Vi som är gravida efter upprepade missfall
Men oj oj oj här händer det grejjor :) Grattis till dig och din familj, vilka små mirakel de är dina pojkar.
Hoppas de växer på sig och att allt fortlöper fint, stort lycka till med dina barn <3
Passar på att skriva några rader när lillan sover.
Selma fyller 2 månader den 25 och livet är faktiskt så underbart just nu.
Stor bebis, hon var 56 cm lång och vägde 6150 gram förra torsdagen, hon växer så det knakar.
Hon utvecklas och skrattar mer och jag börjar lära känna hennes behov och beteenden, så härligt.
En lätt bebis att ta med ut och vara social vilket jag känner behov av, har satt igång och tränat så smått och då får Selma vara hos mormor ett par timmar och det har funkat skitbra. Jag blir mycket piggare av träningen.
Skönt nu när semester och sommarlov är över så jag får skapa lite vardagsrutiner...
Jag har tagit bort mjölkproteinet sedan 1 vecka och inatt har hon inte knorrat med magen någonting, lite grann på förnatten, men annars lungt. Kanske det är mjölkproteinet som gör att hon får orolig mage.. ska fortsätta i 1 vecka till innan utvärderingen.
Jag ser fram emot att få läsa lite förlossningsberättelser sen :)
Stor kram till er alla!
Hej tjejer!
Det händer verkligen saker här inne och jag antar att tråden blir lite "svalare" ju fler bebisar som föds. Det är ju inte lätt att hinna och prioritera när man har en liten att ta hand om :) Men vi måste hålla kontakten tjejer, det vill jag verkligen! Vi måste ju prata bajs och tänder sen också ;)
Själv lever jag fortfarande i babylyckan och jag njuter varje dag. Jag unnar mig att njuta och jag skäms inte över att säga det. Det härliga är att min livssorg, om att inte få mitt andra barn, har ju upphört och jag är inte deprimerad längre. Jag har energi och har kul, skrattar varje dag och mår bra i grunden. Under dessa år av längtan och kamp så har jag mått så dåligt. Det är inte förrens jag födde min andra dotter som jag kunnat reflektera över detta - hur fan orkade jag? Men man har oanade krafter, helt klart.
Min lilla dotter blir 10 veckor i morgon och min stora dotter fyller 11 om ett par veckor, lite skillnad ;)
Handlar storlek 62 och 170 på barnkläderna. Byter blöja på den lilla och pratar mens med den stora :)
Så coooooolt att jag får vara med om detta, så tacksam!!
Lycka till med alla magar - Kram på er!
Å tjejer, jag ber om ursäkt för att jag inte är inne och läser om hur det går för er, men dagarna går i ett här hemma :) Jag är med er i tankar och känslor, hoppas att ni förstår det
Nu måste jag sova så att jag får sova ngn timme innan amning.
Jag skriver mer sen, jag är ganska trött nu... gäsp.
Stor kram till er alla
Hej tjejer och grattis till era graviditeter!
Woaw "Kärt barn", snart dax!!! Så härligt att läsa att allt gått bra, snart har du din lille/a i dina armar :)
Tittar in en snabbis då jag sällan är inne på familjeliv längre, nu hamnade jag här för jag googlade på "barnmat 7 månader" :) Selma fyller 7 månader på fredag och det är inte klokt vad galet kär jag är i denna lilla tös. Så efterlängtad och så otroligt planerad ;)
Sen Selma föddes har jag haft privilegiet att vara lycklig hela tiden. Självklart med dippar och trötthet mm. Länge sedan jag kände att jag mådde genuint bra, som nu. Förstått nu efteråt att jag farit illa och tagit psykiskt och känslomässig skada av missfallen, mer illa än jag trodde innan.
Därför har jag inte varit här inne och hälsat på, har behövt tid att "glömma"...
Jag har inte gått bakåt bland inläggen, men välkomna alla gravida kvinnor, hoppas att allt går vägen nu :)
Kram