Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

Hej tjejer
    Jag är helt förstörd idag och övertygad om att jag har fått ett till MA eller håller på få ett MF. Korkad som jag är så tog jag ett nytt gravtest idag bara för att försäkra mig om att det fortfarande var lika starkt och fint som för två veckor sedan. Men det var mkt svagare....är så jäkla ledsen nu. Jag är i v 6+6, så HCG ska ju inte ha börjat sjunka ännu. Väntar på att bli uppringd av KK, känner att jag inte kan fungera normalt nu och vill inte slösa bort min sista semestervecka med att vara ledsen pga att inte veta. Tror ju inte att de kommer vilja ta emot mig, men samtidigt så lovade ju läkaren jag hade vid MA:t och skrapningen att jag skulle få komma utan tjorv om det skulle bli några bekymmer vid en ny graviditet.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Nej jag blöder inte det allra minsta, var bara nyfiken på att se så strecket var lika starkt el starkare. Hade ont i svanken igår kväll och idag gör det ont på vänster sida i magen och bak mot ryggen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Hej igen!
    Nu känns det bättre, nästan bra. Allt såg bra ut, bebben harde rätt storlek och läkaren försäkrade oss om att hjärtat slog även om vi hade svårt att se det själva. Jag vill minnas att jag tydligt såg A's hjärta slå då vi gjorde VUL samma tid med henne. Men det kan ju ha att göra med upplösningen på skärmen och hur mkt de zoomat etc. Vi måste ju lita på läkaren iaf. Jag har ibland och särskilt idag haft ont på vänster sida i magen och det fick sin förklaring då jag har en 5,5 cm stor cysta där. Han trodde den skulle minska med tiden så jag ska göra en till koll om ett par veckor. Ska försöka att bara tänka positivt nu och fick lova både läkaren och maken att inte ta några fler gravtester. Så länge jag inte blöder el har jätteont så är förhoppningsvis allt bra.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Ja ni, nu känns det riktigt bra faktiskt. Tack för peppen idag!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Har de ändrat sig och inte vill hjälpa dig nu? Vad tråkigt, men privat är great de är verkligen måna om sina,kunder.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Tindra - jag har ingen aning, har aldrig fått spökstreck utan det har alltid varit klara resultat, minus eller plus. Vänta nån dag och ta ett nytt, gärna digitalt så får du ju svart på vitt. Ringde läkaren idag?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Saramandis - Har du ringt idag? Gick det bra? Jag ringde imorse och fick tid på onsdag för koll av cystan och bebben såklart. De var som vanligt jätte trevliga och så tillmötesgående. Ringde även och bokade tid för inskrivning på MVC, har dragit mig för det då det var så jobbigt att ringa och avboka sist. Det blev inte förrän 4/9 så vi får hoppas att hi kommer så långt denna gång.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    Tindra2011 skrev 2012-08-09 17:03:58 följande:
    Ja han ringde och det spelade ingen roll att de hade åldersregeln för vi skulle ändå itne ha fått hjälp för att vi redan har ett barn tillsammans. Ja jag tänkte vänta och ta på söndag då borde det verkligen visa tycker jag. Vågar inte ens hoppas.

Tyvärr är det ju så i många landsting, men på många håll har ju de privata avtal med landstinget så då behöver det inte bli så dyrt som för oss som bor där inga avtal finns. Men sim jag skrev, de privata är ofta mkt mer måna om sina kunder/patienter så jag tycker det känns mkt bättre än när vi höll på med första barnet, då kändes det mest som att vi var till en belastning.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    saramandis skrev 2012-08-09 19:49:35 följande:

Nej, har inte ringt än, tänkte göra det, men är lite förvirrad just nu, tror att jag har haft ägglossning (enligt ägglossning kalender), BMI den  16 aug, så tänkte vänta tills dess, för att se hur det blir denna månad. Har de senast två dagarna haft rikliga flytningar(ursäkta känsliga), så då trodde jag att de var ägglossning på G, men tog ett ägglossningstest men de var så svagt, de svagaste jag fått nån gång. Sen tänker jag att de kanske är ett plus på g efter som jag hade så förra graviditeten, eller så kankse mensen är på gång?
    Ja men det kan ju vara klokt och vänta och se vad som händer då...samtidigt kostar det ju inget att ringa och få hem hälsodeklarationer och sånt, är du gravid innan ni blir kallade så behöver ni ju inte gå dit. Jag drog iofs också ut på det litegrann, men tillslut orkade jag inte mer och det blev en lättnad att äntligen ha tagit steget.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.