Har PCO och planerar syskon.
Jag har också PCO och fick det också bara berättat för mig vid ett VUL som gjordes för att jag hade ont i en äggstock. Då sa läkaren också att jag hade "typiska pco-äggstockar". Jag har aldrig haft regelbunden mens och jag har gått MYCKET hos gyn pga många andra besvär (för det räcker ju inte med ett liksom...)men ingen har sagt något förut. Då sa läkaren direkt till mig att jag skulle höra av mig när det var dags att fundera på barn eftersom det var tydligt att det var så här med mig, så behövde vi inte försöka ett år utan resultat, som ju annars är det vanliga.
Ca 1 år senare var vi igång med utredningar och ca 2,5 år senare gjorde vi en IVF som resulterade i en helt underbar liten kille som nu är 2 år. Nu är det dags att försöka få ett syskon till honom och jag tänker inte ens försöka på egen hand. Sen han föddes har jag kanske haft mens 4-7 gånger och visst, vissa månader har det var 2 månader i rad och jag börjar hoppas men det blir aldrig någon regelbundenhet i det här, det är bara acceptera.
Något blodprov för att säkerställa att jag har PCO vet jag inte om det gjordes nångång, men å andra sidan så tog de så många blodprov under den här tiden, så kanske var ett av dem ett sånt också.