Inlägg från: TheBlueOcean |Visa alla inlägg
  • TheBlueOcean

Har PCO och planerar syskon.

Nu är det v'ldigt länge sen jag var här inne igen.. fy skäms på mig :P
    Hur går det för er alla?

Här så tror jag faktiskt jag håller på att få min mens första gången själv på över ett års tid :D men jag är lite osäker... Ursäkta äcklig info som kommer men det är ungefär som blodblandade flytningar. Kan det vara mensen tror ni? eller borde jag uppsöka läkare?   

• TheBlueOcean
    FruSen skrev 2012-12-04 21:47:53 följande:
    Kan säkert vara mens på g. Jag brukar få så (spottings tror jag det kallas?) några dagar, ibland upp till en vecka eller lite drygt innan den kommer igång på riktigt.

Hoppas det är så då
  • TheBlueOcean

tråkigt att det inte fungerade :(

Ego: I lördags (?) så kände jag ett hugg i nedre delen av magen och när jag räknade efter så borde jag haft ÄL fred-sön (räknat med hur min mens var innan förlossning/graviditet) så jag får väl hoppas men jag vågar inte riktigt... Bestämde iaf men maken att vänta med att testa 1 vecka efter att mensen borde ha kommit om mensen inte kommit då så testdatum blir 12-13 Januari... 

• TheBlueOcean
    saramandis skrev 2013-01-21 20:57:42 följande:
    Hej,

Hur går det för alla i den här tråden? Ett tag sen någon skrev nått.

Själv är jag inne på mitt första försök med pergotime, trippeldos, nu måste de väl hända nått?
    Annars blir det att försöka med sprutor, läkaren som jag träffade förra besöket, sa att sprutorna är mycket starkare och där kan man reglera dosen tills man får ägglossning, så det lät hoppfullt Glad 
    Bara att vänta och se vad som händer, fast man är så oootåligGlad

Mensen är på gång snart i alla fall, börjar känna det....

Hur går de för er andra?? 

Jodu det går väl sådär...
    Jag fick ju faktiskt mensen av mig själv 48 dgr efter sista vändan provera sedan bara pyttelite på pappret ca 47 dgr efter det så jag vet inte alls hur det går... för ju ingen jävla pergo heller... ger upp! 
  • TheBlueOcean
    FruSen skrev 2013-01-22 09:58:15 följande:
    Åh, jag håller tummarna för dig Saramandis!!

The Blue Ocean - en åh så frustrerande!
    Jag kommer inte riktigt ihåg vad som är sagt, är pergotime helt uteslutet för läkarna eller ? Har du i alla fall fått provera nu? 

Hos oss rullar det på. Det är livat i magen.
    I helgen har jag dock upplevt några av de absolut värsta dagarna i hela mitt liv, önskar inte detta till någon!!! Natten till onsdagen kräktes dottern i vår säng, maken var hemma och vabbade men vi båda mådde bra. Hon piggnade till väldigt fort och slutade kräkas redan på onsdag förmiddag. 
    På lördagen hade jag och maken planerat att åka till Luleå för att köpa barnvagn - gissa vad som händer?
    Jo, kl 02 på natten till lördag så satte det igång för mig. jag kräktes 2 ggr/timmen fram till lunchtid och sedan slutade det inte förräns på lördagkväll.
    Maken var inte långt efteråt, vi turades om att springa till toan hela natten och lördagen... Dessutom fick vi båda feber.
    Ovanpå detta hade vi då en frisk och pigg treåring som inte tyckte vi var särskilt roliga. Hon var gnällig och hemsk!
    Usch usch.
    Dessutom sparkade de små i magen heeeela tiden vilket inte var så roligt när man mår pyton!
    Jag har förr aldrig varit med om en sån här hemsk och intensiv magsjuka, funderar på om det rent av kan vara vinterkräk...
    Är hemma idag från jobbet, är fortfarande så öm och slut i hela kroppen.
    Tvättmaskinen går varm idag och igår.

På måndag går jag in i v 25 och då ska vi på TUL, ska bli spännande!  
    Ja efter många om och men så fick jag iaf provera för att kunna få blöda. Ringde dem och jag skulle hämta ut nu och börja en kur 15 dagar efter den blödningen som va så liten. Så kanske mensen skulle hoppa igång av sig själv sa dem.... Pergo är helt uteslutet tills jag gått ner 20-30 kg...
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2013-02-13 19:56:22 följande:
    Grattis till er som blivit gravid, verkligen avundsjuka på er, men hoppas att min tur kommer också

The Blue Ocean, jag är inte gravid än så du är inte ensam kvar. Kämpar fortfarande, börjar med trippeldos pergo i morgon, hur går det för dig? 

