Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
Gammal tråd ser jag men går det fortfarande att skriva till dig?
Gammal tråd ser jag men går det fortfarande att skriva till dig?
Nu har jag missat en del men som jag skrev innan så är jag ju en av dem som behöver stöd från andra i liknande situation. Har ni funderat på dagtid något? Vardag?
Är det någon som håller på att gå ifrån?
Känner mig så ensam och vilsen just nu
Heeej!
Så glad för ditt svar. Ja herregud, det där är text jag skrev efter hand jag kom ihåg händelser i april-maj-juni nu i år vilket var den tid jag började lära mig ordet narcissism och vad det innebar, och att det var en sådan jag levde med. Vi hade nyss köpt hus (min stora sorg i det hela, men det hade varit värre om jag hunnit bli gravid) men fram till dess hade jag normaliserat och förträngt... Men då började jag planera ett helt annat liv och flydde i juni. Ny stad, jurist, kvinnojour, jobb, lägenhet. Så jag är alltså därifrån. Men har svårt att bearbeta tror jag. Ville dela mina upplevelser och höra vad andra känner igen sig i och tycker, för för mig var det ju vardagsmat, jag skyllde på att han betedde sig så där av olika orsaker och förklarade bort det, jag tänkte att jag överdrev...... vill höra att jag inte är galen!
Eller har det som du hade det.
Jag började lämna 2017, skilsmässa nyår 2019 och nu FRI! Det tog tre år att bli fri på riktigt. Han bråkar om underhållet mellan varven men JAG ÄR LYCKLIG OCH FRI! MINA UNDERBARA BARN SKARATTAR OCH BRÅKAR! Förut var de grå och tysta...
VI VANN LIVET ÅTER!