Har PCO och planerar syskon.
Grattis till plus Meja2011! Och FruSen ser ett väldigt tydligt steck, så det där är ju ett plus! Vad roligt för dig,
Grattis
Måste ju kännas som en lättnad nu när det äntligen blev resultat
Själv väntar jag på ägglossningen, kanske kommer denna helg eller nästa vecka,hoppas de blir som förra månaden då jag kände av ägglossningen.
Känner verkligen att de är på tiden med ett syskon och en mammaledighet nu, men det känns långt borta just nu, just nu känner jag att de aldrig kommer att hämta, det känns hopplöst emellanåt
Har inte fått någon tid heller, men hoppas de ringer snart...
Jag har varit borta från tråden ett tag, men kul att mötas av glada nyheter när man är tillbaka. Supergrattis till plusset, Meja!! Har inte läst så långt tillbaka, så kanske jag missat fler plus här?
Själv har jag inga goda nyheter att komma med. Var hos gyn igår och gjorde VUL efter min tredje dos pergotime, 7 tabletter den här gången. CD13 igår och jag hade flera små (för små) äggblåsor på ena äggstocken och en stor (för stor, 29mm) på andra. Så det blir troligtvis ingen ÄL den här cykeln heller. Läkaren vill inte skriva ut mer Pergo utan tycker vi ska byta taktik. Hon pratade om gestagen för att förkorta mina cykler, men när jag kom hem och läste på om det låter det inte som ett bra alternativ. Om jag förstått det rätt fungerar det ungefär som Provera, alltså med att provocera fram en blödning, men är inte ägglossningsstimulerande. Spontant så förstår jag inte hur det ska hjälpa mig och jag börjar bli väldigt stressad och desperat, men samtidigt får man väl vara ödmjuk inför läkarnas kompetens och lita på att de vet vad de gör.
Jag ska på återbesök i början av nästa mens för att kolla om äggblåsan försvunnit och diskutera hur vi går vidare. Skulle verkligen vilja testa med en dubbeldos pergo innan vi ger upp det. Eller är det så att den stora äggblåsan jag har beror på överstimulering? Blev så ledsen efter vulet igår så missade att fråga om en massa saker.