Inlägg från: Meja2011 |Visa alla inlägg
  • Meja2011

Har PCO och planerar syskon.

FruSen skrev 2012-09-06 20:03:39 följande:
    Oj vad konstigt det blev.

Alltså.
    Jag har haft lite ömma bröst de senaste dagarna men annars inte kännt nånting.
    Dock har jag i ett par veckor haft en väldigt öm och svullen fot. Besökte min läkare på vårdcentralen och han skrev ut Pronaxen till mig för att få bort inflammationen. Jag har ju inte velat äta ipren eller så i och med att jag har haft äl och vill verkligen inte göra något som kan försvåra mina chanser att bli gravid.
    Då det inte är så bra att äta Pronaxen om man är gravid (eller det står ju att man endast ska äta det i samråd på ordination av läkare eller vad det nu var) så vill jag ju inte börja äta det innan jag vet om jag är gravid eller ej. Tänkte vänta med att testa till morgonen men jag börjar jobba så galet tidigt imorgon så jag vill inte testa då. Gjorde ett test nu och det såg ut såhär:

Det är väl ett streck va?????

Tog en dusch och jag vet att man inte ska se på testet efter typ 5-10 min men då jag hade duschat klart (en snabb dusch) såg det ju ut såhär:

Ååååh, är det sant??????

Har inte sagt nått till maken ännu. Vågar knappt tro på det själv.
    Har ett digitalt hemma som jag tänkte ta på lördag morgon. Om inte mensen kommit innan dess
    GRATTIS=) det syns ju på första bilden så ingen tvekan =)
    saramandis skrev 2012-09-06 20:43:17 följande:
    Grattis till plus Meja2011! Och FruSen ser ett väldigt tydligt steck, så det där är ju ett plus! Vad roligt för dig,
    GrattisGlad
    Måste ju kännas som en lättnad nu när det äntligen blev resultatGlad

Själv väntar jag på ägglossningen, kanske kommer denna helg eller nästa vecka,hoppas de blir som förra månaden då jag kände av ägglossningen.
    Känner verkligen att de är på tiden med ett syskon och en mammaledighet nu, men det känns långt borta just nu, just nu känner jag att de aldrig kommer att hämta, det känns hopplöst emellanåtRynkar på näsan

Har inte fått någon tid heller, men hoppas de ringer snart...
    Hoppas på att det blir ägglossning snart, nån gång måste den väl komma med tanke på all stimuleringGlad

Tackar=) ja efter att det strulat lite och mensen inet dök upp efter provera och pergotime kände jag mig stressad, men äl kom tydligen hela 38 dagar efter sista tabletten pergo, vet inte om jag haft 2 äl efter pergotime, för det känns långt, 38 dagar. Men men längtar tulls första vul=)

Härligt att äl är på intåg iaf=)håller tummarna för er med.  
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Härligt:) men när hade du äl då? Kan ju vara så att ditt hcg är precis så mycket att det är precis 2 veckor sen befruktning eller lite till:) här i Kalmarlän får man inger vul bara för det, men man kan ju tur:) jag fick båda mina graviditeten, första då det tog sig efter 6 år, andra då det vart MA av första och det var samma läkare som ville ge mig ett positivt svar. Och båda gångerna var det under mitt samtal med läkaren som jag måste ha pga mina njurar

• Meja2011
    FruSen skrev 2012-09-08 13:09:59 följande:
    Haha, näää jag vet
    Nej, jag sa senare att det betyder (såklart) att det är 2-3 veckor sedan befruktning, ungefär
    Han drog en lättnadens suck.

haha jo det förstod jag att du gjorde;) 
    men så roligt att en del tror att det är antalet den visar haha;)
    kan jag tro;)
    Emmmsan skrev 2012-09-09 08:42:11 följande:
    Här är mensen över nu och imorgon tar jag sista tabletten pergotime. Sen på fredag ska jag på vul och se om pergon har gjort vad den ska . Hoppas hoppas det kommer fungera känns som att man läser om så många där inte enkeldos och ibland inte ens dubbeldos med pergotime fungerar.

Sambon är livrädd för att det ska bli fler ägg än ett så vi får tvillingar eller kanske trillingar. Så han tyckte först att vi inte skulle ha sex fören jag varit på vul. Men jag lyckades lugna honom med att nägon ägglossning kommer ändå inte att ske innan jag gjort vul (på dag 13).
    Vad skönt=) Håller tummarna att det tar sig;)
    Jag har alltid haft enkeldos och det har ju funkat för mig, med mitt ex funkade det aldrig men med min man har vi lyckats båda gångerna på första enkelkuren pergotime=)

Hehe ja det är många män som tänker så;) 

Ja jag är lite fundersam över hur många som bor i min mage, ska bli intressant att se=)
    Jag minns inte om detta var vanligt sist, men jag har ganska så mycket flytningar, och från och till kommer det som klumpar, kan väl nästan liknas vid geleklumpar eller snor, igår var det en ganska stor sån som var brun, är det vanligt? Eller ska jag behöva oroa mig nu=/

Håller tummarna för er andra osså så klart=)
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Frusen: för satte du ordet på de:) ja slempropps liknande var det ja:) näe hoppas det inte är någon fara:) har som sagt inget minne av detta förra graviditeten;)

