• Den lilla M

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Najje åhh jag blir så rörd av att läsa att du äntligen känner dig hel, låter som en helt underbar känsla !!

Själv mår jag bra och är in i vecka 22 nu, mindre än halva tiden kvar. Men hade en skräck upplevelse i måndags. 
    Var till min BM, å så på slutet skulle vi lyssna på hjärtljuden. Hon höll på länge, vred och vände med dopplern. Men INGET!! Jag ser att hon ser lite blek ut (för att inte tala om hur blek jag var). Så säger hon "jag tyckte att jag hörde rörelser men jag hör inget hjärtljud, det är lika bra att du åker in till gynakuten och kollar" (dem har ingen ultraljudsmaskin där). 
    Så åkte till danderyd gyn och fick vänta i ca 1,5timme (vilket kändes som flera år i sammanhanget). Väl inne hos läkaren så mätte hon först livmodertappen, kollade efter vätska i buken (VUL) sen kollade hon med vanligt ultraljud på magen å där var min lilla prinsessa. Hjärtat slog precis som vanligt och hon höll precis på att vakna å verkade allmänt sur över att vi störde henne Flört.  

Pust ni må tro att jag var helt känslomässigt slut efter allt det här. Läkaren sa att det är ovanligt att man inte hör hjärtljud i min vecka (21+3) men det händer ibland om fostret lagt i vissa positioner där dopplern inte "kommer åt".  Detta händer särskilt när man har moderkakan fram, vilket jag har.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Najje: Vilka två sötnosar !! Kram på dig

• Den lilla M

Barbaboo: Ja du nu är det inte långt kvar för dig.. snart är din efterlängtade bebis här ! Helt underbart.

Wickan: Kul med ett till rul! Själv har jag ca 8veckor kvar innan jag ska gå på mitt TUL i v32.

Ego: ÄNTLIGEN har jag börjat känna av min lilla tjej ordentligt (är 23+4 idag)! 

Ang barnvagn så tycker jag att det är jättesvårt att hitta nån som både är bra och snygg, kollade på en bb camelion först men den funkade inte alls för min man då han fick kröka på ryggen förmycket (han är en bit över 2m). Så nu letar vi vidare!

• Den lilla M
    Ninninn skrev 2012-05-16 09:03:09 följande:
    Fick tydligen ett plus idag IGEN och ja e livrädd! Men nu till frågan, ska ja börja med progesteron nu då? Och fragminet får ja väl också börja med! Tar ni era mediciner trombyl, prednisolon, fragmin och progesteron ungefär samma tider varje dag?
    Då håller jag mina tummar för dig nu Ninninn!! Jag tar mitt fragmin på kvällen runt samma tid varje dag. Levaxin tar jag på morgonen ca 2h innan frukost och när jag tog prog så satt jag in det innan jag gick och la mig (tog det fram till vecka 14).
  • Den lilla M
    Barbaboo skrev 2012-05-30 15:19:43 följande:
    Tänkte det vore kul med en BF lista :)

- Barbaboo BF 27/6
    Jag hakar på  

Barbaboo BF 27/6

Den lilla M, Stockholm , BF 7/9 
  • Den lilla M

Fixar så vi kommer i rätt ordning

BF lista 

Barbaboo BF 27/6

Mini82, Göteborg BF 20/8

Den lilla M, Stockholm, BF 7/9

• Den lilla M

SmB: Vi ligger väldigt nära i BF datum . vem vet vi kanske syns på BB!!

• Den lilla M

God morgon tjejer!!
    Igår var ingen rolig dan kände inga rörelser på över 12timmar trota att jag testade allt. Så ringde till BB och fick åka in kl 22.30 igår för en koll. Men som tur var så var allt bara bra med den lilla flickan. Hon hade lagt sig på tvären med ryggen utåt och sparkade inåt mot ryggen och jag kände inte ett dugg när man såg henne röra sig på skärmen. Hon hade växt utav bara den var nu så stor som snittet är vid 27+0 och vägde ca 850gr (jag var 26+0 igår), å det fanns gott om fostervatten. 

Så idag ska jag bara ligga i soffan och se på nån bra komedi eller kärleksfilm !!

Kram på er 

• Den lilla M

Barbaboo: Känn ingen skuld för att klagar. SJÄLVKLART får du göra det precis lika mycket som alla andra. Tillåt dig själv att krascha lite grann och testa att skriv ner allt negativt du känner sen så bränner du det pappret! Låter kanske konstigt men det funkar för mig . Å du är varken otillräkcklig eller nått annat sånt, du är höggravid och din kropp är trött. Fullt naturligt!

Ego: Själv hade jag inte tänkt ta någon ledig vecka innan BF så länge jag mår bra. Har dock tre veckor semester juni/juli. Hmm det kanske är lite galet att göra så men vi får se hur jag mår när slutet av augusti närmar sig. 

• Den lilla M

Mini vad kul att allt såg bra ut , ja denna gång är det på riktigt!!  Jag ska själv på ett tul i vecka 32. Ska bli såå spännande och se hur stor dem tror den lilla kommer vara runt BF !! Hoppas på att den brås mera på mig än min man, han var nämligen 59cm lång och vägde precis under 5kg  när han föddes på beräknat datum Förvånad

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall