Inlägg från: Meja2011 |Visa alla inlägg
  • Meja2011

Har PCO och planerar syskon.

Saramandis: nu är det pergotime, har ätit provera innan pergo:)

• Meja2011

Saramandis: när min resa började för 6 år sen fick jag osså bara provera till em början, när det inte funkade fick jag sen pergotime. Hoppas att din kropp lyssnar bättre än vad min gjorde;) trodde att det skulle bli ordning på min nu efter fl, då tom läkaren såg en tjock slemhinna, men icke, så här sitter vi nu igen:/ att det inte kan funka av sig själv.

• Meja2011

Hoppas kan mAn ju alltid:) men förstår hur du tänker. Detta är första gången efter dottern, första riktiga försöket nu då. Men innan har jag käkat det från och till i 6 år. Träffade min ungdomskärlek för 2 år sen hade då gett upp hoppet om barn då det inte funkade med exet, så vi strunta i allt. Hux flux vart vi spontangravida, sluta dock i MA i v 6 fick vi reda på i vecka 10, sen 4 månader senare första kuren pergo tog det sig igen:) så hoppas ju på samma tur;)

• Meja2011
    Treasures skrev 2012-07-11 23:19:19 följande:
    Ja det ska bli så skönt att åka bort bara vi två, har inte varit iväg så där tillsammans sedan vi fick barn. Hon har sovit hos mormor ich morfar utan oss några ggr innan, men då har vi alltid sovit hemma och typ bara varit på nå festligheter och det blir ju inte samma sak. Nu skriver jag från mobilen så därför blir det inga stycken... Meja - hoppas det onda betyder att äggstockarna jobbar riktigt hårt nu för att fixa fram ett perfekt ägg. Du skulle inte göra nåt VUL lr? Saramandis - ja det var ju ett sammanträffande, var bor du? Tänkte att om vi tillhör samma landsting så vet jag ju lite hur det fungerar med att få hjälp med att bli gravid osv...Hur oregelbunden mens har du? Hur länge har du vetat om att du har PCO?
    Det kan jag förstå=) hoppas ni får de mysigt iaf

Ja det hoppas jag med=) Näe, det var väldigt länge sen vid pergo kur som jag gjorde VUL, så inget denna gång. Men har jag inte blivit gravid tills augusti så ska jag få en tid till gyn iaf
    Tindra2011 skrev 2012-07-11 23:35:45 följande:
    Här sitter man nu på ÄL+16 ca (om jag nu hade ÄL) ingen mens i sikte men vågar inte riktigt testa heller då jag testade BIM-5 och -1 tror jag men fick inte ens ett svagt....

Känns nästan som om mensen är på g också för jag får som molvärk i magen och det hugger till ibland. Brösten gör inte ont längre heller :(
    Åhh håller tummarna för er=) du har väl gått över BIm nu va? Då är ju allt positivt;)
    saramandis skrev 2012-07-12 09:03:22 följande:
    Meja 2011: Ja, bara vänta och se om det fungerar eller inte me provera, några dagar kvar nu innan sista tabletten. Vad jobbigt att behöva gå igenom ett MA. Jag hoppas att ni har samma tur med pergo nu som då =)

Treasures: Jag bor i Umeå, själv då? Har haft väldigt oregelbundens mens, är det har varit som sämst mens ca 1-2 ggr/år. Fick veta att jag har PCO i Januari detta år, hade tänkt att kolla upp detta tidigare, men eftersom vi vart gravida med min dotter spontant utan hjälp, och vi har inte varit redo för syskon förrän ca 1 år tillbaka. Skulle vara kul om vi tillhör samma landstig, så vi har dela erfarenhet =) tyckte att jag fick bra hjälp, ska kontakta dem igen efter sommaren om inte provera funkar, har dock ca 5 kg att gå ner för att hamna på normalvikt. Vet du om man måste ligga på något speciellt bmi för att få pergotime?
     Härligt=) JA det var inte alls roligt, det var band det värsta jag varit med om. Ja det får vi hoppas=) 
    Meja 11-11-23
  • Meja2011

Undrar om äl är på intåg här. Fick genomskinliga gelé liknade klumpar/stänger på pappret ikväll när jag torka mig:)

• Meja2011

Tindra: Humm har du testar ngt mer?
    Ja jag hoppas verkligen det är det:)

Emmsan: Åhh håller tummarna för dig med;) oj efter 100 dagar ja då är det på tiden att äl infinner sig;)

• Meja2011
    Treasures skrev 2012-07-16 07:59:40 följande:
    Äntligen! Skrattande BIM -1, hoppas det blir starkare om ett par dagar. Kommer dock vara orolig tills vi fått se nåt liv därinne. Nu åker vi söderut, kram och hoppas fler gör mig sällskap snart.
    Åhhhh vad är det jag ser=)  du kunde inte hålla dig tills ni kom hem;)

GRATTIS, så jätte mycket, smitta nu av dig på oss andra;)

Meja 11-11-23
  • Meja2011
    Treasures skrev 2012-07-16 15:29:37 följande:
    Nej, jag kunde inte hålla mig! Hade så ont i tuttarna igår kväll och så tänkte jag att om det är negativt kan jag med gott samvete dricka ett glas vin ikväll. Nu kommer jag njuta av en cola el vatten. Vi har just checkat in på hotellet eftet drygt tre timmsrs bilresa och tre timmars shopping. Ska strax leta reda på nåt fik och ikväll ska vi på bio!
    heeh jag förstår dig;) Åhh så underbart, vilken känsla. 

Ha det så mysigt ni kan nu=)
    miracle maker skrev 2012-07-16 15:35:02 följande:
    Vilken lycka, Treasures! Stort grattis och hoppas allt går väl den här gången!

Här tog jag min första Provera imorse och mensen kom som ett brev på posten ett par timmar senare -skönt! Så nu börjar jag om med Pergotime på onsdag och hoppas på fin ÄL om ett par veckor och ett lika fint plus som du om en dryg månad.
    Fick du mens på första tabletten? Oj det var snabba bud=) men skönt det, inte så lång väntan på att få börja med pergo då;) Håller tummarna för ett plus sen=)

Meja 11-11-23
  • Meja2011

Humm funderar på om jag kan ha missat äl:/ slutade med pergotime den 12/7, den 15/7 var min temp 36,1, det var även då jag fick äl sekret, sen efter har tempen legat på 36,8. Kan den ha varit då den 15:e?

• Meja2011

Välkommen hit frusen:)

Treasure: inväntar bim som är den 1/8;) nja jo tempen ligger över det normala, molande värk men annars lugnt:) hoppas ju så in i Norden så snacka om att man blir besviken och så inte är fallet:/
    Hur mår du då?:)

Humm näe ligg på dem tindra:/

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.