite släkt kom och åt en massa gottGlad. Kommer därifrån, så har all min familj och vänner där. Flyttade hit till Tumba Januari-09. Så det har varit lite små segt att träffa lite nytt folk när man flyttar inn i en ny ort bara sådär.
    Grattis i efterskott :)
    Ursh då :(
    Extra jobbigt att vara sjuk när man är gravid..
    Dom stora barnen kan leka lite när lillen har kommit och ni har kommit i ordning  och vill ta er ut:)
  • MammaJennii
    anka22 skrev 2012-03-13 21:48:01 följande:
    Jo jag håller med dig ang öppna, har vart på några stycken och känner igen det där, tyvärr.
    Men brukar vara på öppna i Trångsund, är trevligt där tycker jag Skrattande
    Okej ligger det nära pendeln? :)
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-14 09:08:58 följande:
    Tackar så mycket :) Har lite små ångest att man redan har kommit upp i 25års åldern. Vill inte bli Gammal! vill vara ung för evigtFlört. Synd att åren går så fort.

Ja gärna :) Farsta och Tumba ligger väll inte så långt ifrån varandra? Glad 
    Nja kanske 20-30 min :)
    Det finns ju en liten gård med några djur i Tullinge som jag skulle vilja åka till. Har du varit där?
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-15 08:28:53 följande:
    Har alldrig varit i Farsta förut faktisktTungan ute. Sthlm är så stort hehe. Skönast att åka kommunalt nånstans om man ska åka till nån ort jag alldrig har varit på förut. Blir så förvirrad om jag ska ta mig med bilen nånstans runt om i sthlm. Fasst det är väldigt skönt och ta sig nånstans med bilen om man ska åka iväg med båda ungarna sen.

Jaha, så dom har det? Hade jag ingen aning om faktiskt. Men vad kul om det är så. Det kanske är Rådsparken du menar i så fall? lite utanför tullinge? skulle vilja åka dit nån gång faktiskt. Dom har ju en 4h-gård nära mig som heter Hågelbyparken, väldigt mysigt där men inte så mycket djur att titta på.   
    Jag åker komunalt med barnen, det är skönt faktiskt, lilltjejen hatar att åka bil.
    Men det skulle underlätta extremt mycket med bil.
    Nej rådsparken ligger i Huddinge, det var inte det jag tänkte på.
    vad har dom för djur håågelby?
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-15 20:35:30 följande:
    Jo vissa gånger är det de. Min son är väldigt lugn när jag kör bil. Han somnar nästan direkt eller så sitter han tyst som ett ljus och tittar på alla bilar och tycker det är så spännande.

Vad heter den gården i tullinge du tänker på?

I hågelbyparken så har dom får, getter, grisar, höns och tuppar, en stor damm med en massa ankor i och hästar.      
    Det var den jag menade.
    Då hade dom iaf lite djur :)
    Är det krångligt att ta sig dit från pendeln?
  • MammaJennii
    anka22 skrev 2012-03-15 09:44:02 följande:
    Ja det ligger nära pendeln =)
    Brukar gå måndagar och onsdagar, är öppet på eftermiddagen då. Prinsen sover på förmiddagen..
    Kanske vill ses där nångång? eller någon annan stans?
    Okej, isåfall innan 15 för då hämtar jag stora tjejen :)
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-16 13:20:07 följande:
    Ja okejGladJa det är väldigt fint och mysigt där, sen har dom en stor lekpark med en massa roligt och radiostyrda bilar dom kan köra och en stor gräsplan man kan sitta och fika i.  Det är nog för långt att gå dit från pendeln, men det går nog buss dit från tumba station som stannar från stora vägen. Men vet inte vilket bussnummer det är.
    Okej vad mysigt då måste vi dit snart :P
    När kommer bebisen?? :)
  • MammaJennii

Åh vad spännande :) ja det är jätte snart! Lycka till hoppas allt går bra.. Jag tror han kommer den 26e :p

• MammaJennii

Hej Angelica! Vad roligt.. Båda barnen har varit sjuka och nu är det min tur :( ses gärna när vi är friska

Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)