Inlägg från: vinkan24 |Visa alla inlägg
  • vinkan24

Har PCO och planerar syskon.

Jag fick reda på att jag ha pco i förgår. Ha trott att jag varit gravid. Hon gjorde bara ultraljud. Och när jag säger att är du säker att jag inte är gravid ( gynokologen missade min dotter på ett ultraljud i vecka 11) sa att min mens skulle komma vilken dag som helst. Så säger hon ja i så fall är du bara  vecka 3-4. Och det är konstigt att du kunnat få två barn. :( Jag fick provera som jag ska ta. och sen börja med diane i tre månader. Känns konstigt att börja med p-piller när man vill bli gravid. Min mens ha alltid legat mellan 30-47 dagar. Nu är den uppe i 87 dagar. Ha haft ont i äggstockarna där jag hade äggblåsor och även hugg i magen. Jag undra om ni vet om det finns en möjlighet att nåt av dom äggen kan växa så det bli en ägglossning? Eller om det kunnat bli en graviditet och att ett ägg redan hae lossnat? Hon förklarade bara lite snabbt vad pco var o sa att det stå mycket på internet. Hade så mycket frågor när jag gick! :(

• vinkan24
    Treasures skrev 2012-06-07 23:11:47 följande:
    Vinkan24- Vad dåligt av läkaren att bara skicka hem dig utan tillräckligt med info. Tur att du hittade oss då, vi har ju levt med pcon rätt länge så vi kan säkert svara på många av dina frågor!
    Skönt att det finns vanliga människor här som man kan prata med om det. Idag var det en jobbarkompis som sa att inte du skaffa ett barn till. Blev så ledsen och sa jo jag vill verkligen det men fick förklara att det är nåt som händer med min kropp. Fortfarande ingen mens på 89 dagar. Fattar ingenting. Ha aldrig varit borta så här länge. Kan pco utvecklas och bli värre med åren? :( Ha trott i flera veckor att jag varit gravid. och dagdrömde om att hon skulle säga på ultraljud att jag var gravid. Och jag vågar inte ta provera i fall hon missat nåt. och att äggblåsorna ska utvecklas till en ägglossning. Få väl vänta ett tag till o se om mensen kommer av sig själv. 
  • vinkan24
    maria7701 skrev 2012-06-09 13:26:37 följande:
    Känner igen det helt. Vissa veckor hoppas jag att ingen även ska fråga hur jag mår. Vissa är så okänsliga, bara tycker att alla kan bara skaffer barn när man vill. Och den långa cyklar är verkligen så jobbigt. Man vet inte vad som händer i kroppen alls. Förra cykeln väntade jag också innan jag ville börja med provera, för att jag verkligen trodde jag var gravid. För att vi vet det kan hända (min mor fick ingen mens i flera månader och blev gravid av mig ändå!).
    Det låter som det finns så många skillnader mellan gynekologer och landsting... pfff jag är redan glad jag förstår lite grann hur det funkar här (Stockholm) pga språket. Känns bra hittils i Sophiahemmet.
    Kramar till alla!
    Jag fundera på att hitta nåt privat. om det nu finns nåt i min lilla stad! :/ Jag gjorde likadant. Fick mens när jag var 17. Och hade haft mens två ggr och även haft p-piller men blev gravid ändå när jag var 18. Men så du menar att ägglossningen kom efter flera månader och hon blev gravid? i så fall finns det en chans. Men varför kommer inte slemhinnan ut och bli en blödning  även om det inte varit ägglossning? 
    Vet du om gynokologen se om äggen är tomma eller kan bli större o spricka? 
  • vinkan24
    maria7701 skrev 2012-06-12 10:53:28 följande:
    Ja, min mor fick ingen mens i 4 eller 5 månader och hon blev gravid ändå. Läkaren då trodde att hon var gravid redan längre men det var inte så (och då kunde man inte kolla, hur frustrerande).
    Jag har hört att man får ägglossningen 2 veckor innan man får mens - så det spelar ingen roll när mensen började. Men det är i teori - med PCO vet man ju inte om man får ÄL alls.
    Jag hoppas nu att gyn ska ha bra nyheter för oss i morgon och att han ska lyfta sexförbudet så att vi kommer att få nya chanser i sommar...
    Gynekologen berättade att PCO är 100% genetisk (om man har ingen övervikt). Hur är det med er, har ni också mödrar och systrar som (kanske) ha PCO?
    Nej äl verka man inte ha. :( Ha börjat med nattljusolja och rosenrot nu. Få väl se om det sätter igång hormoner
    na. Min kille och jag vill inte gå på p-piller (hormoner) Sen kanske jag börja efter sommaren om inget hänt.
    Ingen i min släkt som ha pco så jag vet inte vad jag fått det. Mamma ha alltid haft regelbunden och fick den tidigt. Och jag fick den när jag var 17. Hoppas det gick bra hos gyn! :)  
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.