![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Alivia skrev 2012-10-30 21:28:01 följande:
Jag håller med. Jag har nosat runt här inne rätt länge, men det är ju mycket roligare att synas och höras :)
Vi går privat. Det blev så automatiskt, jag fick tips om en gyn med PCO som expertområde och gick till henne i 25-årsåldern (är 33 nu). Sedan gjorde jag en konisering pga cellförändringar för fem år sedan och fortsatte göra efterkontrollerna hos privatgyn eftersom sjukhuset "tappade bort mig".
Dock innefattas min privata gyn av högkostadsskyddet och vid det förra besöket nådde jag upp till frikort, vilket känns som ett slags absurt belöning i kampen för syskon. Det här blir som sagt mitt första pergotimeförsök. Jag har haft relativt regelbunden ÄL sedan jag slutade med p-piller i april, ibland kan ju en graviditet "bota" PCO, men jag har inte blivit gravid och mensen har blivit allt sparsammare, nästan obefintlig. Gyns teori är att jag får utslag på ÄL-testet fast jag inte ägglossar, (och mens exakt 14 dagar senare) min teori är att slemhinnan är alldeles för tunn. Så just nu testar vi hennes teori kan man säga, hon tog blodprov förra cykeln som visade på ÄL. Den här mensen var också lite rikligare, men jag har ätit kosttillskott för slemhinnan, så det kan ju lika gärna bero på det.
Slemhinnan har hon inte mätt, så om jag har tur stämmer det hon säger och jag får hjälp av pergo. På måndag kommer jag få svar på en rad blodprov som tagits också, sköldkörteln bland annat.
Oj, vad långt det blev. Det är mycket tankar som snurrat de senaste månaderna, första barnet fick vi på första försöket. Det kändes helt overkligt då, men nu känns det istället helt overkligt att det någonsin skulle bli ett plus på stickan och i slutändan ett barn. Men jag försöker släppa stressen över att åldersglappet blir stort mellan eventuella syskon och försöker tänka på hur stor glädjen kommer bli att lyckas efter så lång väntan... Och så kommer hon ju minnas dagen då hon blev storasyster också, det gör en ju kanske inte om det bara är ett par år mellan :)
Går också privat eftersom inte Landstinget hjälper till, men har varit bra hitills, man får ju bättre och snabbare hjälp då i alla fall, dock kostar det ju eftersom man också måste betala själv.
Ska denna månad prova dubbeldos eftersom enkeldos inte visade något på VUL, ska du göra något VUL? Man brukar ju göra de första gången man tar Pergo så de ser hur många ägg som mognat.
Fick också första barnet på första försöket eller vi hade väl inte försökt så mycket, förstår inte varför det
ska vara så svårt denna gång Vill också ha syskon som alla andra, fick veta i dag att en på jobbet ska ha barn igen, surt vill också ha, varför ska de vara så orättvist. Men är självklart glada för deras skull, men samtidigt, lite avundsjuk