Kronika skrev 2018-01-24 08:14:09 följande:
Jag håller på att gå under. Är totalt nedbruten, tömd på energi. Jag orkar inte mer. Jag når inte fram till honom, vad jag än säger eller vad jag än gör så upphör det att existera när han vill. Känns som att han vill att jag ska må dåligt. Han tar allt personligt, även om jag inte håller med honom om en världslig händelse, så tar han det som ett personangrepp fast jag försöker vara tydlig att man inte behöver tycka likadant om precis allt, att det är fullt normalt. Men han blir galen. Han börjar till och med klaga på att det är mitt fel att han inte klarar av att hålla på speciellt länge när vi har sex. Jag ska ständigt be honom om ursäkt, för att jag glömt fråga honom något eller glömt erbjuda honom min hjälp när jag inte ens vet om att han behöver min hjälp. Det är orimliga krav han ställer på mig. Jag har frågat var hans beteende kommer från, vad det beror på, vad hans anklagelser och ständiga misstänksamhet kommer från, men varje gång blir han irriterad, vresig, snäsig och arg. Han fortsätter anklaga mig för saker, ställer ultimatum han inte själv kan leva upp till och blir arg när jag påpekar det. Allt är bra så länge jag håller med honom om precis allt, så länge jag byter ut mina åsikter mot hans åsikter, så länge jag lyckas förekomma honom med att erbjuda min hjälp, så länge jag ger upp min rätt till respekt och integritet. Jag förstår inte denna maktkamp och denna ständiga misstänksamhet från hans sida.
Det är han som har problem och du kan inte lösa detta.Allt är bara ditt fel,fast egentligen är det inte så.Bli fri från sån person.Du kommer att må mycket bättre utan sån sjuk typ.