• Najje79

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Här är jag också!
    Är gravid med tvillingar i v 32 idag (31+0). Har 1 MA (i v 13, fostret hade slutat utvecklas i v 7) och 2 MF (v 6 och v7) bakom mig.

Jag har varit orolig hela graviditeten, släppte kanske lite efter v 24 då bebisarna kanske hade klarat sig utanför magen, men är fortfarande nojjig. Känner igen mig i det med att kolla toapappret tex.

Men den här gången ska det gå bra för oss alla, även om vi är orolig, vilket jag tycker vi har all rätt att vara!

Kram tjejer!

• Najje79

Jag kände av första sprattlingarna i v 15-16 sedan var det lugnt fram till v 19 kanske. I v 20-21 kunde maken känna sparkarna ordentligt. Nu är det inte riktigt lika starka sparkar längre eftersom de har det för trångt, men jag känner hur de rör sig flera gånger varje dag.

Barbaboo: Sådana skakningar kan jag också få längst ner i magen. Min läkare sa att inte var något att oroa sig för, det kan kännas så därnere när de rör sig.

Ja, nu börjar det att bli riktigt trångt i magen. Bebisarna ligger med huvudet ner så jag har fyra små fötter som ligger och sparkar och skaver på mina revben, konstant. Har jättesvårt att böja mig framåt. Ibland får jag tag på en liten fot och håller fast den, det är inte populärt! Glad

När ska ni på UL nästa gång. Jag ska dit om två veckor, känns som evigheter.

• Najje79

saftmedbulle: Härligt med v 14. Det är en liten milstolpe att bli inskriven på MVC tyckte jag! Kramis!

• Najje79

Mini82: Välkommen! Grattis till graviditet, v 16 vad härligt! Jag har hört talas om Lennart Blomkvist, min läkare hade tänkt skicka ansökan åt oss till hans forskning men vi slapp det.
    Jag tror inte det är så ovanligt att gravsymptomen försvinner vid den här tiden i graviditeten, hormonerna minskar och snart kommer du att känna sparkar som gör att du känner dig lugnare. De så kallade "spökveckorna" brukar vara mellan v 11-18 om jag inte minns fel, då kan man känna sig mindre gravid, helt normalt. Jag kommer ihåhg att jag tog ett gravtest i v 13 bara för kul och det var nästan helt blankt, jag fick rå-panik men BM förklarade att i v 10 och framåt minskar hcg. Så oroa dig inte allt är som det ska!
    Kramis!

• Najje79
    Saftmedbulle skrev 2012-02-29 12:27:48 följande:
    Japp! Och imorgon ska vi komma ut ur garderoben för familjen. Spännande! Kram tillbax!
    Vad roligt! Vi väntade också innan vi berättade, tror vi var i v 16. Vissa har vi fortfarande inte berättat för (tex makens farmor och farfar) eftersom de har sagt och gjort så mycket konstigt efter vi fick MA.
    Kunde de inte stödja oss när vi hade det jobbigt behöver de inte ha något att göra med vår lycka heller....
  • Najje79

I morse kom slemproppen (eller fibrinpropp som maken har lärt sig idag den också kallas... ), så min man är lite stissig, jag är kolugn, hoppas han lugnar ner sig då när det verkligen gäller Glad. Jag har inga känningar, hade ganska rejäl mensvärk och ont i ryggen i går som kom och gick under dagen men känner hittills inget idag, så det är nog inget på gång. Hoppas de kan hålla sig inne 3-4 veckor till.

• Najje79

Jag är i v 32 (v 33 på tisdag). Jag har BF 1/5, men jag har haft på känn från början att de kommer komma mycket tidigare, jag har satt v 36 (alltså om ca 3 veckor) som mål, hoppas de inte kommer ut innan dess! Jag har som sagt inga känningar och jag tror det är några veckor kvar, men vem vet...

• Najje79

Mini82: Oj, vad vägde dem vet du det?? Jag tror SGI grundar sig på din senaste lön, inte på A-kassan.

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall