• Den lilla M

Vi som är gravida efter upprepade missfall

TantForm skrev 2012-06-16 15:05:15 följande:
    Jag tänkte höra om det är någon här som har skaffat någon form av angelsound/doppler för att lyssna efter bebisens hjärtljud?
    Jag köpte en caremaxx doptone från teknik magasinet å den har funkat jättebra och räddat mig från många tvivlande studer.

http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/370323.jpg 

Barbaboo: Hur mår då och hur har det gått med förvärkarna? Så spännande
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Annica: Trist med visningar osv.  Jag ska på infomöte på BB när jag är i vecka 37 och föräldrakurs när jag är i vecka 36 och 38. Så vi får se om jag hinner med dem eller om lillan hinner före.

Ang avnavling så tycker jag att det borde vara standard med sen avnavling. Å kom ihåg att om ni skriver om det i erat förlossningsbrev så skriv att ni vill ha sen avnavling med sen klampning. För det finns dem som klampar direkt men väntar med själva avnavlingen (vilket då är helt värdelöst).

Här är en klok gumma som jag tycker demonstrerar väldigt bra varför man ska vänta när det gäller denna fråga:

">

• Den lilla M

Mini: Det var så lite så!

Barbaboo: Åh vad spännande att du nu snart är nere på ensiffrigt.. Inte alls många dagar kvar. Ang magen så är jag väldigt beskyddande jag låter inte nån röra min mage förutom min partner. Jag fräser snällt ifrån

Najje: Va kul att se dig här i tråden, hur går det för dig med två stycken små hemma. Fått in bra rutiner ang amning mm?

Ego: Jag mår bra men  har märkt att jag börjar bli lite tröttare igen, får se hur alla värden ser ut på onsdag. Men min BM trodde att det var den 3e trimestern som gjorde sig påmind. Har nu 80 dagar kvar till BF!

• Den lilla M

Barbaboo bra att ni har sen avnavling som standard. Tycker det borde vara det överallt. Precis som jag tycker att cytotec borde förbjudas på alla förlossningar.
    Spännande att du är inne i vecka 40 nu!! Hoppas liten kommer snart

Ego: Själv var jag hos BM idag, hade ett SF mått på 28, lillans hjärtslag låg på 144 (som alltid) och jag har nu gått upp 13kg sen innan graviditeten (skyller lite på julmaten också haha). Så det blir till att ställa sig på crosstrainern sen i höst. Vecka 30 i morgon!  

• Den lilla M

Ett stort grattis till er lilla tjej Barbaboo!! Är så glad för eran skull {#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

• Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2012-07-04 12:22:09 följande:
    Varför kollade de inte detta när jag plussat?
    Dem brukar kolla TSH runt vecka 8-10 och är det lite högt så får man levaxin.
    Jag hade ett TSH på 2,4 två månader innan jag blev gravid och fick då levaxin för att få ner det till runt 1 för att lättare bli gravid och jag kommer fortsätta äta det hela graviditeten för att hålla TSH på en låg nivå.
  • Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2012-07-04 16:37:45 följande:
    Åh tack lilla M! Jag är i v 8+1 (9) idag. Andas ut! Nu får vi bara hoppas att det kollar till plutten därinne o att allt är bra, är redan toknervös.
    Jag förstår att du är nervös, jag är nu i vecka 31 och är fortfarande nervös och livrädd för att det inte ska gå vägen varje dag .  Man blir ju lite förstörd i huvudet efter 4MF Skäms .
    Lycka till i morgon! 
  • Den lilla M

Jag har BF 7/9 så ett tag kvar men det närmar sig sakta men säkert

• Den lilla M

Jag längtar också massor efter bebis, var in till BB igår pga av sammandragningar, ca var 5e minut, men allt var bra med liten och tappen var opåverkad. Så fick order om att vara hemma resten av veckan och ta det lugnt. Dock så sa hon att liten så pass stor så hon trodde hon skulle komma tidigt. Jag hoppas hon har rätt, från 37+0 är hon mer än välkommen att titta ut .

Hur mår alla ni andra tjejer idag? 

• Den lilla M

Mini: Skönt att du bara har så få dagar kvar nu, riktigt spännande !

Saftis: Hur mår du nu, har du blivit nå bättre? 

Ego: jag känner mig extremt trött, svullen, ont både här å där och så är jag riktigt klumpig just nu och har 24dagar kvar till BF. I veckan ska det tas beslut om jag ska sättas igång på 40+0 om lillan inte kommit då, pga att jag inte vill att hon ska bli för stor. Jag hoppas verkligen att det blir så (eller att hon kommer tidigare), skönt att få ett slut datum om inte annat !!  

• Den lilla M
    Together90 skrev 2012-08-14 18:34:52 följande:
    Hej tjejer Jag har fött barn ...hihi Grabbarna grus hade lite bråttom ut i världen...
    Ett stort grattis till dina små pojkar !! Hoppas att ni alla mår bra och att tiden på neo går fort. Kram
  • Den lilla M
    Mini 82 skrev 2012-08-17 17:23:08 följande:
    Inatt kom vår lille Axel:) allt har gått bra och vi mår bra!
    Berättar mer senare
    Ett STORT grattis till er lilla pojke !! Hoppas ni alla mår bra och ser fram emot och höra lite mer från dig sen. Kram
  • Den lilla M

Mini åh vilken liten sötnos !!

Jag hoppas jag själv kan lägga upp en bild snart, bara den lilla damen behagar att komma ut nångång!

• Den lilla M
    Annica P skrev 2012-08-29 20:58:58 följande:
    Den lilla M: du kanske också hinner före mig, för här händer inget (BF 25/8). Var hos BM idag och allt är ok i alla fall. Har tyvärr fått ett par attacker av känslan att döden har inträtt, även om jag är ganska lugn och njuter av att vara ledig.
    jag tror nog att du hinner före . Håller tummarna att du kommer igång snart!!
    Själv går jag på kontroller varannan dag på BB pga förhöjt blodtryck, svullnad och äggvita i urinen. Så kommer bli igångsatt på 40+0 om inget hänt då bara för att jag inte ska bli sämre. Sen så är det ju en stor bebis också (uppskattad vikt i måndags var 4025gr (38+2))
  • Den lilla M
    CN83 skrev 2012-08-30 09:00:04 följande:
    Va hos läkaren igår morses och på vul så fick vi se en än så länge frisk liten bebis. Hade växt som den skulle och hade nu börjat röra sig lite. Blev framräckande lite så v 9 nu då. ..
    Åh vad skönt att allt såg bra ut !
  • Den lilla M

En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall