Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

Miracle maker - den gör ju det men det känns som om den ska komma när som helst...har den inte dykt upp imorgon bitti ska jag testa, dka ha gatufest imorgon kväll...

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-06-15 15:52:09 följande:
    Håller tummarna för att det är falskt alarm! Är inne på dag 2 i pergokuren nu så det får bli en romantisk midsommarhelg

Ja hoppet har ju väckts nu igen iaf.

Vad skönt att du är igång med Pergon nu. Kommer du göra nån kontroll med VUL för att se om nåt ägg mognar som det ska? Hur ska ni lägga upp sexandet? Lycka till! 
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Nope, ingen bebis här inte, fått mens nu så jag behövde inte ens testa i morse. Pergon är nu uthämtad och jag börjar med dem på onsdag. Hoppas på att semester och Pergotime ska göra susen i juli! Miracle maker skriver mer som svar till ditt förra inlägg senare då jag sitter vid datorn.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-06-15 22:40:39 följande:

Jag ringde läkaren idag för att kolla just hur det blir med kontroll, hon var lite osäker sist jag var där om det skulle bli VUL eller enbart blodprov dag 21. Mottagningen var stängd idag så jag får ringa nästa vecka istället och se vad hon säger.

Ja, hur ska man lägga upp sexandet...?! När jag blev gravid med dottern körde vi fem dagar i rad och sen ytterligare en gång för säkerhets skull med en dags uppehåll. Det var ju ett vinnande koncept men så kommer det nog inte bli den här gången. Vid min förra ÄL låste det sig helt för mannen så då lyckades vi bara få till ett enda försök. Hoppas att prestationsångesten lagt sig lite nu så att vi kan göra ett maxat försök den här gången.

Tycker det är lite svårt att veta när ÄL blir. Sist fick jag ÄL på dag 15 men då åt jag Pergo dag 5-9. Nu äter jag dag 3-7 men vet inte om det innebär att ÄL kommer tidigare? Vilken dag började ni? Körde ni varje eller varannan dag?

Jag minns knappt vad vi hade för taktik förra gången. Jag åt iaf Pergotime dag 3-7, men fick inte ÄL förrän dag 18 och 19 de gånger som det fungerade. Jag tror att vi körde varannandag men vid det sista försöket så ÄL-testade jag och då mös vi även samma dag och dagen efter positivt utslag. Nu den här gången så hade vi ju sex dagen innan, samma dag och dagen efter positivt ÄL-test plus nån dag innan med, men det fungerade ju inte....och när jag blev gravid "oplanerat" i december så hade vi bara sex en enda gång för jag var borta på en massa grejer och då blev det ju en fullträff utan att vi visste om det.

Det är ju så mkt annat som ska klaffa med så det känns som att det är slumpen som avgör i slutändan ändå.
    Nu tror jag att vi fösöker oss på varannandag och kanske nåt extra mys och lusten faller på, vill inte att det ska bli alltför fokuserat på vissa dagar, även om det ju måste bli så till viss del. Vi har också haft endel bekymmer med prestationsångest och så, men jag tror att det är viktigt att prata om det och blir det så så får man göra ett nytt försök nästa dag.

Önskar er lycka till när ni drar igång i alla fall.    

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Nämen fy Maria vilka tråkiga besked ni fått, men vad bra att ni tagit beslut om IVF och hopps det går er väg. Ibland funderar jag på om det inte hade varit lika bra att satsa på IVF på en gång, vi med PCO får ju ofta fram jättemånga fina ägg och då slipper man ju all ångest om sex vid ägglossning, prestationskrav mm. Samtidigt som man ju så gärna vill att de ska gå så "naturligt" som möjligt. Och så är det ju en ekonomisk fråga såklart.

Miracle maker - Ja, ganska nära varandra i tid är vi ju. Jag har bokat tid för VUL idag och det blir nästa tisdag, då är jag på dag 11, känns lite tidigt då jag brukar ha ÄL kring dag 18, men förhoppningsvis kommer den väl lite tidigare med Pergon nu. Visar det inget så hinner jag göra ett till några dagar senare innan kliniken stänger för semester.
    Vad jobbigt att din man tvingas äta medicin som påverkar lusten, hoppas ni får till det tillräckligt i alla fall.

Hur går det för er andra i tråden?   

