• june7

halp ny bilstol till over 9kg behovs!

Hej alla,

jag laste nagra tradar har men jag lagger in denna anda for jag kanner inte att jag har fatt klarhet i BILSTOL VALET!

kan alla snalla mammor o pappor skriva om sina barnstolar for barn over 9 kg...

jag ar helt "LOST" -och dessutom i Frankrike dar de inte bryr sig sa mycket om bakatvand ( jag gor!)

sa jag laste mig till har att vissa varkar nojda med britax twoway och graco XTP ( en trad beskrev cosmic xtp men jag hittar ingen san , bara duo flex XTP...??)

vad sags om belogic fran graco? nagon som har mobi from maxi cosi?

jag soker :

1) sakerhet
    2) ett rimligt pris -dvs betalar for kvalitet men inte for trams
    3) bekvamt for lilla oliver
    3) har liten bmw och liten golf sa vill hels fa in stolen utan mega besvar ( och lille oliver in out sa klart)

tacksam for alla rad jag kan fa. oliver ar snart 10 kg och jag har fortfarande ingen stol

halsningar till alla!

BARNBILAR
  • Svar på tråden halp ny bilstol till over 9kg behovs!
  • june7

hej SISISISI!

tack for ditt svar!! jag ska kolla nu pa natet om de du foreslog finns att kopa har i FR!
    TACK!!!
    -jag behover verkligen RIKTIGA foraldrars svar for folket som saljer de ar inte riktigt att lita pa!
    tack igen!

• june7

TACK MCLO,

jag funderar pa den. priset kan jag betala bara jag vet att jag koper ratt dvs sa att jag inte andrar mig om en manad.

hur ar det med plats for benen?? jag laser att manga saten ar daligt tankta for det?

xx

• june7

ps 2.

vet ni hur lange man maste/bor ha bilstol for barn? jag har for mig 6ar eller?

• june7

hej tjejer!

tack igen! britax max way verkar bast. ska se om vi kan kopa en har.

klippan triofix?? har inte kollat pa den ska googla lite mer ( puuh )!

x

• june7

jag ar fortfarande har!
    har nagon hort talas om britax 1/2/3 evolva?? tycks saljas best har men hittar inte omdommen.
    ???

xx
    m

• june7

hela min trad forsvann!! grrrr ( kan man inte vara kvar som inloggad ?>??)

i alla fall jag har ett problem med infon
    jag ser gracos belogic some MCLO recomenderar men pa en sida ar den up till 16 kg ( jag vill helst kopa till 25 ) och en annan sida visar samma stol up till 25 ( den svenska graco sidan)
    ?? far man lov att posta linkar har ??

i alla fall vilket ar det? vet nagon? heeelp! PLUS jag ser at den kostar ca 3100 kr ( inte 4000 ) kan det stamma?

och fraga nr 2 ( till natacha och sisisisi) vet ni var jga kan fa tag i en HI way ( kan inte hitta de - bara den nya versionen och ville gemfora vad som har forandrats och vad prisskillnaden ar for max way blir ca 4000 kr att fa hit och om skillnaderna ar banala tar jag garna hi way.)

vantar pa era snalla svar o tack for hjalpen hittills

• june7

Hejnatascha Tack for ditt svar. Jag har nog bestamt mig for en hi way men maste nu hitta ett satt att transportera stolen till frankrike. Posten verkar billigast men anda ca 1000kr...konstigt att de fortfarande tar ut sadana priser idag. Carseat verkar jatte bra men har inte modelen inne just nu .

• june7

tack ja jag ser inte riktigt stora skillnader mellan hiway2 o max way so jag ville kopa hi way2=========== ========= men TYVARR gar det ej!!!!!! for de enda butikerna jag hittade var carseat och jollyroom carseat har ingen koll pa sin stock och har du 3 ggr svarat att stolen kommer i mars ( tack for det super svaret) och jollyroom verkar helt bakat i ALLT! for alla foraldrar som ar expats och har det lika jobbigt som vi med inkop av en bakvand stol utomlads ---i fall ni inte har en uppfinig som heter SVENSK VISA KORT eller master etc...sa kan ni INTE handla pa den sajten!! (vad nu ett "svensk " visa innebar). jag ska forsoka hitta andra afarer det hela borjar bli super jobbbigt - forst att hitta, sen att fa det levrerat ( fick fixa med vanner i sverge att fa stolen sckickad hit for jollyroom levrerar sa klar inte ) och nu att kunna betala stol-ggggrr --en! tack alla ni som hjalpt till so far.

en expats despeata forsok att kopa bakvand biltol!!
  • june7

hej alla som laser denna traden. om ni bor utomlans och inte reser hem alltfor ofta och BEHOVER EN BAKVAND BARNSTOL till bilen- om ni INTE AGER ett 'SVENSKT' visa kort (eeehh??) och behover fa stolen LEVRERAD utomlands (for att inte super besvara slaktingar) rekomenderar jag BABYHUSET.se for bra smidig service, jatte billig frakt ( 300 kr istallet for 600 pa carseat) och i mitt fall fick vi stolen billigast dar. tod oss en tid att hitta men skont nar det gar bra till slut!! tackar alla snalla forum mammor for hjalpen och sickar halsningar fran var fyllda Lille!! ( sorry for stavningen inga sv bkst!)

bakvand bilstol for expat svenskar
Svar på tråden halp ny bilstol till over 9kg behovs!