Haha ja jag förstår hur du menar;)
    Vi får erbjudandet att göra kub, så det tänker vi göra. Så om inte tidigare så får vi se vår skatt i vecka 11-12 då

• Meja2011
    Treasures skrev 2012-09-10 20:12:30 följande:
    FruSen - ha ha, vad rolig du är! Angående flytningar som både du och Meja beskriver så hade jag också mkt sånna när jag nyplussat, väldigt geléiga. Kan fortfarande ha det vid enstaka toabesök. Hur gick det att ringa idag? Får du komma och göra nåt VUL om några veckor?
    Jag hittade en bok jag skrev i när jag väntade Meja, och där hade jag skrivit om dessa gelé liknande saker, så jag hade då med=)

Skönt för dig att ha kommit så långt, då kan man slappna av en aning iaf;) 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011
    FruSen skrev 2012-10-12 09:31:51 följande:
    Hej hej tjejer. Idag har jag varit på vul och allt såg fint ut
    Läkaren såg ett fint litet foster och dateringen 17 maj stämde ganska bra (jag hade då räknat efter äl).
    Och så vinkade han ul-staven och "men titta här, här ligger det en till! Men oj så roligt, det är ju två!"
    Det tog ett tag innan jag fattade något alls, men här är i alla fall våra två små fina, troligtvis tvåäggstvillingar, de har en bred skiljevägg mellan sig.

Ja... Jag hade aldrig trott det faktiskt.
    Vi har skojat om det hemma, maken och jag. Och jag mår ju så bra, trodde helt klart jag skulle må jättedåligt om jag väntade två.
    Nu är jag då i v8+6 och imorgon går jag alltså in i v 10!
    Nu blir det trots det inga mer besök på MVC eller så förräns RUL i v 17-18.
    Men i sista trimestern blir det lite tätare besök och något fler UL.

Jag är alldeles skakis. Helt skakis. Grät hysteriskt när jag kom hem och maken trodde ju det värsta. Han är oroväckande lugn och har nog inte tagit in det ännu
    Grattis ännu en gång=) Lite avis må jag säga;) 
    Förstår att det måste vara en chock för er nu hehe;)

Meja 11-11-23 <3 BF 2013-05-09
  • Meja2011

Nämen:) läste igenom lite ur tråden nu!
    GRATTIS emmsan:)

Håller tummarna hårt för er andra!

• Meja2011
    saramandis skrev 2012-10-16 20:23:52 följande:

Hoppas att de är någon kvar i den här tråden som kan svara på en fråga.

Har nu ätit enkeldos av pergo, var på VUL i dag, men det visade ingenting, ingen äggblåsa på gång Rynkar på näsan

Nu ska jag äta provera igen och prova dubbeldos. Hur har det varit för er, vilken dos har ni fått ägglossning på?     

Tindra och mirakel maker hur går det för er?

Nej vad tråkigt att du inte svarade på enkel, men du ska se att det funkar med dubbel. En del är det ju så för.
    Jag har alltid svarat på enkel, har aldrig behövt äta mer än så.

Meja 11-11-23 <3 BF 2013-05-11
  • Meja2011

Ja tiden går fort;)

härligt bild treasure:)

Imorgon är det dax för kub för oss, vecka 13 redan. Ska bli roligt att se det lilla livet igen. Det går undan denna gång, med första singlade sig tiden fram ju;)

• Meja2011

Jag fick vul det första året jag åt, sen efter det har jag aldrig fått vul eller ens tagit blodprov. Det är tydligen olika rubriker för olika sjukhus. Kolla med dem:)

• Meja2011

Under 5 år med en helt annan man funkade inte pergo och tur var väl det. Vi lever inte längre tillsammans, sen ett par år tillbaka är jag gift med en annan man och vi blev spontan gravida, dock slutade det i ma, men mina två graviditeter efter det har blivit till på första kuren, så håller tummarna för dig Nca:)

• Meja2011

Grattis till er båda:) underbart

Här är det både ischias, foglossning och sd, mindre roligt men vecka 28 nu, det närmar sig:)

• Meja2011

FruSen: jag ska in på måndag och kolla tappen, har mellan 60-100 sd om dagen och det oberoende vad jag gör:/ får se vad den säger på måndag

• Meja2011

Åh har inte läst här inne på länge, grattis treasure;) underbart skönt att allt gick fort;) grattis ännu en gång till dottern:)

Går bra här, vecka 37 nu, börjar bli tungt;)
    Men han får stanna en stund till, har haft diverse sjukdomar i familjen, 4:e magsjukan den december kom i fredags, fy fan tror jag ska dö varje gång. Lillsnörpa vart sämre så nu ligger vi inne på barn med dropp och domen uttorkning och förstoppning:/

Men det ordnar nog snart upp sig:)

• Meja2011

6:28 idag kom världens finaste kille ut. Efter en helvetes natt, men efter 2 krystvärkar var han ute. 4165 gram och 52 cm lång

• Meja2011

Treasures: tack:) han kom 39+5 efter igångsättning pga havandeskapsförgiftning. Efter en seg start avbröts allt, men kl 01 hade jag egna etablerade värkar och 6:20 kom krystvärkarna och 6:28 var han ute:)

Grattis saramandis:) underbart

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.