Inlägg från: Stormvarning |Visa alla inlägg
  • Stormvarning

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Hej kära ni,
    jag ser att denna tråd har några år på nacken men undrar om någon ändå finns här? Jag är desperat och nedbruten efter ett förhållande med vad jag inser är en klinisk narcissist. Jag har efter ett och ett halvt år tappat så mycket av min egen verklighetsuppfattning och självkänsla, och för en vecka sedan tg jag till slut modet till mig att lämna honom drastiskt. Just nu har jag blockerat honom eftersom jag vet att jag inte klara av en öppen diskussion ( de slutar alltid med att jag känner att det är jag som är "galen" eller behöver titta på mig själv). Har även talat med hans ex som bekräftar samma bild och som ämnade förhållandet efter fyra år genom att packa och ta med deras gemensamma barn eftersom hon fruktade fysiskt våld. Jag är i fullständigt uppror och vet inte vad jag ska göra av alla mina känslor. Hur kommer man igen efter ett sådant här förhållande? Trots att jag har svart på vitt, maler tankarna i mitt huvud om hur jag är/vad som är sant och inte sant/om det ändå finns en chans... Snälla, ber om några ord från medsystrar som varit med om något liknande.

• Stormvarning

Cissi,
    jag har precis läst ditt meddelande här med tårar i ögonen. Det är som om du har sett rakt in i mitt liv och förhållande med den man jag nyss har lämnat men är livrädd på riktigt för att jag ska trilla dig på igen.Jag behöver stöd, är alldeles villrådig, hur inboxar jag dig (om jag får)?
    Tack.

Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning