Inlägg från: förvirradochvilse |Visa alla inlägg
  • förvirradochvilse

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Hej!

Jag skriver här för jag vet inte vart annars jag ska vända mig. Känns som ingen i min familj, eller mina vänner förstår hur jag känner mig.

För 5 år sen träffade jag en fantastisk kille (jag var endast 18). Jag förälskade mig och han var mitt liv. Ord kan inte beskriva vad jag kände, och fortfarande känner för denna människa. Jag var så kär att jag offrade min familj och mina vänner för honom. Jag var så kär att jag blev blind och inte insåg vad som pågick.

Efter ca 2 år så började det komma fram att han var narcissist. Jag förnekade det för mig själv, och intalade mig själv att det var jag som gjorde fel, jag som gjorde nåt fel vilket resulterade i att han aldrig visade kärlek, han visade inga känslor, ingen empati, helt enkelt brydde sig inte. men jag stod ut då jag inte ville lämna honom, han var hela min värld.

Efter ytterligare 1 år så tog det slut, varför vet jag inte. han lämnade mig och jag fick aldrig reda på varför.
    Han har nu kommit i kontakt med mig igen, efter 2 år utan någon kontakt alls, och "vill ha tillbaka mig" trots att han själv säger att han inte KAN känna empati och känslor för mig. Men så mycket som jag fortfarande dumt nog älskar honom så ligger jag hemma varje dag i depression och gråter, vet inte om jag ska krypa tillbaka till honom eller inte. jag vet att det inte är nåt jag borde göra då jag mådde mer dåligt än bra i vårt tidigare förhållande. men jag vill bara ha råd från er, som befinner/har befunnit er i liknande situationer, att ni ska intala mig att jag INTE ska falla igen. att jag ska försöka gå vidare och lämna honom föralltid. eller finns det en chans för narcissiter att kunna förändra sig eller är det helt omöjligt?

Jag kan inte prata om detta med någon, då alla inte förstår hur det är att vara i ett narisist förhållande, att ständigt gråta och må dåligt och undra varför jag. Hoppas att någon kan komma med nåt råd till mig, jag är så förvirrad och vilse.

Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning