Vi som är gravida efter upprepade missfall
Najje åhh jag blir så rörd av att läsa att du äntligen känner dig hel, låter som en helt underbar känsla !!
Själv mår jag bra och är in i vecka 22 nu, mindre än halva tiden kvar. Men hade en skräck upplevelse i måndags.
Var till min BM, å så på slutet skulle vi lyssna på hjärtljuden. Hon höll på länge, vred och vände med dopplern. Men INGET!! Jag ser att hon ser lite blek ut (för att inte tala om hur blek jag var). Så säger hon "jag tyckte att jag hörde rörelser men jag hör inget hjärtljud, det är lika bra att du åker in till gynakuten och kollar" (dem har ingen ultraljudsmaskin där).
Så åkte till danderyd gyn och fick vänta i ca 1,5timme (vilket kändes som flera år i sammanhanget). Väl inne hos läkaren så mätte hon först livmodertappen, kollade efter vätska i buken (VUL) sen kollade hon med vanligt ultraljud på magen å där var min lilla prinsessa. Hjärtat slog precis som vanligt och hon höll precis på att vakna å verkade allmänt sur över att vi störde henne .
Pust ni må tro att jag var helt känslomässigt slut efter allt det här. Läkaren sa att det är ovanligt att man inte hör hjärtljud i min vecka (21+3) men det händer ibland om fostret lagt i vissa positioner där dopplern inte "kommer åt". Detta händer särskilt när man har moderkakan fram, vilket jag har.