• Barbaboo

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Ååå Najje, det är ju fantastiskt att tvillingarna mår så bra i maggen och vill stanna där, varje dag är ju viktig :) snart har du fullt upp med bebisar :)

Ninnin, jag har inte varit sjukskriven. Jobbar alltid 80 % men såg till att delegera och drog ner kraftigt på stressen samt minskade mina prestationskrav o ambitioner!

Den lilla M, härligt med hjärtljud, kände min bebis mindre när hon lade sig med ryggen mot min mage.. Blev alltid orolig o blev skitglad när hon vände sig igen :)
    Nu är det ett minne blott ;)

Kram

• Barbaboo

Mini 82, en underbar känsla trots det fysiska obehaget som sparkarna kan ge :)

Glad Påsk!

• Barbaboo

AnnicaP, känner igen mig i det är med "neutralt"..

Men det gick över för ngn vecka sedan :) nu väntar jag barn och måste börja förbereda mig!!! Shit, vi ska få barn!!

Ujujuj.. V 29 nu och det går så fort...

Kram kram

• Barbaboo

Inget annonserande här heller!

Jag har fått lov att ändra mina tankar till det positiva för att jag inte ska bli helt chockad när bebisen kommer. Jag vet att om något skulle hända denna lilla tös, så skulle jag sörja ihjäl mig - oavsett om vi gått ut med graviditeten el inte.

Jag skulle inte få svårt med att berätta om det heller eftersom jag tror att det är en del i sorgeprocessen, att få älta och gråta - och att för den delen, berätta att det inte bara är att "skaffa" barn...

Sorgen är nog lättare att bära, om man får dela den...

Men jag positiv och tror stenhårt på att det kommer att bli barn om ca 11 veckor - och DET måste jag förbereda mig för nu, det är min utmaning :)

Köpte min första "gravid" tidning idag och den väcker ju en hel del frågor och funderingar om förlossning, inköp mm

Jag har hittills tagit en dag i taget och nu måste jag titta framåt - ser så mycket fram emot det kommande barnet. Som vi har längtat

• Barbaboo

Saftmedbulle - vilken lycka!!!!!

Najje - härligt, vad det händer grejjer!

Själv är jag sjukt hormonell och bråkar skitmycket med min stackars man :( står inte ut!!! Ser bara hans brister :(

Men men, läste just att progesteronet ökar nu och att det sker mkt med bebisutveckling... Måste bara lära mig att vara tyst!

Idag ska vi kolla på en beg kombivagn som en kompis har, superläskigt!!

Kram från ett monster som gått in i v 30.

• Barbaboo

Haha, jag Försöker ju verkligen att vara snäll, men det går så fort, från snäll till arg på noll sekunder, det bara fräser i humöret...
    Min mun lever sitt eget liv, får den inte säga/påpeka saker så spricker jag!!

Skönt att jag inte är ensam om det och att det kommer att gå över :)

Tackade nej till vagnen, vi bestämde oss för att satsa på en ny - men vilken djungel!!!

Illamåendet har kommit tillbaka! Tur jag har semester denna vecka så jag får muppa mig ordentligt :/

God natt

• Barbaboo

Är så glad idag :)

Var hos bm och allt såg toppen ut. Vi mätte magen och bebis har vuxit perfekt i sin kurva, hjärtljuden lät toppen. Mina blodvärden/socker var bra och blodtrycket perfekt :) hade bara gått upp 1 kg på 5 veckor, vilket var en glad överraskning ;)

Ska dock göra ett uppehåll med järnet 1 vecka eftersom jag är så dålig i magen.

På fredag börjar jag äntligen med gravidyoga :)

Tillbaka om 3 veckor..

I morgon beställer vi vagn - shit, this is real!!

I morg går jag in i v 31.

Kram!

• Barbaboo

Ååååååååååååååååååå kärlek!!!!!!! Blir tårögd!!!! Berätta allt när du orkar, kraaaam

• Barbaboo

Vi har beställt en Emmaljunga classic sport, tror jag den heter. Den är stabil och lättkörd med luftdäck :) känns väldigt speciellt att handla grejjer... Har köpt mössa och nappar nu när jag var på kryssning med jobbet.. Sååå gulligt!!

Mindre än 2 kalendermånader till bf!!!!

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall