Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

Meja - ok, sist vi höll på så gjordes inga VUL och det gick ju bra ändå. Tog däremot blodprov. Miracle maker - vad bra att han mår ok utan medicin, då kan han ju skippa den nu ett tag. Det är ju ganska vanligt att man får sen ÄL med pergotime, hoppas det blir så för dig, men än är den ju inte så sen. Jag har lite ont i svanken och vad jag tror är äggstockarna till och från idag. Börjar bli nervös för VUL:et imorgon nu. Ett annat orosmoln har också dykt upp, jag kanske får ÄL i helgen och just den helgen åker ev maken på sin årliga fiskeresa med kompisar. Han har inte helt bestämt sig än och jsg vill inte vara den som ber honom stanna hemma. Får se vad VUL:et visar imorgon och sedan lägga upp en plan. För övrigt firar vi vår ettåriga bröllopsdag idag, hst varit ute och ätit på tu man hand med barnvakt till lillan. Skrivet med mobilen, därav inga radbrytningar, sorry.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Tack för grattisen, vilken fantastisk upplevelse det var att gifta sig, grattis i förskott till er med!

Meja 2011 - Jag började inte heller fungera normalt efter förlossningen. Jag ammade i 8 ½ månad och då jag inte fick nån mens efter jag slutat amma helt så kontaktade jag gyn. Fick då Provera för att få i gång en blödning och även Metformin. Skulle fortsätta ta Provera om mensen inte kom minst var tredje månad, men då började den göra det, men det tror jag har med Metforminet att göra.

Miracle maker -   Det gick bra idag, hade en c:a 15 mm stor äggblåsa i vänster äggstock, så läkaren trodde på ÄL inom några dagar. Maken har bestämt sig för att inte åka, puh....så nu känns allt toppen. Ska börja med ÄL-test imorgon och hoppas verkligen att läkare har rätt. Blir jag inte gravid nu så har hon skrivt ut så jag kan göra två till försök utan kontroll under deras sommarstängning. Har inget hänt efter det så kontaktar jag dem igen och då får vi se om vi ska prova nåt annat alternativ, men förhoppningsvis behövs inte det!
    Hur är det själv idag? 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-06-27 15:10:06 följande:
    Treasures -många goda nyheter med läkarbesök och inställd fiskeresa!

Här är det inte lika roligt. Min man är visserligen på banan igen och vi har fått till ett riktigt försök nu. Men min ÄL lyser fortfarande med sin frånvaro trots att jag är på dag 16 nu. Enligt 1177 ska ÄL komma senast 10 dagar efter sista tabletten (som jag tog på dag 7) om Pergon fungerar. Om den inte kommer nu vet jag inte vad jag gör nästa cykel, tror inte jag vågar gå upp till dubbel dos på egen hand när läkaren är på semester och inte kan följa upp det. De två gånger jag ätit Pergo innan har jag fått ÄL på dag 14-15 med enkelkur men min pcos kanske har blivit värre efter förlossningen... 

Jag fick ju inte ÄL förrän dag 18 och 19 när vi höll på sist, och då tog jag tabletterna dag 3-7 så ge inte upp bara för att den inte kommer inom 10 dagar. Jag förstår dock att du vill bli kontrollerad om du ska öka till dubbeldos då du inte tagit det tidigare. Hoppas du slipper fundera på det och att ÄL kommer om nån dag bara. Vad skönt att mannen din är med på banan igen i alla fall!

Negativt ÄL-test idag, men det var väntat...borde vara nån dag till kvar innan ägget ska släppa. Här håller vi nu alla tummar och tår för att dottern ska sova bra då hon börjat vara väldigt orolig och ibland vaknar redan innan vi hunnit gå till sängs. 
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Tindra - Gick samtalet med din gyn bra igår? Om du hade ÄL nu för nån dag sedan så borde ju BIM vara ca 14 dagar senare.

Miracle maker - Hoppas den är på G nu då. När ska du ta blodprovet? Jag kan inte låta bli att oroa mig för att jag inte kommer att få nån ÄL trots att det fanns en äggblåsa som börjat mogna....har blivit helt störd av allt strul som varit genom alla år, kan liksom inte lita på att min kropp ska fungera. Och om det blir ÄL oroar jag mig för att slemhinnan inte kommer ha hunnit tjocka på sig tillräckligt, hon tyckte att den var lite tunn ännu i tisdags. Det jag känner nu är lite molvärk till och från, men jag har inga ÄL-flytningar eller så...de brukar ju komma nån dag innan ÄL...    

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Vad surt Tindra, finns inget värre än att gå och vänta på samtal som aldrig kommer. Jag får fortfarande negativa ÄL-test så jag känner mig också lite nere och oroar mig för att äggblåsan inte fortsatt växa eller har tillbaka bildats. Igår kväll hade jag lite äggviteliknande flytningar, och liten antydan idag med, fortfarande ont till och från i vad jag tror är äggstockarna...bara att vänta och se och fortsätta hålla lågan uppe.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Jag tog ett nytt test igår kväll och då var teststrecket var faktiskt lite tydligare och nu idag så var det i stort sett lika starkt som kontrollstrecket, men CB-digital som jag dubbelkollar med då stickorna ger utslag var negativt. Så var det förra månaden med så nu hoppas jag på glad gubbe imorgon eller ikväll om jag tar ett nytt då, får se hur det känns under dagen. Lider med dig Miracle maker, att inte veta säkert är nog det värsta. Hoppas du bara missat peaken och att blodprovet visar att du haft ÄL.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-07-01 15:23:34 följande:
    Härligt att höra att din äl tycks funka, vad skönt att kunna släppa tankarna på det och bara fokusera på ett plus istället har du fått nån glad gubbe idag?
    Helt säkert vet jag ju inte att det funkar. Ingen glad gubbe idag heller men ännu starkare teststreck än kontrollstreck, hoppas han kommer imorgon nu....igår kväll var teststrecket jättesvagt, emn jag var så himla kissnödig då så det var verkligen inte koncentrerat kiss jag testade med trots att jag hållt mig fyra timmar.

Så här har testerna sett ut igår och idag....det från ig¨r blev rätt suddigt, men de ser ju lika starka ut iaf...och idag tyckaer jag att teststrecket är starkare, eller ser jag fel?  

Vi har myst varannan dag nu och det har kännts ok hittills, får se om vi gör ett extra försök i morgon om det blir glad gubbe då...men varannan dag ska ju räcka enl vad man läst. Gillar inte då det känns som att det blir ett tvång. Med facit i hand så hade ju gubben kunna åka på sin fiskeresa utan problem. Nu är det istället jag och lilltjejen som stannar hemma istället för att åka och hälsa på mormor och morfar sön-tis.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Där satt den! Så här starkt ska alltså stickan visa innan CB ger glad gubbe:

Vi hade sex igår kväll, tror ni man törs chansa på varannan dag och vänta till imorgon eller ska vi försöka få till det ikväll med? Tror maken börjar bli lite trött nu, och det är ju mer upp till honom att prestera än mig. Får ta ett snack när han kommer hem om hur det känns för honom.... 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-07-02 14:23:46 följande:

Åh, gött!! Tror säkert det räcker med varannan dag, men orkar han så kör en omgång till ikväll ;) Håller tummarna för er nu!

Har varit och lämnat blodprov idag men får egentligen inte veta resultatet förrän läkaren är tillbaka efter semestern i augusti... ska dock försöka ringa labbet senare i veckan och se om de ge mig provsvaret ändå. Om jag inte har haft ägglossning antar jag att jag kan börja med provera direkt och slippa vänta ut en ev. mens el plus på stickan innan jag kan börja om? Frågan är visserligen om det är lönt att köra en enkelkur till om det inte fungerat nu? Hur var det för dig, du körde väl både dubbel- och trippelkur sist? Ökade du dosen direkt efter en kur utan äl? Förra gången gick det ju så lätt för mig så jag har ingen aning om hur jag ska göra om det inte funkar nu och det var heller inget som jag tänkte på att fråga läkaren om.
    Hoppas de kan ge dig svar på provet iaf så du vet hur du ska gå vidare. Det kan ju iofs vara så att om du haft en lite senare ägglossning så har inte progesteronet stigit tillräckligt för att ge ett säkert ÄL-värde, det var jag med om en gång. Var nästan 100% säker på att jag fått en mkt sen ÄL under en av de misslyckade pergoförsöken, typ dag 33 och bad om att få ta ett prov för att se om det stämde. Det var då lite högre än de som togs då jag inte hade ÄL alls, men för lågt för att säga att jag haft ÄL. Fick iaf mens på dag 47, så jag tror att jag hade ÄL sent iaf.
    Ja jag fick öka dosen efter det att blodprovet varit negativt, men jag skulle alltid vänta till dag 35 innan jag tog ett gravtest och sedan börja om med Primolut-nor. Blev med andra ord riktigt långa försök, eller uppehåll mellan försöken då man skulle äta tabletter i 10 dagar och sedan vänta på mens osv... 

Tror inte det blir nåt ikväll, har fått världens huvudvärk och lite ont i halsen så jag ska nog krypa till sängs strax och vila mig i form till morgondagen. 
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Meja - för mig har det alltid tagit tre dagar...har också "nojjat" dom du gör men det är nog ganska ovanligt att den uteblir.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.