Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
Så skrämmande lika vi har varit med om.. Jag har en särbo som jag ser att han har starka drag av narcissen.
Vi har varit tillsammans i två år och det har varit turbulens hela tiden och det är jag som blir totalt beskylld så fort det är nåt. säger jag nåt om han då är det bara fel på honom. Empatilös, trycker ned, har haft kvinnor som har problem med sig själva och unga, han använder sina barn i detta sjuka, när han trycker ned så ser man hur han njuter, han kan inte säga älska dig eller älskling, kan inte kramas för då blir det sex, han pratar illa om folk men sätter sina barn förutom en på en piedestal, han ska alltid ha rätt, han har fina sidor och det faller jag på och när det blir kaos då säger han att det är mitt fel men att jag sen inte vet hur jag ska känna och vara då de skiter han i. Hans grejor går alltid först, vi ska alltid vara hos honom för det är hans borg och trygghet, han umgås inte med någon, gillar tredje världskriget, har en autistisk son som börjar bli likadan, märkeskläderna finns för då är man någon mm. Finns hur mycket som helst att skriva. Hans ex pratar han mycket om mig och jag vill inte höra men fattar varför han har kvar en del, för blir han utan mig så har han de kvar. Han är duktig i sängen ett rykte som finns och är sant.
Jag fatta för nåt år sen men nu kom det till mig för någon vecka sen att han har detta och jag vet inte hur jag ska bryta men känslorna är svala och jag ringer inte honom längre.
Själv har jag symtom på borderline och jobbar med mig själv en hel del och det får jag höra ofta från honom att jag är så sjuk.
Jo om jag vill prata då kan han säga att det här gör att mina känslor för dig svalnar och då har han sagt nåt precis innan.