• Emmmsan

Har PCO och planerar syskon.

Precis som jag misstänkte var det nog ingen ägglossning jag kände av för lite mer än två veckor sedan. Har fortfarande inte fått min mens (dag 63 i menscykeln nu) och här om dagen gjorde jag ett gravtest som var så negativt som det kan bli.

Undrar om man skulle ta och samla mod till sig och ringa och höra sig för om man kan få någon hjälp med detta. Nu har det ju 6 månader sedan jag slutade med p-piller och det blir ju som sagt bara längre och längre mellan mens så någon sorts hjälp borde jag ju kunna få.

• Emmmsan

Välkommen Meja2011!
    Va skönt att du redan har primolut nor och pergo hemma så du kan sätta igång direkt med det när du får klartecken från läkaren.

Själv har jag idag tagit mod till mig och ringt till gyn och fått tid för en undersökning den 25 juni. Känns som en stor sten har lyft från mina axlar bara av det.
    Ska bli så skönt att få en ordentlig undersökning av min PCO och förhoppningsvis även lite hjälp på traven!

• Emmmsan
    Meja2011 skrev 2012-05-29 20:46:52 följande:
    Jag har inte läst hela tråden, men har du inte fått en ordentlig utredning om du har pco? Eller vad? Skönt att du ringde iaf=) ett steg närmare=) 
    Nja, jag fick reda på att jag har det för ca 5 år sedan, men då gjorde läkaren bara ett vul och sedan fick jag p-piller eftersom det inte var aktuellt med barn just då. Sedan när vi bestämde oss för att skaffa barn fick jag två normala cykler efter att jag hade slutat med p-pillrena och då blev jag gravid på andra försöket. Så då behövde vi aldrig  söka hjälp.

Fick två ganska normala cykler denna gång också när jag slutade med p-piller men vi velade lite fram och tillbaka då om det verkligen var dags för ett till barn så då missade vi dom.
    Nu hoppas jag att på att dom tar blodprover och kollar hur det ligger till med alla hormoner och sånt och att jag sedan kan få pergo eller nåt så vi får lite hjälp på traven.
  • Emmmsan
    Treasures skrev 2012-05-29 22:03:04 följande:
    Välkommen Meja2011 och lycka till!

Tänk om man hade haft lite Pergo kvar sen sist, men det är ju dels över tre år sedan och så använde jag upp allt jag fått utskrivet innan jag till sist blev gravid. 

Jag väntar på ÄL, har haft lite känningar idag, men inget utslag på ÄL-test ännu. Kan komma när som helst eller om en eller två veckor....suck. Väntar också på att höra nåt från IVF-kliniken...vill veta om vi kommer få nån hjälp innan deras sommarstängning eller om vi ska ställa in oss på att vänta till i augusti när det öppnar igen. 
    Håller tummarna för att det är ÄL på gång för dig Treasures!
    Fungerar ÄL-test för dig? Jag provade det när vi försökte bli gravida med dottern men jag höll på och bli tokig på det. Dom visade stegring flera gånger på en månad men teststrecket blev aldrig lika tydligt som kontrollstrecket.

Tänkte först att jag skulle försöka hålla mig borta från dom den här gången också men blir ändå lite sugen på att köpa hem dom och prova igen
  • Emmmsan

Oj, va det skrivs i tråden. Hänger ju knappt med

Har varit lite frånvarande ett tag. Har nyligen avslutat min utbildning och efter det har jag försökt varva ner (blev så otroligt stressigt mot slutet) och inte tänkt så mycket på det här med barn.

Kroppen verkar ha gått in i viloläge. Nu är det snart 90 dagar sedan jag hade mens och jag har inga känningar på att den skulle kunna vara på väg eller att jag haft ägglossning... ja känner ingenting helt enkelt. Men men är glad att jag har tid hos gyn om ca 1,5 vecka så jag kan få hjälp med detta.

Håller tummarna för att vi får lite pluss här i tråden snart! Skulle ju verkligen behövas så man får upp hoppet lite

• Emmmsan

"Var äntligen hos gyn idag och fick primolut nor och pergotime utskrivet.... men jag får inte börja äta fören i slutet på augusti för dom ska ha semesterstängt ett tag nu och dom vill kolla med ul för att se hur jag reagerar på pergotime. Känner på mig att det kommer att bli en låååång väntan bara tills man får börja ta pillrena. Men å andra sidan så börjar man ju bli van nu En annan sak förresten gynekologen gjorde ett vul och räknade äggblåsorna på äggstockarna och kom fram till sammanlagt ca 50 stycken.. Vet ni hur många ni har haft när ni gjort vul? Tycker det låter väldigt mycke med 50!

• Emmmsan

Är inne och läser här med jämna mellanrum. Tyvärr har jag inte så mycket att rapportera om just nu. Ingen mens och inga tecken på något annat. Har väll helt enkelt helt gett upp tanken om att vi ska lyckas bli gravida på egen hand så nu går jag bara och väntar på att få börja med primolut och pergo.

• Emmmsan
    Tindra2011 skrev 2012-07-07 13:00:10 följande:
    Kunde inte hålla fingrarna i styr och testade igår viket gav ett negativt svar men bim är den 9-10 men ska testa igen den 12:e.

Håller tummarna hårt för att du får ett fint plus den 12:e!
  • Emmmsan

Meja2011: så fick jag också ikväll. Vore ju helt otroligt om jag får äl efter mer än 100 dagar så det känns för bra för att vara sant. men så här tydliga äl flytningar har jag tidigare bara haft när jag precis har slutat med p-piller och haft norallånga cykler. Har provat rosenrotden senaste veckan (egentligen mest ett försök att bli piggare) så vem vet det kanske har hjälpt till lite på traven. Återstår att se.

• Emmmsan

GRATTIS TREASURE!!! äntligen ett plus i tråden. Är så glad för din skull. ja hoppas det smittar av sig och att det blir fler plus här i tråden.

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.