JAdu jag får olika beslut av alla läkare och vissa ändrar sig mär jag gjort det dem vill. PErgotime vet jag inte ens när jag kommer få inne på 18:e försöket nu så jag har börjat tappat hoppet och tron att jag ska bli gravid igen. DEt börjar kännas som att det gick så fort och enkelt med dottern för att jag inte ska få flera barn.
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2013-02-26 19:00:50 följande:
    Har varit på mitt andra VUL i dag, efter trippeldos pergotime och de blev inga positiva beskedRynkar på näsan
    Hade bara en äggblåsa på 11mm, som läkaren trodde att de inte skulle bli någon ägglossning av.
    Vi ska göra ett till försök med trippeldos och om inte de funkar blir det ägglossningssprutor.
    Funderar om man skulle ta en paus i alla fall under sommaren för att i så fall starta ägglossnings sprutor till hösten och hoppas på att kanske bli spontant gravid?

Visst hade du Treasures, provat akupunktur? Tyckte du att de funkade?

Hur går det för er andra?? 
    Tråkigt med dåliga nyheter :(
    Här är det samma gamla vanliga. Har lyckats gå ner de 5 kilo jag gick upp innan de upptäckte att sköldkörteln inte fungerade som den skulle så det går sakta men säkert. Ska börja testa metformin igen på fredag så får vi se vad som händer med hjälp av den (sist jag testade blev jag så jäkla illamående). 
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2013-02-27 20:39:14 följande:
    Så bra 5 kg är ju bra, åt rätt håll Glad Försöker också att gå ner i vikt några kilo, de sägt ju att i bland behövs de bara några kilo så kan de funka bättre med ägglossningenGlad 
    Ja precis. Det som irriterar mig är att jag nu har fått veta att jag har rätt att få hjälp via gyn på sjukhuset, vi hade inte alls behövt vända oss privat. men måste gå ner gravidkilona från dottern innan vi får hjälp med pergotime där.
  • TheBlueOcean
    FruSen skrev 2013-04-11 20:37:56 följande:
    Har glömt uppdatera här!

Våra små flickor, Linnea och Astrid fick se dagens (nattens) ljus den 5/4. 6 veckor för tidigt.
    Vattnet gick 00.30 den 5/4 och vi åkte in. Jag fick bricanyl och kortison men de kunde inte stoppa värkarna som blev allt mer intensiva. Kl 23.21 (på samma minut) föddes de med akut kejsarsnitt då de båda låg i säte. 
    1994g och 1900g och 44 långa
    Allt gick jättebra och de klarar sig galant! 
    Jag och flickorna bor nu på neo, hur länge vi blir kvar vet jag ej. De är dock jätteduktiga, vi försöker lära oss detta med dubbelamning. De får mycket beröm av läkare och sköterskor så vi behöver förhoppningsvis inte bo kvar här jättelänge

De hade bråttom att komma till mamma och pappa då :) På min födelsedag också ^^ Kul :) GRATTIS :D
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2013-05-28 18:22:29 följande:
    Kan inte fatta det, tog ett gravtest i dag och Efter 1 1/2 år av försök, så äntligen plussade jag.
    Känns overkligt, måste nog gå några dagar kommit över chocken, men är så klart överlycklig, de bästa som hänt på längeSkrattande
    Grattis
  • TheBlueOcean
    vemvet skrev 2013-06-07 20:11:30 följande:
    Vad härligt att läsa om solskenshistorier. 
    Här planeras det också för syskon. Eller snarare försöks det få syskon.
    Fick PCOS konstaterat för fem år sedan. Efter ett missfall lyckades jag bli gravid spontant precis i samma veva som vi sattes upp på kö för ivf. Helt fantastiskt!
    Nu, 2,5 år efter att vårat underverk är fött, hade vi hoppats på att vara gravida igen. Men icke.
    Har äntligen tagit tag i det ordentligt och ska till gyn om ett par veckor där jag hoppas få metformin utskrivet. Jag åt metformin innan jag blev gravid och enligt min mening var det det som gjorde att jag fick ägglossning igen. 
    Så nu håller jag tummarna att jag lyckas bli gravid i år!

Är det någon annan här i tråden som aktivt försöker få till syskon nu eller  är det bara ni som har lyckats som är kvar?
    Jag är kvar och försöker fortfarande, så du är inte ensam.
  • TheBlueOcean
    vemvet skrev 2013-06-19 23:59:24 följande:
    Då får vi hoppas och hålla tummar tillsammans. :)
    Absolut!
  • TheBlueOcean
    vemvet skrev 2013-07-01 22:15:17 följande:
    Jag ska till gynekolog för "omstart" av behandling. Vi har flyttat sedan vi fick vårat första barn och det känns lite läskigt att behöva söka kontakt med en ny läkare efter att jag varit så nöjd med den jag hade på förra hemorten.

TheBlueOcean och Mama Muu, går ni på någon behandling nu? 
    Får ingen behandling förens jag har gått ner graviditetskilo från förra graviditeten och det går ju segt, som vanligt med PCOS:en som spelar in..
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.