Inlägg från: Connie07 |Visa alla inlägg
  • Connie07

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Min erfarenhet är att han saknade empati för mig och därför kunde han inte ta ansvar för det när han gjorde illa mig,psykiskt/fysiskt.Allt är svart/vitt,han har egna regler,tänker alltid på det värsta,negativ,svårt att samarbeta med och svårt för närä relationer.Han ville umgås med "fina"människor,rika och högutbildade.Han tyckte att han var /är bättre än andra.Jag levde i hjärttvättning i flera år och hur jag än gjorde blev det ofta fel och han var inte nöjd.

• Connie07

Men hur ska man våga att träffa en ny man?Ända jag tänker på att nästa är lika elak och trycker ner mig.Därför vågar inte.Måste skydda mig själv.

• Connie07

Förutom att exet hotar att ta barnen ifrån och fortsätter med psykiskt misshandel.Han vill ju kontrollera mig och ha makten,så att jag ska må dåligt.Är så trött på det.Jag vill må bra.

• Connie07
    Friigen skrev 2016-07-31 23:09:07 följande:

Connie, min man gör just så, tortyr! Är din x man en bra pappa?

Han försöker ta bra hand om barnen ,men han är dålig förebild för dom.Han har empati för barnen allafall hittills.Din då?Känns bara att han vill att jag ska må dåligt ,att han har kontroll över mitt liv.
  • Connie07

Dom här personerna med det här beteendet är ganska lik varandra.Känner igen mycket vad andra skriver.Är inte ensam.Bara svårt att våga lita på nån igen lite.

• Connie07

Mitt ex fortsätter med psykiskt misshandel genom sms och hot.Fortsätter han tänker jag polisanmäla och önskan att få kontaktförbud .Klarar knappt att se honom och mår dåligt kroppsligt att ha kontakt för barnens skull.

• Connie07

Bara för att man har barn med såna typer betyder det inte att man ska lida resten av livet,för man måste ha kontakt för barnens skull.Köper aldrig det.

• Connie07

Vissa korta perioder när man inte behöver ha kontakt (barnen),känns helt underbart !Önskar att jag kunde slippa den människan resten av mitt liv.Men jag vet att det kommer en dag jag kan blockera honom.

• Connie07
    Bara en kvinna skrev 2016-11-22 17:15:15 följande:

Har bara hunnit läsa 3 sidor så länge, men vet nu idag att jag är gift med narcistisk man.

Är 100 % bestämt att lämna, men måste vänta till våren/sommaren. Vet inte hur jag kommer att orka fram till dess ...

Håller på att ordna mitt liv sidan om honom så att säga, för att bara kunna sticka med det samma. Vi har tyvärr 2 barn, så jag kan inte hoppas på att vara fritt från honom närmaste åren ändå.

Jag lämnade ochså mitt ex(narcissist).Efter det hade varit mycket tufft att samarbeta om barnen.Hot,trasserier,höra jämt att allt är mitt fel och kränkande sms.Känns ofta att jag tål inte ens se den människan,har fått nog.Och ibland ändrar han sig och blir "normal",svårt att förstå sån typ.
  • Connie07
    anemon1 skrev 2016-11-22 18:08:12 följande:

Ja, känner igen det så väl. Man bli till slut som ett "verktyg" inom sig för att hantera tillvaron. Stänger av känslor när det blir för tufft och är på sin vakt när de dyker upp som "normala" för har kommit på att de vill ha något (och att det inte går att få det genom trakasserierna t ex). Jag har trott stundtals att det går att samarbeta, ha någon form av vänskap om än på armlängds avstånd. Men NEJ. Mitt råd till alla som tror det. KLIPP. De har ett helt annat kretskort i sig och kommer aldrig att bli någon man vill ha nära sig igen. 

Håller med dig 100%.
Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning