• Skimmra

Har PCO och planerar syskon.

Känner att jag vill hoppa in i tråden, för den ger mig ändå hopp om framtiden.. 
    Jag har själv aldrig tänkt tanken på att jag kunnat ha PCO eftersom min mens alltid kommit varje månad, även om den kanske inte alltid var regelbunden. Har förknippat de få ggr den uteblivit till stress eller annat, det är ju ganska vanligt.. Men så försvann min ägglossning helt efter augusti nu förra sommaren och i November var jag till en gynekolog som skulle kolla upp vad som var fel..

Han berättade då att jag hade PCO, vilket även kunde vara PCOS, men det blev bara ett VUL, inga blodprover eller så utöver. Han berättade även för mig att jag inte skulle kunna bli gravid, förrän efter en hormonbehandling, men ansåg att då jag var så ung, skulle fylla 23 då, så hade jag ju inte bråttom med att få barn och skulle få vänta i alla fall en 7-8 år innan det skulle vara lönt att sätta in en hormonbehandling.. Jag och min sambo hade då försökt i ett år redan med att få barn, så tyckte ju inte om det svaret. Han satte in mig på p-piller, för att få igång min ägglossning, men inget hände alls under ca 3 månader med p-piller, tills jag mådde så fruktansvärt dåligt och trodde att jag blivit allvarligt sjuk..

Efter läkarundersökning och fler ultraljud konstaterades det att jag blev gravid i samma veva som jag var hos gynekologen. Chockerande lyckobesked var det ju definitivt, men det gör att jag funderar lite på hur det kommer bli när man vill ha ett litet syskon till den som kommer nu i sommar. Vet ju inte alls hur lång tid det kan ta innan allt kommer igång igen..  

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.