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

miracle maker - usch vad jobbigt för er, kan tänka mig att din man känner sig rätt ledsen med. Dålig tajming blev det kanske, hoppas ni lyckas med nåt försök iaf. Vad är du på för dag idag? Tar du äl-test? Blev det nån kontroll med VUL? Jag är på dag fem och tog de första tabletterna imorse. Väntar mef spänning till tisdag men försöker intala mig själv att det nog inte kommer att finnas något ägg redan då...blir kanske mindre besviken då.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Ja det kommer ju alltid fler tåg eller vad man säger även om man helst varit gravid redan nu. Min granne ska ha bebis i mitten av augusti och om vi inte fått MA i januari så hade vår bebis haft bf en vecka senare. Det hade ju varit ett otroligt sammanträffande och så kul eftersom våra "stora tjejer" är jämngamla och bästisar. Hon har haft oturen att få flera missfall efter ivf så jag är i vilket fall riktigt glad . Lite extra tråkigt vat det dock när jag berättade om att jag nog höll på förlora vårt frö och hon berättade att de äntligen var gravida igen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    Meja2011 skrev 2012-06-24 11:13:25 följande:
    Ja det får vi hoppas=)

Är det snart dax för ÄL för din del? 
    Nja, är bara på dag 9 än men man vet ju inte vad som händer nu efter Pergotime. Har inte haft några biverkningar, sist fick jag sömnsvårigheter minns jag. Däremot var min mens en dag kortare än den brukar vara, dag 6 var helt blödningsfri, annars har jag alltid lite ljusbruna flytningar då. Sen tycker jag att jag redan för någon dag sedan börjat få de flytningar som jag brukar ha dagarna innan ägglossning och är även sugen på sex hela tiden. Tog ett ÄL-test idag, men det var iaf negativt. På tisdag är det iaf dags för VUL, då får man ju iaf veta om det händer nåt därinne.
    Ursäkta den kanske lite väldetaljerade informationen.
    Meja2011 skrev 2012-06-24 11:25:05 följande:
    Måste fråga en sak, alldeles för länge sen jag åt dessa så minns inte exakt=/

Ska ju äta provera nu i 10 dagar, invänta mensen, och på 5:e blödningsdagen börja med pergotime i 5 dagar, sen invänta äl, min fråga är, NÄR kan jag börja med provera igen om jag inte är gravid? Borde ju kunna detta vid det här laget=/ men har totalt glömt bort 

Om du får ÄL, men inte blir gravid så kommer du ju få en egen mens så då behövs ju inte Proveran. Får du ingen ÄL (kommer du göra VUL eller ta blodprov för att kolla det?), så var iaf det jag gjorde om och om igen när vi kämpade sist att ta ett gravtest på dag 35 och sedan börja med Primolut-nor. Blev ju väldigt långt mellan försöken vi gjorde, men det var vad de sa till oss.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-06-24 14:56:04 följande:
    Har en dålig dag idag... känns som om hjärtat snart brister av längtan efter en liten bebis. När vi sitter vid matbordet, mannen, dottern och jag, så känns det tomt, någon saknas för att vi ska vara en hel familj. Blir inte bättre av att precis alla man träffar, nya bekantskaper såväl som personer som står oss nära, frågar om vi inte ska ha en till snart. Och igår var det dottern som sa: "mamma, jag vill att du ska ge mig en riktig bebis..." Hennes favoritlek är annars att ta hand om dockor och gosedjur som hon säger är hennes lillasyster eller lillebror.

Jag är idag på dag 13 men har ännu inga äl-känningar. Vi gjorde ett misslyckat försök på dag 10 och har sen gjort två heminsemineringar med medicinspruta dag 11 & 13. Det förbättrar ju inte direkt oddsen för oss, men jag hoppas fortfarande på att vi ska hinna få till ett riktigt försök innan ÄL. Mannen har gjort uppehåll med sin medicinering efter att jag bröt ihop igår så det är i alla fall en liten ljusglimt i tillvaron.

Hur har ni andra det?    

Usch vad jag lider med dig, har samma känslor jag med till och från men jag försöker uppmuntra mig genom att tänka att vi har ju iaf redan fått den finaste gåvan av alla, vår underbara dotter. Men självklart vill man ju att hon ska få ett syskon en dag, jag tror det är jätteviktigt med syskon. Vår tjej pratar tack och lov inte än om att hon vill ha ett syskon/bebis, men jag tror att det kommer i augusti när grannarna som vi träffar i stort sett dagligen får sitt andra barn. Hon är nog annars rätt nöjd med att inte behöva dela "MIN mamma" med fler. Hon blir sotis om jag håller i andra barn och är riktigt mammig.

Hur gjorde du med ÄL-testen? Vad påhittigt av er att göra heminsemineringar då det inte funkar som vanligt. Det måste ju öka chanserna lite iaf. Vad är det för medicin han äter?
    Jag tycker det är nog jobbigt/svårt att få till det även med en man som inte har problem med lusten. Igår satt vi och mös i soffan och började väl med nåt slags förspel, men innan vi hann nåt längre vakande lilltjejen och gick inte att söva om i sin säng utan hon sov mellan oss hela natten. Hon var dock ovanligt nöjd i morse med att vara uppe och leka själv så då hann vi med en snabbis...nu är det ju lite tidigt för det viktiga ÄL-sexandet för oss än, men det gäller ju att passa på då man verkligen har lust med. 
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.