Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
Det värsta med att leva med en narcissism är när allt visade sig vara luftslott och när alla förhoppningar raseras. När man väl tror man nått botten visar det sig senare att man inte ens var i närheten. Hur man tappar så många bitar av sig själv och till slut vet man inte vem man är längre. Att börja ifrågasätta sig själv, bli otroligt självmedveten och konstanta rädslan att göra fel. Vad som var rätt igår är fel idag, vad är det imorgon? Men det värsta är den krossande drömmen som så gärna vill göra sig påmind men som man måste fly från för att inte gå sönder helt. Den där drömmen man gärna refererar till när allt är som sämst, allt var ju så bra i början. Det kommer snart bli så igen. På något sätt blir det den bilden man jagar, som man så gärna vill uppleva igen. Men efter lång tid av nedbrytande är det bilden av sig själv som gått förlorat som man springer efter.
Jag är väldigt påläst om narcissism och olika typer av narcissism på grund av min längtan efter förståelse. Man vill ju bara förstå och finna svar. Jag vill rekommendera samvak.tripod.com/ som är en narcissist och skriver om fakta, tips, etc.
Och ni som är ute efter att dela erfarenheter, stöd, osv. Tveka inte att skriva till mig.
Styrkekramar till er!