Vietnam tillbaka
Är SÅÅÅÅ glad!
Jag har hört att BFA och jag tror även FFIA avvaktade vilket svar som AC skulle få - men att de är beredda att skicka in en ansökan de med.
Är SÅÅÅÅ glad!
Jag har hört att BFA och jag tror även FFIA avvaktade vilket svar som AC skulle få - men att de är beredda att skicka in en ansökan de med.
När man läser på danska sidor så hittar jag inga särskilda krav.
Tidigare så godkände ju vietnam dem som hade godkänt medgivande helt enkelt
Kötid - ja det kommer kanske att kräva en del år i Sverige skulle jag tro.
Många ensamstående om inte annat som inte kommit fram i några köer trots många års köande...
De sista som fick barn via AC hade en kötid från slutet av 2005.
Om man tittar i kölistorna till alla länder hos AC så hittar man 3 personer med kötid från 2005 men det kan ju finnas fler som inte har medgivande just nu.
Själv har jag kötid från januari 2006 och syns inte i några listor - än!
Hoppas verkligen att AC vet vad de talar om när de tror att det ska kunna gå så fort som att det sätter igång redan under 2012.
De brukar ju vara väldigt försiktiga med att ge positiva prognoser så det känns hoppfullt måste jag säga!
Jag har också läst att Vietnam ska ha ett speciellt program för SN- barn.
Längre väntetider?
Vilka väntetider tänker du på?
För att få skicka till landet,väntan i landet på bb eller väntan på att få hämta hem barnet.
Det jag har läst är att det kommer att vara fler steg innan man får bb - man söker föräldrar längre tid i provinsen och sedan centralt så barnen kommer vara lite äldre vid bb. Å andra sidan så verkar det som att tiden mellan bb och rb ska bli kortare.
(hur det kommer att fungera i praktiken är ju en annan femma)
Ja man vet inte om/hur det kommer att fungera.
Det är ju redan länder som har lämnat in sina ansökningar om att få licens som inte har haft något uppehåll med adoptioner.
Hoppas att det flyter på för dem - allra främst för barnens skull förstås!