Har PCO och planerar syskon.
Miracle maker - den gör ju det men det känns som om den ska komma när som helst...har den inte dykt upp imorgon bitti ska jag testa, dka ha gatufest imorgon kväll...
Miracle maker - den gör ju det men det känns som om den ska komma när som helst...har den inte dykt upp imorgon bitti ska jag testa, dka ha gatufest imorgon kväll...
Nope, ingen bebis här inte, fått mens nu så jag behövde inte ens testa i morse. Pergon är nu uthämtad och jag börjar med dem på onsdag. Hoppas på att semester och Pergotime ska göra susen i juli! Miracle maker skriver mer som svar till ditt förra inlägg senare då jag sitter vid datorn.
Jag minns knappt vad vi hade för taktik förra gången. Jag åt iaf Pergotime dag 3-7, men fick inte ÄL förrän dag 18 och 19 de gånger som det fungerade. Jag tror att vi körde varannandag men vid det sista försöket så ÄL-testade jag och då mös vi även samma dag och dagen efter positivt utslag. Nu den här gången så hade vi ju sex dagen innan, samma dag och dagen efter positivt ÄL-test plus nån dag innan med, men det fungerade ju inte....och när jag blev gravid "oplanerat" i december så hade vi bara sex en enda gång för jag var borta på en massa grejer och då blev det ju en fullträff utan att vi visste om det.
Det är ju så mkt annat som ska klaffa med så det känns som att det är slumpen som avgör i slutändan ändå.
Nu tror jag att vi fösöker oss på varannandag och kanske nåt extra mys och lusten faller på, vill inte att det ska bli alltför fokuserat på vissa dagar, även om det ju måste bli så till viss del. Vi har också haft endel bekymmer med prestationsångest och så, men jag tror att det är viktigt att prata om det och blir det så så får man göra ett nytt försök nästa dag.
Önskar er lycka till när ni drar igång i alla fall.
Nämen fy Maria vilka tråkiga besked ni fått, men vad bra att ni tagit beslut om IVF och hopps det går er väg. Ibland funderar jag på om det inte hade varit lika bra att satsa på IVF på en gång, vi med PCO får ju ofta fram jättemånga fina ägg och då slipper man ju all ångest om sex vid ägglossning, prestationskrav mm. Samtidigt som man ju så gärna vill att de ska gå så "naturligt" som möjligt. Och så är det ju en ekonomisk fråga såklart.
Miracle maker - Ja, ganska nära varandra i tid är vi ju. Jag har bokat tid för VUL idag och det blir nästa tisdag, då är jag på dag 11, känns lite tidigt då jag brukar ha ÄL kring dag 18, men förhoppningsvis kommer den väl lite tidigare med Pergon nu. Visar det inget så hinner jag göra ett till några dagar senare innan kliniken stänger för semester.
Vad jobbigt att din man tvingas äta medicin som påverkar lusten, hoppas ni får till det tillräckligt i alla fall.
Hur går det för er andra i tråden?
miracle maker - usch vad jobbigt för er, kan tänka mig att din man känner sig rätt ledsen med. Dålig tajming blev det kanske, hoppas ni lyckas med nåt försök iaf. Vad är du på för dag idag? Tar du äl-test? Blev det nån kontroll med VUL? Jag är på dag fem och tog de första tabletterna imorse. Väntar mef spänning till tisdag men försöker intala mig själv att det nog inte kommer att finnas något ägg redan då...blir kanske mindre besviken då.
Ja det kommer ju alltid fler tåg eller vad man säger även om man helst varit gravid redan nu. Min granne ska ha bebis i mitten av augusti och om vi inte fått MA i januari så hade vår bebis haft bf en vecka senare. Det hade ju varit ett otroligt sammanträffande och så kul eftersom våra "stora tjejer" är jämngamla och bästisar. Hon har haft oturen att få flera missfall efter ivf så jag är i vilket fall riktigt glad . Lite extra tråkigt vat det dock när jag berättade om att jag nog höll på förlora vårt frö och hon berättade att de äntligen var gravida igen.
Vad kul Meja! Hoppas det går lika bra denna gång!