Inlägg från: IceJossan |Visa alla inlägg
  • IceJossan

Äldre katten HATAR kattungen.

Tyvärr är detta väldigt vanligt och anledningen till att jag aldrig rekomenderar att man tar hem en kattunge till en katt som kanske inte orkar med en liten som ska busabusabusa och som kräver att få sova med den äldre katten. Det slutar många gånger i kaos och omplacering - men konstigt nog är det många gånger den äldre katten som blir petad från hemmet trots att den bodde där först.

Fortsätt som du gör. Fundera även på om det inte kan vara läge med en likasinnad kattunge som kompis till din lille. När jag bodde hos mina päron tog jag ofta hem kattungar på jour (alltså via ett katthem, tills de fick egna hem). Oftast var det bara en kattunge åt gången och mina egna katter (som avskyr kattungar) fick nästan aldrig vara ifred.. De var de stora idolerna, det skulle gosas och busas men de ville aldrig vara med, vilket ju var väldigt jobbigt för dem. Det var väldigt skönt när jag för första gången hade två kattungar samtidigt, för de busade med varandra och mina egna grabbar fick vara ifred.

Svar på tråden Äldre katten HATAR kattungen.