Inlägg från: Fröken66 |Visa alla inlägg
  • Fröken66

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Hej,pratar gärna med dej,behöver ett bollplank!,min ex svärmor är narcisst,hennes dotter bröt kontakten med mamman hon var 17 år och gick många år i terapi,och då gjorde även kartläggningen om hennes beteenden..dock är problemet att min son bor varannan vecka hos exet(pappan),och han bor kvar med sin mamma i huset tillsammans med sonen..sonen har problem i skolan med koncentration mm och har nu fått remiss till BUP.
    Att sonen har problem i skolan,är skolans fel och våran familjs fel enligt han,alltid någon annans fel,så har det alltid vart,även tiden jag bodde med exet var en otroligt jobbig tid,och även några år efter var hemska,förföljelse,hot,vände sonen mot mej hela tiden.mm
    Kan skriva mycket mer,men skicka gärna till inkorgen om du vill!.

• Fröken66

Det är ändå skönt att höra om just detta med skuldbelägga andra, precis så har det alltid varit,det är fel på alla andra,dom är bönder,idioter,mongon enligt sonens pappa och hans mamma.
    Ska bli skönt att vi fått remiss till BUP med sonen,för då kommer dom få börja utreda varför han har det jobbigt med skolan och varför han är slittrad,det jobbigt för han då han står med foten i två hem,och veta vad som är rätt beteende och inte.

• Fröken66

Ja,och skillnaden är väl att jag inte skulle ha problem att erkänna om jag gjort fel med något,vilket det aldrig finns en chans att dom har gjort något fel alls,vad det än gäller så det dom gör är alltid det rätta!

• Fröken66

Det jobbiga som jag kan tycka är väl att det inte fins en uttalad diagnos hos fd farmor och ex,det halmstrå som stärker mej i det hela,är att farmoderns dotter orkade inte bo kvar och flyttade från stan vid 16 års ålder och gick på terapi o psykologer många år,och då blev det konstaterat att farmodern hade narcisstisk störning av psykolg.
    Min son har ett mycket likt beteende av sin pappa och hans mamma,blir orolig om hans framtid ibland,men ser ändå positivt att skolan uppmärksammat han och vi ska på utredning,det känns otroligt bra,en bit på vägen iallafall!,och jag kommer berätta hela historien då pappan och jag levde tillsammans.

• Fröken66

Detta malinotwska påminner otroligt om mitt ex..
    Man skulle ställa upp och hjälpa exakt när han behövde hjälp,spelar ingen roll om jag behövde åka halva Sverige för det,och han fick en att må dåligt om man hade andra planer,för han satt i nödläge,som vanligt.. En sak slog mej nu,vi har aldrig någonsin gått och handlat ex mat tillsammans under våra 5 år,aldrig gått tillsammans i en mataffär med en kundvagn,det tror jag han tyckte var pinsamt på något sätt..han var lite för viktig för att göra såna saker..

• Fröken66

Tror att skriva en bok,kan bli en bra terapi!,tycker du ska skriva!
    Jag känner ibland att jag inte kommer ihåg mycket av åren tillbaka,känns som jag förträngt allt otroligt väl,och detta har inte varit lätt när jag träffade min nuvarande sambo,i början av vårt förhållande var det svajit,han bad mej många gånger att inte jämföra han med mitt ex!,tyckte jag inte gjorde det,men djupt innerst inne tror jag gjorde det!,jobbigaste tankarna var att inte kunna vara ärlig,fast han var det!,har vilket fall otroligt svårt att lita!,men det är bättre nu!,har aldrig gått terapi,men det skulle inte skada,dock äter jag antidepressiva tabletter till kvällen,för jag inte kunnat sova på flera flera år..

• Fröken66

Tack för rådet,tror det bara kan bli till en positiv fördel att gå till en psykolog,ska prata med min läkare.
    Min son har nu fått tid till bup för utredning varför han har koncentrations svårigheter i skolan,men skolan han går på är jättebra,har fått bra kontakt med skolkurator och fröken,den har fått bakomliggande bild hur livet ser ut och hur det sett ut för sonen.
    Men sonen har så många drag av sin pappa och farmor,och dom gör jämt rätt tycker sonen,är otrolig såklart att generna förts vidare,men jag kommer kämpa vidare!,sonen har väldigt dåligt självförtroende i botten och svårt att prata med människor!

Måste åka till jobbet nu
    Kram till er vänner

• Fröken66

Gokväll på er!,nåt som verkligen hjälpte mej Att förstå att min fd sambo var frisk,var att jag blev vän med killar som hade normala ramar,och även kompisar till exet öppnade jag mej mer åt och pratade med och dom har aldrigt skvallrat!,jag fick någon slags ventil i kaoset..För många gånger rann det över på en själv,man kände sej tokig,ledsen,nån som tog varenda gnutta energi ifrån en!
    // kram

• Fröken66

Hjälp hjälp!,fick ett brev hem med posten idag,från en advokat som exet kontaktat,i detta stod det att min son skulle må bäst om han bodde med pappan detta pga att skolan inte går bra osv,jag går på utredning på bup med sonen,för ev adhd/add..
    Skall ringa familjerätten direkt i morgon och fråga hur jag ska gå tillväga,,usch är så trött på att aldrig få ett lugn i livet..alltid är det fel på oss andra,och är det inte oss så är det skolan som är odugliga enligt x:et..men att försöka ge sitt barn en sund värdering om saker och ting har blivit svårare och svårare,han pratar och beter sig mer och mer som sin pappa..vad ska jag göra,Hjälp!!

Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning