• Den lilla M

Vi som är gravida efter upprepade missfall

hallå där allihopa,
    jag hoppar in här.  Är i v 11+6 idag (efter 4st MF,samtliga före v9) vilket känns lite läskigt, har aldrig kommit så här långt i en graviditet. Men jag är fortfarande lika orolig som i börjar av graviditeten. Kollar efter blod på pappret varje gång jag jag går på toa, det har blivit som ett ont mönster som är svårt att bryta.   

Men den här gången så hoppas jag verkligen att det går vägen för oss alla!!

Stor kram på er tjejer  

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

när började ni känna av bebisen?

• Den lilla M
    Together90 skrev 2012-02-28 15:04:59 följande:
    Haha jag inhoppar er nya tråd med en fråga till dig, 

Du sa förut att alla dina symtom försvann ett tag kom det tillbaka eller har du några symtom nu?
    KRAM 
    nej inte direkt.. det som har kommit nu är att om jag äter efter kl18 på kvällen som känner jag mig smått illamående tills jag somnar och sen så kan jag inte borsta tänderna utan att kräkreflexen kickar in. (jag spyr inte men det är nära).

hur är allt med dig? 
  • Den lilla M

jag ska ta fragmin fram till en vecka EFTER förlossningen, å ska jag ha ryggmärgsbedövning så måste det ha gått minst 12timmar efter senaste fragminsprutan.

prog ska jag ta fram till 13+0 (men kommer nog köra varannan dag efter det fram till 14+0) 

• Den lilla M
    Barbaboo skrev 2012-03-01 13:55:01 följande:
    Den lilla M, har du ngt konstaterat kring blodet, propprisk etc?
    Ja, jag har faktor V leiden. Så antar att det är därför jag ska ta det så länge..
  • Den lilla M

Go morron tjejer! Hoppas allt är bra med er?!

Ego: Vi var på CUB igår och fick se en ganska livlig liten krabat därinne på 6,2cm   .  Kändes riktigt overkligt men ändå kul.. kanske ska det äntligen gå vägen den här gången. Fick helt ok siffror , 1:12989, också så kommer inte göra FVP.

Barbaboo: Faktor V kan skapa små miniproppar som man inte normalt märker av men när man är gravid så finns det stor risk att det sätter sig i moderkakan och täpper till näringstillförseln. Det är just detta som min gyn tror har hänt i två av mina fyra tidigare missfall, dem som var i v8 o 9. Dem andra två var nog "vanliga" tidiga missfall (v.5).

• Den lilla M

Barbaboo: ja jag har fått det konstaterat på min missfallsutredning. Hur länge tycker din läkare att du ska ta det då?

• Den lilla M

Najje: Åh va spännande!! Den kan ju komma långt före själva förlossningen startar men nu har det börjat gå åt det hållet iaf. Vilken vecka är du i nu (tycker nyss att du plussade, tiden har gått snabbt!)? Tvillingar kommer väl ofta nån vecka innan utsatt BF. Håll oss uppdaterade!! Kram på dig

• Den lilla M
    Ninninn skrev 2012-03-05 08:14:44 följande:
    Lilla M: Ska du börja jobba igen efter v.16 eller ska du vara sjukskriven hela graviditetern?
    Ja jag ska tillbaka efter vecka 16 (dvs efter 16+6). Ska bli skönt att se lite folk igen !
  • Den lilla M

ninninn. mitt jobb är relativt lugnt. Jobbar på kontor med eget rum och den "action" som jag är med om är ifall jag åker ut på kundmöten eller konferenser.
    Men jag tror att om man har ett tyngre jobb så kanske man ska tänka sig för. 

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall